نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 28 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

7 نکته مهم در خرید شامپو کودک !

1401/5/23 12:02
824 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

انتخاب محصولات بهداشتی کودک همیشه یکی از مهمترین دغدغه های والدین بوده است، از طرفی انتخاب شامپو سر در حفظ سلامت مو کودک امری مهم و حساس می باشد، سعی کردیم در این مقاله بهترین راهنمایی به والدین عزیز در انتخاب بهترین شامپو سر را انجام دهیم.

معمولا والدین به دنبال شامپویی برای کودکشان هستند که علاوه بر قدرت پاک کنندگی عالی، ضد ریزش، شوره و سایر مشکلات مو باشد و باعث تقویت موهای او شود. متاسفانه برخی از شامپوها با ایجاد حساسیت و خارش در پوست سر کودک، مشکلاتی را برای او و والدینش به وجود می‌آورند. علی‌رغم وجود برندها و انواع مختلف شامپو که در فروشگاه‎ها و داروخانه‌ها خواهید دید، شما باید به دنبال محصولاتی باشید که به دلیل کیفیت و کارایی خود متمایز باشند.

نوزادان و کودکان پوست حساسی دارند و شما باید برای آن‎ها از شامپوهایی که پوست سر را خشک کرده و به موها آسیب می‌رساند، اجتناب کنید. علاوه بر پوست سر کودک، در هر بار شستشوی موها، پوست بدن او نیز معرض مواد تشکیل دهنده یک شامپو قرار می‌گیرد. حال اگر فرمولاسیون شامپو دارای موادی شیمیایی و حساسیت‌زا باشد، آسیب این مواد برای پوست و موی کودک، مشکلاتی را ایجاد می‌کند. به همین دلیل مهم است که باید بدانید از چه محصولاتی برای پوست ظریف کودک خود استفاده کنید. در حال حاضر شامپو تقویت کننده مو مناسب کودکان سریتا، یک محصول فوق‌العاده در بازار است که با داشتن شوینده های ملایم و مواد فعال گیاهی و طبیعی به رفع مشکلات موی کودک کمک می‌کند. از طرفی شامپو تقویت کننده موی کودک سریتا برای بزرگسالانی که با مشکلاتی همچون حساسیت پوستی، خشکی و شکنندگی موها دست و پنجه نرم می‌کنند نیز مناسب است.

شامپو کودک سریتا

برای انتخاب یک شامپو بچه عالی چه کنیم؟

هنگام انتخاب شامپو برای کودک خود، باید به چندین نکته مهم توجه کنید. این موارد به طور خلاصه عبارتند از :

1. نوع پوست سر و بدن کودک خود را بررسی کنید
2. شامپوهای ارگانیک و حاوی مواد طبیعی را انتخاب کنید
3. محصولات بدون عطر و رنگ گزینه‌های بهتری هستند
4. فرمول بدون مواد شیمیایی و مضر را برگزینید
5. شامپوهایی با PH خنثی و بدون الکل را تهیه کنید
6. حتما تاریخ انقضای درج شده روی قوطی شامپو را بررسی کنید
7 .شامپویی ضد حساسیت را انتخاب کنید

شامپو ضد ریزش مو برای کودکان

بسیاری از بزرگسالان انتظار دارند با افزایش سن مقداری از موهای خود را از دست بدهند، اما ریزش مو در کودکان می‌تواند باعث ایجاد نگرانی شود، به‌ویژه زمانی که لکه‌های ناشی از طاسی (ریزش موی سکه‌ای) یا موهای نازک را مشاهده می‌کنند. با این حال، ریزش مو در کودکان نسبتاً شایع است.

ریزش مو در کودکان ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. در کودکان، علل شایع ریزش مو شامل عفونت‌های قارچی یا باکتریایی، ریزش موی ناشی از استرس یا شوک و آلوپسی کششی است. ریزش موی کودکان ممکن است به خاطر شوره سر، شوینده نامناسب و یا شپش نیز رخ دهد. در هر صورت، بهترین شامپوها برای ریزش موی کودکان شامل موارد زیر است :

  • شامپو تقویت کننده موی کودک سریتا
  • شامپو بچه ایروکس
  • شامپو بچه فاقد سولفات زی موی
  • شامپو بچه لورآل
  • شامپو بچه آردن

بهترین شامپو برای خارش سر کودکان

شایع ترین علت خارش پوست سر، درماتیت سبورئیک است که به عنوان شوره سر شناخته می‌شود. در نوزادان و کودکان، این عارضه کلاهک گهواره یا کلاه گهواره نامیده می‌شود. این نوع درماتیت (التهاب پوستی) اغلب در نواحی غدد چربی یا ترشح کننده چربی از جمله پوست سر و صورت رخ می‌دهد. شامپوهای ضد خارش سر معمولا دارای موادی مانند عصاره نعناع، ​​روغن نارگیل و اکالیپتوس هستند که به آرام کردن و تسکین خارش پوست سر کمک می‌کنند.

