نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 19 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

برای سنجش هوش فرزند خود، تست گاردنر کودکان را امتحان کنید

1401/8/28 11:24
1,659 بازدید
اشتراک گذاری

هوش گاردنر

هاوارد گاردنر، روانشناس رشد و متخصص کودک در دانشگاه هاروارد، نظریه هوش‌های چندگانه را معرفی کرد. به گفته گاردنر، افراد دارای انواع مختلفی از هوش هستند و تست گاردنر کودکان را از نظر هوش، به شکل مفیدتری نسبت ‌به تست‌های IQ رایج که فقط یک نوع استعداد را اندازه گیری می کند، می‌سنجند. گاردنر معتقد است که هوش‌ افراد چیزی بیشتر از یک عدد محاسبه شده به عنوان IQ است و به عوامل مختلف محیطی نیز بستگی دارد.

تئوری هوش‌های چندگانه از محبوبیت قابل توجهی در میان مربیان و متخصصین کودک برخوردار است و بسیاری‌از معلمان از آن در کلاس درس برای کمک به نونهالان در کشف مسیر زندگی خود استفاده می‌کنند.

قوی‌ترین هوش گاردنر در شخصیت فرزند شما کدام است؟

تست گاردنر کودکان جواب این سوال را آشکار می‌کند.

گاردنر برای سنجش هوش، هشت نوع مختلف هوش را معرفی کرد که عبارتند از: هوش‌های زبانی، منطقی-ریاضی، فضایی، بدنی- حرکتی، موسیقیایی، بین فردی، درون فردی و طبیعت گرایانه.

تست هوش گاردنر می‌تواند به تعیین دقیق سبک یادگیری دانش آموز و نشان دادن راهبردهای آموزشی مناسب هر فرد کمک کند. گاردنر در اصل نظریه هوش های چندگانه خود را ارائه کرد و سپس تست گاردنر را برای سنجش این هوش‌ها در افراد (به‌خصوص کودکان) تعریف کرد.

چرا توصیه‌ می‌شود، تست هوش گاردنر کودکان را برای فرزند خود انجام دهید؟

این تست هوش گاردنر براساس یک مدل نظری معروف ساخته‌ شده است. و به دلیل آشکار کردن استعدادها و توانمندی‌های بالقوه کودک، ظرفیت یادگیری او و موضوعات پیشنهادی مناسب او را تعیین می‌کند. تست گاردنر کودکان رایگان بوده و عموما به عنوان یک آزمون استعدادیابی کودک و به منظور تعیین اهداف آموزشی مناسب کودک استفاده می‌شود.

اما چرا استفاده از تست گاردنر کودکان توصیه‌ می‌شود؟

تست هوش گاردنر رایگان است

تست گاردنر کودکان

تست هوش گاردنر سایت بازی بوک، رایگان در اختیار شما قرار گرفته‌است تا به شما این امکان را بدهد که توانمندی‌های فرزند خود را درک کنید و یک برنامه مناسب با شایستگی‌ها و سبک‌های یادگیری ترجیحی او را برنامه‌ریزی کنید.

تست گاردنر کودک آموزش محور است

نتایج ارائه شده توسط تست هوش گاردنر به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تصویر واضحی از سبک‌های یادگیری کودک شما مطابق مقادیر استاندارد اندازه گیری شده، ارائه دهند.

کنترل‌های آماری و تحقیقات بسیاری پشت این آزمون

آزمون هوش گاردنر براساس تحقیقات علمی گسترده‌ای طراحی شده‌است که تاییدی بر علمی بودن آن به‌حساب می‌آید.

طراحی تست گاردنر کودکان توسط مجموعه‌ای از افراد حاذق

آزمون هوش گاردنر، براساس تجربه و تحقیقات افراد حرفه‌ای در زمینه روانشناسی کودک و رشد، از جمله هاوارد گاردنر، ساخته شده است.

روشی برای پرورش استعدادهای کودک

با انجام تست گاردنر کودک علایق و تمایلات کودک، مشاغل مناسب او و راه‌های پرورش استعدادهایش به شما نشان داده می‌شود که به کمک آن می‌توانید موفقیت آینده او را تضمین کنید.

تست گاردنر کودکان برای چه رده سنی مناسب است؟

بهترین سن برای سنجش و برنامه ریزی برای استعدادهای کودک در 8 سالگی است. توصیه می‌شود در همین سنین، تست گاردنر کودکان را برای فرزندتان اجرا و از پیشنهادات اسباب بازی آموزشی مناسب ارائه شده در وبسایت ما بهره‌مند شوید.

