نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 21 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

فیزیوتراپی ورزشکاران

1401/2/18 17:02
394 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

تبدیل شدن به یک ورزشکار بسیار سخت و دشوار است، هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی در این فرآیند، به همین دلیل است که افراد کمی در جهان هستند که واقعاً بتوانند خود را به عنوان ورزشکار طبقه بندی کنند. این که آیا خود را یک ورزشکار می‌دانید، یا اینکه دوست دارید هر از چند گاهی در فعالیت‌های ورزشی شرکت کنید، یک چیز مسلم است، این واقعیت است که بدن شما دائماً در خطر آسیب‌دیدگی است. در حقیقت، همه ما هر از چند گاهی با دردها و دردهای مختلفی در بدن رنج می‌بریم، به خصوص که با گذشت زمان خود را بزرگ ‌تر می‌بینیم.

فیزیوتراپی ورزشکاران

با این حال، اگر شما فعال و درگیر ورزش یا هر نوع فعالیت بدنی دیگری هستید، تقریباً مطمئناً به مراتب بیشتر در معرض خطر خواهید بود و بنابراین باید اقدامات و اقدامات پیشگیرانه خاصی را انجام دهید تا به شما کمک کند تا به همان اندازه سالم بمانید. و تا جایی که ممکن است بدون درد باشد. فیزیوتراپی ورزشی برای ورزشکاران یکی از مؤثرترین روش‌های مدیریت درد، بهبود عملکرد ورزشی و بسیاری موارد دیگر است، به همین دلیل است که در حال حاضر نگاهی عمیق‌تر به فیزیوتراپی و مزایای فیزیوتراپی آسیب‌های ورزشی خواهیم داشت.

اگر خودتان از نظر بدنی فعال هستید، به بررسی چیستی فیزیوتراپی، روش‌های مختلف موجود و مهمتر از همه، برخی از مزایای اولیه فیزیوتراپی ورزشی خواهیم پرداخت. بنابراین، بدون هیچ تردیدی، بیایید کارها را شروع کنیم.

فیزیوتراپی ورزشی چیست و فیزیوتراپی چیست؟

کشش-ورزش-دویدن-پاها-مردم
کشش برای جلوگیری از آسیب
فیزیوتراپی ورزشی شاخه‌ای تخصصی از فیزیوتراپی است که برای کمک به مقابله با دردها، دردها، آسیب‌های آزاردهنده و آسیب‌های جدی‌تر که معمولاً با ورزش و سایر اشکال مختلف فعالیت بدنی به طور کلی مرتبط است، طراحی شده است. فیزیو ورزشی فردی بسیار آموزش دیده و متخصص در درمان و پیشگیری از آسیب‌ها و بیماری‌های شایع در نتیجه تمرینات بدنی است.

فیزیوتراپی ورزشی نه تنها برای مقابله با دردها، دردها و آسیب‌های آزاردهنده مفید است، بلکه می‌تواند به توانبخشی پس از آسیب نیز کمک کند، به علاوه می‌تواند آمادگی جسمانی ورزشکار و به طور کلی عملکرد ورزشی آنها را بهبود بخشد. ممکن است متوجه نباشید، اما در واقع بیش از 20 شکل و تکنیک مختلف فیزیوتراپی وجود دارد، بنابراین به معنای واقعی کلمه چیزی برای همه وجود دارد.

فیزیوتراپی ورزشی شامل تعدادی از تکنیک‌ها و تمرین‌های درمانی است که برای درمان آسیب‌ها، درد و ناراحتی‌ها طراحی شده‌اند و به طور کلی از آنها پیشگیری می‌کنند. برای مثال، سیاتیک در افراد فعال بدنی بسیار شایع است و فیزیوتراپی ورزشی تعدادی از روش‌های درمان درد سیاتیک را ارائه می‌کند که برای کاهش درد و ناراحتی ناشی از درد عصب سیاتیک طراحی شده‌اند. افرادی که از وضعیت بدنی نامناسب، کمردرد، درد مفاصل، درد عضلانی، دامنه حرکتی محدود، انعطاف پذیری ضعیف و بسیاری موارد دیگر رنج می برند نیز می توانند از این شاخه از فیزیوتراپی بهره زیادی ببرند.

چرا فیزیوتراپی ورزشی بسیار مهم است؟

ورزشکاران مسن تر و دویدن برای تناسب اندام
همانطور که گفته شد، فیزیوتراپی ورزشی برای اهداف زیادی طراحی شده است، اگرچه مسلماً رایج ترین نمونه ها برای مقابله با صدمات و دردها و دردهایی است که در نتیجه فعالیت بدنی ایجاد می شود.

