نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 21 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

عوامل اصلی در شکل گیری خیانت مرد به زن | 10 توصیه برای پیشگیری از خیانت

1400/12/17 14:54
489 بازدید
اشتراک گذاری

عوامل اصلی در شکل گیری خیانت مرد به زن

مردها بیشتر از زنان خیانت می‌کنند؛ این تحقیقات توسط مربی سرشناس خانواده که صدها ساعت به زوجینی که مردان به زنانشان خیانت کرده‌اند، مشاوره داده که البته این روزها بیشتر مربی خصوصی افراد خاص و ثروتمند می‌باشد، تایید شده است.

ایشان درباره دلایل بی‌وفایی مردان به زنان، توصیه‌هایی را به زنان برای جلوگیری از این آسیب بیان کرد.

او معتقد است بی وفایی راه فرار از درد و ناراحتی زندگی مشترک نیست. بسیاری از مردان وقتی در رابطه با همسران خود با مشکل مواجه می‌شوند به اشتباه فکر می‌کنند چون با همسرشان به رابطه مطلوب نمی‌رسند باید وارد رابطه موازی شوند.

شاید تاکنون مطالب زیادی در مورد دلایل بی وفایی مردان به زنان خوانده باشید، اما در این گفتگو مهدی آریافر به عوامل اصلی خیانت مرد به زن اشاره می کند که از نگاه بسیاری از زنان پنهان مانده است. عواملی که دانستن آن ها می‌تواند از بی وفایی و خیانت شوهر به زن جلوگیری کند.

دلایل بی‌وفایی مردان به زنان

این مشاور از دلایل بی‌وفایی مردانی سخن گفته است که برای ترمیم زندگی زناشویی به وی مراجعه کرده‌اند که به طور جامع در زیر به آن اشاره می‌کنیم :

۱. عدم حمایت و بی اعتمادی زن به مرد در محیط خانواده و کار

مردها برای انجام کاری نیاز به حمایت و اعتماد زن دارند و زن‌ها با جملات "تو نمی توانی از پس این کار بر بیایی و من اعتماد ندارم به تو که این کار را درست انجام دهی" روی اعتماد به نفس مرد برای انجام آن کار اثر مخرب می‌گذارند. مرد احساس می کند زن، همراه، مشوق و حامی او نیست؛ لذا او به دنبال این حمایت و تشویق در جایی دیگری می‌گردد.

به پیشنهاد وی زن با صبر و حوصله، حمایت و تشویق می‌تواند قلب مرد خود را تسخیر کند این موضوع در جلسات ترمیم روابط به کررات شنیده شده است.

نیاز به حمایت خانوادگی و کاری برای مرد مانند بمب ساعتی عمل می‌کند. به خانم ها توصیه می‌کنم نقش خود را پر رنگ کنند تا نتایج آن را ببینند.

۲. زنانی که به خانواده پدری خود بیشتر توجه می کنند

اغلب مردان در جلسات مشاوره اظهار می‌کنند که چون در اولویت نخست زندگی همسر خود نیستند، به همین دلیل آن‌ها نیز زن خود را اولویت نخست زندگی خود نمی‌دانند و ترجیح می دهند با شخص دیگر رابطه عاطفی داشته باشند که به آن ها بهای بیشتری می‌دهد. مهدی آریافر به این دسته از زنان توصیه می‌کند: شوهر شما همیشه نفر اول زندگیتان باشد. اگر اتفاق فوق‌العاده‌ای نظیر قبولی در دانشگاه یا موفقیت در اخذ مدرک تحصیلی، ترفیع کاری، تأیید بارداری یا هر خبر خوب دیگر رخ دهد؛ ممکن است وسوسه شوید که ابتدا این خبر خوب را به والدینتان اطلاع بدهید، ولی اجازه دهید همسرتان نفر اولی باشد که از این خبر خوش مطلع می‌شود. برای مرد بسیار مهم است که شما او را در درجه نخست اهمیت قرار داده و سپس موضوع را با دیگران در میان بگذارید. زوجین باید بدانند که نباید به‌گونه ای رفتار کنند که شوهرشان احساس کند، مورد بی‌مهری و کم‌توجهی قرار گرفته و اولویت نخست زندگی همسرش نیست. بدیهی است تداوم این وضعیت می‌تواند مرد را از همسر خود دور کرده و زمینه شکل‌گیری خیانت عاطفی و جنسی را فراهم سازد.

