نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 26 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

راهنمای انتخاب انواع پارچه برای دکوراسیون داخلی

1401/3/2 10:15
760 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

در این مطلب قرار است نکاتی را که باید هنگام خرید پارچه مبلی، پارچه پرده ای و روتختی به آن ها توجه داشته باشید، به شما آموزش دهیم.

راهنمای انتخاب انواع پارچه برای دکوراسیون داخلی

انتخاب و خرید پارچه مبلی

برای انتخاب پارچه مبل باید تمام این موارد را در نظر بگیرید :

راهنمای انتخاب پارچه مبلی مناسب برای دکوراسیون شما

  • خرید پارچه مبلی مناسب سبک دکوراسیون شما : با توجه به نوع دکوراسیون منزل یا محل کارتان باید پارچه مبلی را انتخاب کنید. مثلا اگر نوع دکوراسیون شما بیشتر گرایش به مدرن دارد، مبلمان شما هم باید کلاسیک و یا راحتی باشد و از پارچه های ساده و جنس های غیربراق استفاده کنید. اگر دکوراسیون شما به سبک سنتی نزدیک است، می توانید از پارچه های طرح دار و مبل های منبت کاری شده استفاده کنید.
  • انتخاب جنس پارچه مبلی مناسب سبک مبلمان : پارچه های مبلی جنس های متفاوتی دارند مثل کتان، شانل، مخمل، چرم، ابریشم، ساتن و ... . اگر مبلمان شما استیل است و منبت کاری زیادی دارد، می توانید از پارچه ساتن و یا ابریشمی استفاده کنید. مبلمان چستر و برخی راحتی ها را می توان با پارچه مبلی چرم پوشاند. پارچه مبلی کتان و شانل را می توانید با اکثر انواع مبل به خصوص کلاسیک و راحتی استفاده کنید.
  • رنگ پارچه مبلی متناسب با سایر اجزای خانه : اگر قبل از خرید پارچه مبلی مقداری در مورد روانشناسی رنگ ها، گرم و سرد بودن رنگ و مکمل های رنگی مطلب بخوانید، انتخاب و خرید پارچه مبل را برای شما بسیار آسان تر خواهد کرد.
  • انتخاب طرح های پارچه در تناسب با یکدیگر : در پارچه های مبلی طرح های مختلفی وجود دارد مثل راه راه، سه گل، گل ریز، لوزی، پتینه و ... . هر کدام از این طرح ها را نمی توان با بقیه طرح ها به کار برد. مثلا اگر در مبل های تک نفره از پارچه گلدار استفاده می کنید، بهتر است پشتی و یا نشیمن مبل های سه نفره را از پارچه ساده استفاده کنید و طرح راه را برای صندلی های میز ناهارخوری به کار ببرید. مثلا پارچه پتینه ای که کمی شلوغ باشد را بهتر است با پارچه سه گل درشت میکس نکنید.
  • قیمت مناسب پارچه مبلی : کیفیت و قیمت پارچه مبلی دو شاخصه اصلی است که هنگام خرید باید در نظر بگیریم. پارچه مبلی با قیمت بالا نشانه کیفیت بالا نیست و بالعکس قیمت پایین نشانه کیفیت پایین نیست. بعضی از کارخانه های پارچه مبلی مثل نساجیت برای ارائه پارچه با قیمت پایین تر محصولات خود را مستقیماً و بدون واسطه به بازار عرضه می کنند.
  • توجه به مکان قرارگیری مبل : اگر مبلمان شما قرار است در قسمت پذیرایی خانه قرار بگیرد و استفاده کمتری از آن می شود، می توانید از جنس هایی مثل ساتن و یا مخمل که ظریف تر هستند استفاده کنید. اگر قرار است مبلمان شما در اتاق نشیمن باشد و تقریبا هر روزه از آن استفاده کنید، باید از پارچه های مبلی مقاومی مثل شانل یا کتان استفاده کنید. پارچه های مبلی چرمی بیشتر برای دفاتر ادای مورد استفاده قرار می گیرند. مراقب باشید مبلمان شما در معرض آفتاب قرار نگیرد.

موارد زیادی را باید هنگام خرید پارچه مبلی در نظر بگیرید. اگر حس می کنید که ممکن است هنگام انتخاب گیج شوید، از افرادی که سال ها در این زمینه کار کرده اند مشاوره بگیرید. در بازار آنلاین پارچه نساجیت، مشاوران می توانند طبق سلیقه، نوع دکوراسیون و بودجه شما پارچه مبلی مناسبتان را پیشنهاد کنند.

انتخاب و خرید پارچه پرده

هر کدام از این مکان های نصب پرده ویژگی های خودشان را دارند، پس باید با توجه به نوع مکان نصب، نوع پرده انتخاب شود.

  • پرده آشپزخانه
  • پرده اتاق خواب
  • پرده پذیرایی
  • پرده اتاق کودک و ...

