نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 21 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

کاشت مو چه عوارض و هزینه هایی داره؟ همه چیز در مورد آن

1401/5/27 12:37
962 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

کاشت مو چه عوارض و هزینه هایی داره؟ تو این مقاله بررسی خواهیم کرد که عوارض وحشتناک کاشت مو چیست.

کاشت مو

کاشت مو یکی از روش های زیبایی می باشد که افراد زیادی از آن بهره می برند. به طور کلی زیبایی چیزی است که افراد بسیار به آن توجه می‌کنند و داشتن موی زیبا نیز نشان از حالت خوش افراد از نظر ذهنی و نظر جسمی می باشد. در این مقاله قصد داریم کاشت مو را از چند جهت بررسی کنیم و جزئیات شما نیز مورد بررسی قرار دهیم تا همراه ما باشید.  

کاشت مو

تاریخچه کاشت مو

تاریخچه کاشت مو به این صورت است که یکی از اولین جراحی کاشت مو توسط پزشک ترکی دکتر مناهم هودارا در سال 1897 انجام شد. دکتر هودارا برای درمان ریزش موی ناشی از  بیماری است و دکتر موها و بافت پوست سر برداشت شده از قسمت های سالم پوست سر را برداشت و روی جای زخم قرار داد و نتایج موفقیت آمیزی  را رقم زد. در حالی که نوآوری های اصلی در ترمیم مو یک قرن قدمت دارد، اصول پشت ترمیم مو ریشه در پیوند پوست دارد، یک عمل جراحی که از دنیای باستان برای امور بازسازی استفاده می شد. در دهه 1930، دکتر شوجوی اوکودا روی تکنیک های کاشت مو برای مژه های چشم، ناحیه شرمگاهی و ابروها کار کرد. او یک روش پانچ گرافت را کامل کرد، که مشت های کوچکی از پوست با موهایی به قطر 1 تا 4 میلی متر می گرفت. این گرافت های پانچ در صورت نیاز به سایر قسمت های بدن برای ترمیم مو پیوند داده شدند. در دهه 1940، یک متخصص پوست ژاپنی به نام تامورا، روش پانچ را اصلاح کرد و از برش هایی برای جدا کردن پیوند پانچ به واحدهای کوچکتر برای پیوند استفاده کرد. این در نهایت به یک روش جراحی اصلی و مدرن تبدیل می‌شود، اما تکنیک تامورا دهه‌ها طول می‌کشد تا به جریان اصلی تبدیل شود. در سال 1952، دکتر نورمن اورنتریش، متخصص پوست نیویورک، اولین عمل جراحی کاشت مو را برای درمان طاسی با الگوی مردانه انجام داد. قبلا تصور می شد که موهای کاشته شده مانند موهای اصلی در امتداد قسمت طاس پوست سر عمل کنند و ریخته شوند. این پیوند ثابت کرد که موهای ناحیه اهداکننده در امتداد قسمتی از پوست سر در جای خود باقی می مانند.

کاشت مو چه روش هایی دارد؟

از قبل : کاندیدهای کاشت مو باید مقداری ریزش موی محسوس همراه با رشد موهای سالم در پشت و کناره‌های سر داشته باشند تا به‌عنوان مناطق اهداکننده عمل کنند.

مرحله 1 : یک ابزار لوله مانند، گرافت های گرد را از محل اهدا کننده مشت می کند تا در ناحیه ای که جایگزینی مو مورد نظر است قرار داده شود.

مرحله 2 : هنگامی که پوست زیر مو به اندازه کافی کشیده شد، با جراحی روی ناحیه طاس قرار می گیرد.

مرحله 3 : در حین جراحی فلپ، قسمتی از پوست سر طاس بریده می شود و یک فلپ از پوست مودار به جای آن دوخته می شود.

مرحله 4 : الگوهای مورد استفاده در کاهش پوست سر بسیار متفاوت است، با این حال همه به هدف نزدیک کردن مو و پوست سر برای پوشاندن نواحی طاس می‌رسند.

بعد : نتایج جراحی کاشت مو می تواند ظاهر و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد.

در طول کاشت مو، جراح فولیکول‌ها را از ناحیه متراکم مو، مانند پشت سر که به آن ناحیه اهداکننده می‌گویند، برمی‌دارد. سپس فولیکول‌ها را در شکاف‌های کوچکی در ناحیه آسیب‌دیده پوست سر کاشتند.

دو نوع اصلی کاشت مو وجود دارد :

جراحی نوار واحد فولیکولی (FUSS)

جراح نواری از پوست را از ناحیه اهدا کننده برداشته و برش را با بخیه می بندد. سپس از یک میکروسکوپ برای جدا کردن پوست اهداکننده به واحدهای فولیکولی ریز که حاوی یک یا چند فولیکول مو هستند استفاده می‌کنند و این واحدها را در ناحیه مورد نظر قرار می‌دهند.