۳. بی توجهی زن به رابطه زناشویی

مهدی آریافر در این خصوص معتقد است: بررسی‌ها بر روی برخی از مردانی که به همسر خود خیانت کرده‌اند، نشان می‌دهد که آنها از ضعف زن در برقراری یک رابطه زناشویی جذاب، مثبت و سازنده گله‌مند بوده‌اند. متأسفانه برخی از زنان و حتی مردان، با مهارت‌های لازم برای داشتن رابطه زناشویی مؤثری که می‌تواند در تحکیم بنیان خانواده مؤثر باشد، آشنا نیستند، بنابراین هرطوری که ترجیح دهند، رفتار می‌کنند. فقدان این مهارت‌ها باعث می‌شود تا زن یا مرد با الگوهای رفتاری اشتباهی که از خود بروز می‌دهند، ناخواسته همسر خود را از چنین رابطه‌ای گریزان کرده و خلائی را ایجاد کنند که او در خارج از خانه به دنبال برطرف کردن آن باشد. لذا بهتر است هر یک از طرفین اطلاعات خود را در این زمینه افزایش داده و حتی در مورد علائق طرف مقابل برای داشتن رابطه دو طرفه و جذاب صحبت کنند تا بتوانند به یک دیدگاه مشترک و مؤثر دست یابند.

10 توصیه برای پیشگیری از خیانت

۴. رفتار تحکم آمیز زن با شوهر

این متخصص خانواده در این خصوص گفت: زمانی که یک زن با صدایی مردانه و حالتی دستوری امر و نهی می‌کند، این احساس را در شوهر خود به وجود می‌آورد که زن او یک مدیر است نه همسر. بارها در جلسات مشاوره خیانت همسران از زبان مردان شنیده‌ام که برخی از زنان به دلایل مختلف در نوع گفتگو و ارتباط با همسرشان مانند یک رئیس و حاکم برخورد می‌کنند و این احساس را در شوهران ایجاد می‌کنند که آنها قصد دارند تا اختیار و کنترل زندگی مشترک را در دست بگیرند و لذا مردان نیز در برابر چنین زنانی یا مقاومت می کنند یا ترجیح می‌دهند با بی‌تفاوتی به تدریج از علاقه و احساسات مثبت خود نسبت به همسرانشان کاسته و به دنبال ارتباط عاشقانه دیگری بروند.

5. خشم و انتقام

مرد وقتی نیازهایش در رابطه برآورده نمی‌شود لجاجت می‌کند و برای انتقام و ضربه زدن به همسر خود دست به خیانت می‌زند . نه تنها خیانت خود را پنهان نمی‌کند بلکه می‌خواهد همسرش نیز از این رابطه با خبر شود. وقتی خشم برنده می‌شود، عشق از بین می‌رود و مرد خود را محق می‌داند که به همسر خود خیانت کند.