البته بسیاری از درمان‌های خانگی متعدد نیز وجود دارند که ممکن است برای خارش پوست سر بدون نیاز به درمان پزشکی مؤثر باشند. این درمان‌ها شامل شستن مو با سرکه سیب، روغن نارگیل و زیتون، روغن درخت چای، گذاشتن صدر و استفاده از صابون پیچ است. اما بهترین روش برای جلوگیری از خارش سر کودکان، استفاده از شامپوهای حاوی مواد متعادل است که از جمله آن‌ها می‌توان به شامپو تقویت کننده موی کودک سریتا اشاره کرد.

شامپو ضد شپش برای کودکان

شپش‎ها حشرات کوچکی به اندازه یک دانه کنجد هستند که از خون پوست سر تغذیه می‎کنند. متاسفانه این موجودات آزاردهنده تخم‎های خود را لا‎به‎لای موهای نزدیک به پوست سر می‎چسبانند. تخم‌ها و پوسته‌های آن را نیت می‌گویند. آن‎ها بیضی شکل هستند و معمولا به رنگ زرد تا سفید یافت می‎شوند. برخی از شپش‌ها ممکن است با رنگ موی برخی افراد مشابه بوده و به سختی دیده شوند. شپش اغلب با شوره سر یا قطرات اسپری مو اشتباه گرفته می‌شوند. شپش‎ها با یک ماده چسبنده به موها می‎چسبند و محکم در جای خود می‎مانند. پس از بیرون آمدن از تخم‎ها، نیت های خالی روی ساقه مو می‎مانند.

شامپو کودک حنارا

شپش سر یک مشکل رایج است که معمولا کودکان را در سن مدرسه و همچنین خانواده‎های آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. آنها می‌توانند به موهای سر هر کسی بچسبند. فرقی نمی‌کند موها تمیز باشند یا کثیف. شپش سر همچنین در سراسر جهان و در همه مکان‌های مختلف مانند خانه‌ها، مدارس و سایر محیط‎ها یافت می‌شود. اگرچه شپش ممکن است آزاردهنده باشد، اما باعث بیماری جدی غیر قابل علاج نمی‌شود. شپش سر را می‎توان در خانه درمان کرد، اما مهم است که ابتدا با پزشک مشورت کنید. شپش سر حدود 28 روز زنده می ماند و اگر درمان نشود، چرخه تولید آن می تواند هر 3 هفته یکبار تکرار شود.

هر ساله میلیون ها کودک در سنین مدرسه به شپش سر مبتلا می‎شوند. بهترین راه درمان شپش سر استفاده از محصولات مراقبتی و بهداشتی همچون شامپوهای ضد شپش است. این شامپوها با ترکیبات بی‌نظیری که دارند، می‌توانند به راحتی موها را عاری از هر گونه شپش کنند و خارش و التهاب پوست را از بین ببرند.

سخن آخر

ریزش مو، شوره مو و شپش مو در بین کودکان غیر معمول نیست. عوامل زیادی می‎توانند باعث این عارضه‎ها شوند. مواردی همچون عفونت، استرس و تنش، آلودگی، شوینده‌های نامناسب و استفاده از لوازم شخصی دیگران همچون شانه و کلاه، ممکن است این مشکلات را ایجاد کنند. بیشتر علل قابل درمان و برطرف شدن هستند. افراد می‌توانند برای تشخیص دقیق علت ریزش، شوره و شپش مو به متخصص مراقبت‌های بهداشتی خود مراجعه کنند. خوشبختانه امروزه برندهای معتبری همچون سریتا، شامپوهای ویژه کودکان را نیز تولید کرده‌اند. والدین می‌توانند بدون نگرانی محصولات کودکان مانند شامپو تقویت کننده موی کودک سریتا، شامپو ضدشوره مو مناسب کودکان سریتا و شامپو لایس فری سریتا را از فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی حنارا  تهیه کنند و از کیفیت و تاثیر  بی نظیرش برای کودک‎شان شگفت‎ زده شوند. برای ثبت سفارش کافیست به سایت حنارا به نشانی https://hanara.ir مراجعه کنید و یا با شماره 09154060086 تماس بگیرید.

پسندها (1)

نظرات (0)