ورزشکاران و به طور کلی ورزشکاران اغلب به مجموعه ای از بیماری ها مبتلا هستند، از جمله مواردی مانند: کمردرد، سیاتیک، وضعیت نامناسب، پارگی عضلات، کشیده شدن عضلات، دررفتگی مفاصل و موارد دیگر. ورزشکاران به طور مداوم بدن خود را در معرض خطر قرار می دهند، مهم نیست که در چه رشته ای شرکت می کنند، به همین دلیل است که مراجعه به یک ورزش درمانگر بسیار مهم است، حتی اگر احساس می کنید کاملاً تناسب اندام و سالم هستید. در دنیای ورزش، دو و میدانی و به طور کلی ورزش درمانی، پیشگیری بهترین درمان آسیب است، به همین دلیل است که بسیاری از ورزشکاران به صورت هفتگی به فیزیوتراپیست های متخصص مراجعه می کنند که بسیاری از آنها ویزیت آنها را به عنوان بخشی از رژیم های تمرینی خود لحاظ می کنند.

فیزیوتراپی چیست و کارکرد آن چگونه است؟

معنای لغوی فیزیوتراپی، یعنی درمان جسمانی یا فیزیکی که در ادامه به تشریح کامل این مورد خواهیم پرداخت.

فیزیوتراپی از تخصص های مراقبی با هدف مراقبت از بیمارانی است که دچار محدودیت های حرکتی بر اثر عوامل مختلف شده اند. این روش درمانی از اصول مکانیزم حرکتی بدن و تکنیک های مختلف برای کمک به بیمار برای بازیابی توانایی حرکتی استفاده می کند و دامنه کلی از تمام تخصص ها را شامل می شود. اگر شخص مورد نظر بنا به دلایل مختف دچار اختلال حرکتی شده باشد توسط فیزیوتراپی در منزل تهران به درمان این موارد خواهیم پرداخت.

مزایای اصلی مراجعه به کلینیک ورزشی فیزیوتراپی چیست؟

ورزش منظم برای سلامت استخوان ها
چه ورزشکاری باشید که با آسیب دیدگی دست و پنجه نرم می کند، چه در حال توانبخشی باشید، چه سعی دارید انعطاف پذیر، تناسب اندام و سالم بمانید، یا اینکه صرفاً در تلاش برای بهبود عملکرد کلی ورزشی خود هستید، از یک آسیب ورزشی واجد شرایط بازدید کنید. متخصص فیزیوتراپی می تواند یکی از هوشمندانه ترین انتخاب هایی باشد که تا به حال انجام داده اید. اکنون نگاهی بسیار دقیق تر به برخی از مزایای اولیه مرتبط با مراجعه به فیزیوتراپ ورزشی خواهیم داشت.

ترمیم آهسته و پایدار عضلات و بدن - به عنوان یک ورزشکار، بدن شما در مقایسه با افراد عادی تحت استرس بسیار بیشتری قرار می گیرد و عضلات شما مجبور می شوند بسیار سخت تر از حد معمول کار کنند و تنبیهات زیادی را تحمل کنند. روند.

هر بار که ما درگیر ورزش یا فعالیت بدنی می‌شویم، عضلات خود را تحت فشار قرار می‌دهیم و به آنها آسیب می‌رسانیم، به همین دلیل است که آنها پس از یک تمرین شدید یا فعالیت بدنی بسیار حساس و دردناک می‌شوند. نکته مهم در مورد فیزیوتراپی ورزشی، این واقعیت است که فیزیوتراپیست ها، که بسیار ماهر و آموزش دیده هستند، می دانند که بیشتر توجه خود را کجا متمرکز کنند.

این متخصصان، به جای اینکه تلاش خود را صرفاً بر روی بخشی از بدن متمرکز کنند که به شدت آسیب دیده است، در عوض به عللی که می‌تواند منجر به آسیب/ناراحتی در وهله اول شود، نگاه می‌کنند. به همین دلیل، به جای یک یا دو قسمت بدن و گروه عضلانی، کل بدن به طور کلی سود می برد. با استفاده از تعدادی تکنیک، از جمله ماساژ درمانی ورزشی، وضعیت های چند سطحی، تمرینات تقویتی، حرکات کششی، و بسیاری موارد دیگر، بدن فرصت دارد خود را به آرامی بهبود بخشد، که یکی از دلایل مفید بودن فیزیوتراپی برای افرادی است که به دنبال آن هستند. برای ریکاوری پس از یک تمرین یا فعالیت شدید.

منبع : ahmadigolcom

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)