6. تمرکز بیش از حد زن بر روی فرزندان و یا دوستان

مهدی آریافر در این‌باره خطاب به زنان تاکید می‌کند: هیچ شکی نیست که فرزندان یا دوستان، افراد بسیار مهمی در زندگی شما هستند، اما قطعاً از همسر شما مهمتر نیستند. اگر همسرتان را از ردیف اول اولویت‌های زندگی‌تان پایین بیاورید، این پیام را به مرد القاء کرده‌اید که جایگاهی در رابطه با شما ندارد، لذا نباید از او نیز توقع داشته باشید تا به شما وفادار بماند. اولویت نخست شما باید همسرتان باشد ، اینکار نه تنها باعث رشد و شکوفایی زندگی‌تان می‌شود و آن را در برابر بی‌وفایی و خیانت احتمالی شوهرتان بیمه می‌کند، بلکه محیطی امن و ایمن برای شما و فرزندتان فراهم می‌کند. بارها از برخی از مردان نظیر این جملات را شنیده‌ام که اظهار داشته‌اند که وقتی با حالتی خسته از سر کار وارد منزل شده‌اند، همسرشان در حال رسیدگی به فرزند یا صحبت کردن با دوستان صمیمی خود بوده و هیچ توجهی به حضور شوهر خود نداشته است. برخی از مردان نیز می‌گویند: «همسرمان در مهمانی‌ها توجه چندانی به ما ندارد و همه تمرکزش بر روی دوستان و اطرافیان خودش است» بدیهی است مردان در چنین وضعیتی احساس می‌کنند، زنان زحمات و تلاش آنها را در بیرون از خانه نادیده گرفته و قدردان نیستند، تداوم این وضعیت مرد را از خانواده دور کرده و او را بسوی بی‌وفایی و خیانت به زن سوق خواهد داد.

7. سرزنش کردن مرد توسط زن

این مشاور خانواده می‌افزاید: تحقیر و سرزنش کردن مرد باعث شکسته شدن اقتدار او خواهد شد و از او فردی پرخاشگر و عصبی خواهد ساخت که دیگر همانند سابق، همسر خود را دوست نخواهد داشت. مرد دوست دارد برای همسرش بهترین باشد. وقتی شما به عنوان شریک زندگی‌اش عیب او را بیان می‌کنید، او اولین احساسی که می‌کند این است که شما او را بهترین نمی‌دانید و این بسیار خطرناک است. پس اگر خواهان یک همسر مهربان و خوب هستید، به جای دیدن بدی‌هایش، خوبی‌های او را ببینید و مدام آنها را به زبان بیاورید و اگر انتقادی از او دارید، به جای استفاده از کلمات تنش‌زا و سرزنش کردن او سعی کنید تا با لحنی ملایم و بهره گیری از مهارتهای ارتباطی مناسب با او صحبت کنید. پیشنهاد می‌کنم برای کسب این مهارتها یا از کتاب‌هایی که در این زمینه نوشته شده یا از راهکارهای مشاورین با تجربه و آگاه بهره بگیرید. برخی از مردان در جلسات مشاوره می گویند؛ همسرمان کاری کرده است که ما از اشتباه کردن می‌ترسیم، زیرا اگر مرتکب اشتباهی شده یا در اثر عواملی که حتی خارج از دست ماست، گرفتار بحرانی شویم، همسرمان به جای آنکه به ما انگیزه بدهد، اقدام به سرزنش و تحقیر می‌کند، همین امر باعث می‌شود از او فاصله بگیریم.

عوامل اصلی در شکل گیری خیانت مرد به زن | 10 توصیه برای پیشگیری از خیانت

8. وقتی زن مانند یک مادر با همسرش رفتار می کند

مهدی آریافر گفت :

مردان در جلسات ترمیم می‌گویند آیا با کسی که مانند یک مادر شما را نصیحت می‌کند و مدام می‌گوید این کار را بکن این کار را نکن می‌توانید رابطه عاطفی برقرار کنید؟

وقتی مرد احساس کند که زن همانند یک مادر از او مراقب کرده و تمام رفتارهای او را تحت نظر داشته و هر کاری را مدام به او یادآوری می‌کند، به تدریج از نظر احساسی از او فاصله خواهدگرفت. یکی از معمول‌ترین و مخرب‌ترین عادات ارتباطی زن‌ها با شوهرشان این است که با آنها به گونه‌ای رفتار می‌کنند که گویی مردان کودکانی بیش نیستند و نمی‌توانند از خودشان مراقبت کنند و نیاز دارند که خانم‌ها زندگی آن‌ها را اداره کنند.