استخراج واحد فولیکولی (FUE)

جراح از یک ابزار پانچ کوچک برای برداشتن فولیکول‌ها از ناحیه اهداکننده استفاده می‌کند. اگرچه این روش همچنان منجر به ایجاد مقداری اسکار می شود، اما ممکن است کمتر قابل توجه باشد و فرد معمولاً نیازی به بخیه ندارد.

هر دو روش موثر هستند، اما می توانند در برخی موارد به نتایج متفاوتی دست یابند. نویسندگان مقاله ای در سال 2019 بیان می کنند که FUE به مهارت بیشتری نیاز دارد و بیشتر از FUSS طول می کشد، اما آنها خاطرنشان می کنند که اگر جراح تجربه زیادی در این تکنیک داشته باشد، FUE می تواند نتایج عالی ایجاد کند.

در بیشتر موارد، جراحان از پهلو یا پشت سر به عنوان ناحیه اهداکننده استفاده می کنند. با این حال، گرفتن پوست از چانه، پشت یا قفسه سینه نیز می تواند موثر باشد. استفاده از موهای بدن ممکن است برای افرادی که موهای ضخیم در پشت یا کناره های سر خود ندارند مفید باشد.

برخی از تحقیقات منبع معتبر نشان می دهد که استفاده از موهای بدن یا ریش نسبت به استفاده از موهای سر زمان بیشتری دارد و به مهارت بیشتری نیاز دارد. با این حال، یک منبع مورد اعتماد دیگر گزارش می دهد که بدن و ریش می توانند «منبع عالی» موهای اهداکننده برای کاشت مو باشند.

هر عمل بسته به تعداد فولیکول هایی که جراح کاشته می کند، چندین ساعت طول می کشد و هر دو شامل بی حسی موضعی هستند. معمولاً فرد می تواند در روز درمان به خانه برود.

عوارض کاشت مو چیست؟

عوارض کاشت مو چیست؟

شایع ترین عارضه جانبی جای زخم است و با هیچ روشی نمی توان از آن جلوگیری کرد.

سایر عوارض جانبی بالقوه عبارتند از :

  • عفونت ها

  • پوسته یا تخلیه چرک در اطراف محل های جراحی
  • درد، خارش و تورم پوست سر
  • التهاب فولیکول های مو (فولیکولیت)
  • خون ریزی

  • از دست دادن حس اطراف محل های جراحی
  • نواحی قابل مشاهده از مو که با موهای اطراف مطابقت ندارند یا به طور محسوسی نازک تر هستند
  • اگر موهایتان همچنان کچل هستند، به ریزش مو ادامه دهید

استفاده از ماینوکسیدیل و پروپشیا نیز می توانند عوارض جانبی داشته باشند، مانند :

  • پوست سر تحریک شده
  • سرگیجه
  • درد قفسه سینه
  • سردرد
  • ضربان قلب نامنظم
  • تورم دست، پا یا سینه
  • اختلال عملکرد جنسی

سوالات متداول

آیا کاشت مو باعث آسیب مغزی می شود؟

پاسخ منفی است. برای درک این موضوع، باید به ساختار پوست سر و جمجمه نگاه کنیم. مغز یک عضو حیاتی است و برای محافظت از آن، لایه‌ای از پوست سر وجود دارد، یک جمجمه استخوانی که مغز و سپس مغز را می‌پوشاند. پوست سر از 5 لایه تشکیل شده است :

  • پوست
  • بافت همبند
  • آپونوروزیس
  • شل شدن بافت آرئولار
  • پری کرانیوم (که شامل استخوان های جمجمه می شود)

روش های کاشت مو فقط ضخامت بخشی از پوست سر (لایه بالای پوست) را پوشش می دهد که تا دو لایه اول نیز امتداد دارد، بنابراین پزشک به هیچ وجه به مغز نمی رسد.

آیا کاشت مو یک روش بی خطر است؟

این یک عملیات حداقلی است. در حین یا بعد از جراحی هیچ دردی را تجربه نخواهید کرد. روند بهبودی پس از کاشت مو نیز سریع است، بنابراین اگر دستورالعمل‌های پزشک را به دقت دنبال کنید، احساس ناراحتی نخواهید کرد. پزشک برش های کوچکی روی پوست سر ایجاد می کند. برش آنقدر ریز است که بعد از جراحی آن را نخواهید دید. بنابراین می توانیم با اطمینان بگوییم که کاشت مو هیچ ارتباطی با مغز شما ندارد.

کلام آخر

در این مقاله ما کاشت مو را بررسی کردیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم. مهمترین مورد در این خصوص این است که کاشت مو روشی می باشد که می تواند باعث رشد موهای از دست رفته ما شود و این کار باید توسط یک متخصص انجام شود.

پسندها (1)

نظرات (0)