.

نوع دکوراسیون : اگر دکوراسیون شما کلاسیک و سنتی است و از مبلمان سلطنتی و تابلوهای قدیمی استفاده کرده اید، بهتر است از پرده ساده مثل پرده حریر یا پرده تور استفاده کنید. اما اگر سبک دکوراسیون شما مدرن است، می توانید از پرده های مدرن مانند زبرا و پانچ که متنوع هستند استفاده کنید.

مکان استفاده پرده : اگر پارچه پرده را برای اتاق خواب می خواهید باید ساده و غیر رسمی باشد، زیرا طرح های شلوغ و فانتزی شما را بعد از مدتی خسته می کند. برای پرده اتاق خواب بچه کمی بیشتر دقت کنید، زیرا دکوراسیون اتاقش بر روحیه و خلاقیت او تاثیر مستقیم دارد.

برای پرده پذیرایی دو انتخاب دارید: مجلسی (سلطنتی) و مدرن. این انتخاب کاملا سلیقه ای است و البته به بودجه شما هم بستگی دارد.

نساجیت

در انتخاب پارچه پرده آشپزخانه نیز این فاکتورها مهم هستند : میزان نورگیر آشپزخانه، دوام پارچه و قابلیت شستشو، اندازه آشپزخانه. اگر نور ورودی به آشپزخانه زیاد باشد، بهتر است از پارچه های ضخیم استفاده کنید که با آفتاب زیاد از بین نروند. هم چنین اگر پنجره شما نزدیک اجاق گاز است، پس احتمال کثیف شدن زودهنگام آن وجود دارد. باید پرده ای انتخاب کنید که با شستشوی مداوم خراب نشود. برای آشپزخانه کوچک از پارچه پرده رنگ روشن استفاده کنید.

اندازه پرده : هنگام اندازه گیری عرض پرده، حتما 10 الی 20 سانت بیشتر از قاب پنجره را در نظر بگیرید تا فضای آن کاملا پوشش داده شود. در روش استاندارد معمولا 3 تا 5 سانتی‌متر فاصله از پایین‌ترین نقطه‌ی پرده تا کف اتاق وجود دارد. ولی در برخی از دکوراسیون‌های کلاسیک پرده کاملا روی زمین کشیده می‌شود. پارچه پرده‌ را حدود 20 تا 30 سانتی‌متر بالای قاب پنجره نصب کنید، چون در این حالت ظاهر سقف بلندتر و پنجره بزرگ‌تر نشان داده می‌شود.

نوع آب و هوا و نوع شیشه پنجره : اگر پنجره‌های شما دوجداره نیستند و آب‌وهوای منطقه‌ی زندگی شما سرد است، از پارچه پردهای ضخیم استفاده کنید. آسترها گرما و عایق‌بندی بیشتری برای خانه شما ایجاد می‌کنند و خانه را گرم نگه می‌دارند. اگر هم آفتاب تندی از پنجره به داخل می تابد حتما از آستر پرده استفاده کنید، تا در صورت خراب شدن، هزینه تعویض خود پارچه پرده را متحمل نشوید.

انتخاب و خرید روتختی

در بازار پارچه زمانی که می گوییم روتختی دونفره یا روتختی عروس، منظور همان ست کامل کالای خواب است که هر ست دارای اجزای مختلفی است از جمله :

روتختی : انتخاب طرح و رنگ روتختی کاملا سلیقه ای است و نکته مهم احساس آرامشی است که به شما می دهد. رنگ ها و طرح های مختلف روتختی دسته های جدیدی را به وجود آورده مثل روتختی دخترانه، روتختی پسرانه، روتختی اسپرت و روتختی عروس.

رو تشکی : ملحفه ای که برای پوشاندن تشک استفاده شده و معمولا کناره های آن دارای کِش است. در هنگام خرید رو تشکی باید اندازه و ضخامت تشک را در نظر داشته باشید. هم چنین باید جنسی را انتخاب کنید که در برابر شستشو مقاوم باشد.

بالش : بالش یا بالشت اکثرا چهارگوش بوده و داخل آن ها را با موادی مانند پنبه، الیاف یا اسفنج پر کرده و دارای اندازه های مختلف است. از انواع بالشت می توان بالشت پر، بالشت الیاف، بالشت فوم طبی، بالشت لاتکس و بالشت میکروژل اشاره کرد.

روبالشتی : کاوری که بالشت در آن قرار می گیرد. جنس روبالشتی ها به دلیل آن که سر و پوست صورت بر روی آن قرار می گیرد از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

از دیگر اجزا می توان به پتو، کوسن و لحاف اشاره کرد.

می توانید برای خرید آنلاین پارچه مبلی، پارچه پرده و روتختی به وب سایت نساجیت با آدرس nasajit.com مراجعه کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)