این متخصص خطاب به زنان می گوید: هنگامی‌که در حق همسرتان مادری می‌کنید؛ ممکن است در ظاهر او از رفتارتان شکایتی نداشته باشد، حتی ممکن است اصرار کند به این کارتان ادامه بدهید، اما یک چیز حتمی‌است: او یک روز بر علیه‌تان شورش خواهد کرد، زیرا اغلب ‌پسربچه‌ها دوست دارند روزی از مادرشان جدا شوند و خانه را ترک کنند. زن‌ها لازم است توجّه داشته باشند که مادری کردن و با مردها مانند پسربچه‌های کوچک رفتار کردن، استقلال یک مرد را زیر سوال می‌برد. زمانی که اقتدار مردان بر اثر مادری کردن بیش از اندازه زنان از بین برود، جذابیتشان را برای همسرشان از دست می دهند. زیرا زنان دوست دارند مرد زندگی شان مقتدر و توانا باشد و از پسربچه‌هایی که مجبورند مدام دنبالشان باشند خسته و کلافه می‌شوند در نتیجه همین عامل باعث سردی روابط می‌شود.

آریافر در ادامه خطاب به زنان می افزاید: با مادری کردن در حق همسرتان، عشق، حرارت و شور و حال رابطه را خواهید کشت. نکته مهم اینجاست که چون هیچ مردی مایل نیست با مادرش همبستر شود. در نتیجه از برقراری رابطه زناشویی با شما که همانند مادرش هستید نیز خودداری می‌کند و برای پرکردن این خلأ جنسی در جستجوی زنی خواهد بود که برخلاف شما رفتاری مادرانه با او نداشته باشد. جنبه دیگر این قضیه این است که هرچه مرد در نظر شما ناتوان‌تر و ضعیف‌تر جلوه کند، از لحاظ جنسی نسبت به او سرد خواهید شد. زنان باید توجه داشته باشند که با مادری کردن؛ مردها وابسته می‌شوند و اعتماد به نفسشان پایین می‌آید وقتی اعتماد به نفسشان پایین بیاید کمتر می‌توانند خودشان را دوست بدارند، بنابراین چگونه می‌توانیم از کسی که خودش را دوست ندارد انتظار عشق داشته باشیم؟! بنابراین نقش همسر را برای مردتان بازی کنید و عزت نفس و اعتماد به نفس مردتان را بالا ببرید تا جایگاه خود را بشناسید.

9. وقتی زن؛ بذر شک و تردید را در ابتدای رابطه می کارد

این مشاور طبقه خاص و البته گرانقیمت در این‌باره معتقد است: وقتی زوجین همدیگر را دوست دارند، قطعاً به هم عشق ورزیده و به یکدیگر اعتماد دارند، اما از لحظه‌ای که شک و تردید در رابطه‌ای شکل می‌گیرد، ذره ذره عشق بین زوجین رو به زوال گذاشته و از بین می‌رود. وقتی مردی مورد ظنّ و شک همسر خود قرار گرفته و رفتار کنترل کننده زن را می‌بیند، روز‌به‌روز از او فاصله گرفته و به سوی شکل‌گیری رابطه عاطفی جدیدی متمایل می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد هر تغییر در مرد نشانه خیانت مرد نیست. البته مهدی آریافر با روش‌ها و متدهای خاص خود که زبانزد خاص و عام است پی به خیانت مرد می‌برد و خیانت‌های واقعی نزد او فاش می‌شود پس لزومی ندارد زنان بی‌جهت شک و ظن به خود را دهند.

10. زنانی که به کار و مادیات بیشتر اهمیت می دهند

از نگاه مهدی آریافر، بعضی از زن‌ها در زندگی زناشویی به دلیل ترس از دست دادن همسر و نگرانی از آینده؛ آن‌چنان بر روی کار و سرمایه‌گذاری تمرکز می‌کنند که یادشان می‌رود در کنار کار خود وقتی را هم برای زندگی مشترک با همسرشان اختصاص دهند، بیشتر مکالمات آن ها در ارتباط با مادیات است، لذا خواسته یا ناخواسته باعث ایجاد شکاف در رابطه خود با او می‌شوند. به این دسته از خانم‌ها پیشنهاد می‌کنم به روابط عاطفی خود با همسر بیشتر توجه کنند.

این عوامل اصلی خیانت نشان می‌دهد می‌توان از خیانت پیشگیری کرد و برای ترمیم آن دست به اقدام زد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)