در این سن شما می‌توانید مستقیما بر نقاط ضعف کودک تمرکز کرده و به راحتی آن‌ها را بهبود دهید یا استعدادهای کودک را پرورش دهید و برنامه آموزشی مناسب آن‌ها طراحی کنید.

نحوه انجام تست هوش گاردنر

این تست شامل 80 سوال چهار گزینه‌ای است که گزینه‌های آن شامل : مخالفم، موافقم، کاملاً مخالفم و کاملاً موافقم است. این تست شامل محدودیت زمانی و نمره منفی نمی‌باشد.

نحوه امتیازدهی در تست گاردنر

در روند پاسخ دهی به هر سوال، برای هر گزینه عددی به عنوان امتیاز در نظر گرفته شده‌است‌. در پایان پاسخ دهی به سوالات تست، امتیازات سوالات مربوط به هر هوش، جمع زده شده و مقادیر به دست آمده برای هر هوش مقداری به شکل زیر محاسبه می‌شود :

  • امتیاز 45 تا 50 = خیلی زیاد
  • امتیاز  40 تا 45 = زیاد
  • امتیاز 30 تا 40 = خوب
  • امتیاز 20 تا 30 = متوسط
  • امتیاز 0 تا 20 = کم

 تست گاردنر

تحلیل هر هوش حاصل از نتیجه تست گاردنر

نظریه هوش گاردنر، هوش‌های کودک را در هشت دسته زیر بررسی می‌کند :

1) هوش‌ کلامی

این افراد ارتباط خوبی با کلمات، نوشتار، شنیدن و درک پیام‌ها دارند. آن‌ها سخنوران و نویسندگان قابلی خواهند بود.

2) هوش منطقی-ریاضی

این افراد دارای توانایی حل مسئله بالایی هستند و الگوهای قابل استدلال را به خوبی درک می‌کنند. آن‌ها قدرت تجزیه و تحلیل بالایی دارند.

3) هوش فضایی

افراد دارای هوش تصویری-فضایی بالا، قدرت تجسم بالایی دارند و نسبت به محیط آگاه هستند. آن‌ها با تصاویر، نقشه‌ها و مسیرها ارتباط می‌گیرند و با اشیا ارتباط خوبی دارند.

4) هوش بدنی- حرکتی

این افراد تحرک بالایی دارند و در استفاده از اندام‌های بدن خود بسیار ماهر هستند. هماهنگی دست و چشم کودکان باهوش حرکتی بالا، بسیار خوب است.

5) هوش موسیقیایی

این هوش به افراد در درک ریتم و صدا کمک می‌کند. این افراد به صداها اهمیت می‌دهند و حافظه شنیداری خوبی دارند.

6) هوش بین فردی

این هوش به افراد در بهبود تعاملات روزمره کمک می‌کند. افرادی باهوش بین فردی بالا معمولا دوستان زیادی دارند و از حضور در جمع شاد می‌شوند.

7) هوش درون فردی

این افراد عموما دارای خود آگاهی بالایی بوده و درک خوبی از نیازها، علایق، احساسات و ترس‌های خود دارند. پشتکار بالا از ویژ‌گی‌های بارز این افراد است.

8) هوش طبیعت گرا

این هوش به افراد کمک می‌کند تا ارتباط خوبی با محیط اطراف خود داشته‌باشند و علاقه به آموختنشان بیشتر شود. این افراد معمولا نسبت به محیط و اجزای آن علاقه نشان می‌دهند.

9) هوش وجودی

افرادی که از هوش وجودی بالایی برخوردار هستند،‌ بسیار فلسفی فکر می‌کنند. افراد مثل سقراط، بودا و اوشو از جمله این افراد هستند. این افراد برای درک افراد و دنیای اطرافشان از ارزش‌هایی به هم پیوسته استفاده می‌کنند.

تست گاردنر کودکان در سایت بازی بوک

سنجش و بررسی هوش کودک به ما در استعدادیابی فرزندان، درک بهتر توانمندی‌های آنان و برنامه‌ریزی برای یک آموزش مناسب برای او کمک خواهد کرد. آزمون‌های مختلفی برای درک هوش کودک وجود دارند، اما تست گاردنر کودکان یکی‌از روش‌های مناسب برای این کار است.

شما می‌توانید تست هوش گاردنر رایگان را از طریق وبسایت بازی بوک انجام داده و علاوه بر اطلاع از استعدادهای فرزندتان، پیشنهاداتی برای تقویت‌ آن‌ها با اسباب بازی مناسب دریافت نمایید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)