نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 27 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

محصولات مراقبت پوستی

1400/8/24 10:43
1,542 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

محصولات مراقبت پوستی

معرفی محصولات مراقبت از پوست

در این عصر از زندگی استفاده از وسایل آرایشی چندین برابر نسبت به ده ها سال پیش میباشد همچنین محصولات مراقبت پوست تنوع بسیاری دارد و اکثر ما انسان ها به خوبی می دانیم که مراقبت کردن از پوست بالاتر از فقط شستن صورت است. و گاهی اوقات پیش میاد که نحوه استفاده از محصولات را نمی دانیم. ما برآنیم تا محصولات را معرفی کنیم.

پاک کننده

همیشه برای استفاده از محصولات با اجازه از پزشک متخصص این کار را انجام دهید. همه ما شنیده ایم که حداقل در طول روز 2 بار باید صورت خود را تمیز شستشو دهیم تا از آلودگی های روزمره بدور باشیم.

برخی از مردم در خرید و استفاده از پاکننده های صورت موجود در بازار اشتباه هاتی انجام میدهند از جمله آن نمیدانند برای پوست شان مناسب است یا نه !

یک مثال خیلی راحت بزنم، اینکه فردی که پوست صورتش در حال شکستگی است باید از پاک کننده اسید سالیسیلیک استفاده کند تا به خوبی نتیجه بگیرد. و همچنین زمانیکه پوست صورتتان رو به خشک شدن است تولید روغن افزایش پیدا می کند و شکستگی بیشتر می شود. در این حالت باید به پزشک متخصص مراجعه کرد تا بر اساس تشخیص نوع پوست محصولات مناسب تجویز کند.

لایه بردار

تعریف کلی لایه برداری پوست بدین صورت می باشد که از بین بردن سلول های مرده سطح بالایی پوست. این روش به دو صورت شیمیایی یا فیزیکی بر روی صورت انجام می شود. که در روش شیمیایی توسط پزشک متخصص بوسیله لایه بردارهای شیمیایی اتصال سلول‌های مرده به پوست را شل می کند تا از سطح پوست جدا شوند. ولی در روش فیزیکی خانگی (مثل اسکراب صورت) یا کلینیکی با روش خاصی سطح بالایی پوست را ماساژ داده تا سلول های مرده به صورت سایشی جدا شوند.

آیا می دانید که پوست صورت هر 30 روز یکبار سلول های مرده را به صورت طبیعی جدا می کند تا براحتی سلول های تازه شروع به رشد شدن کنند !!

گاها اتفاق افتاده که سلول های مرده به صورت کامل نمی ریزند. و زمانیکه بیش از اندازه سلول های مرده روی پوست جمع شود، در نهایت خشکی پوست و بسته شدن منافذ در پی خواهد داشت لایه برداری به موقع جلوگیری از این اتفاق می کند.

هنوز هم در مورد خواص لایه برداری اطلاعات کافی ندارید یا اینکه برای استفاده از آن سردرگم هستید! جای هیچ نگرانی نیست.

روش زیباتر شدن پوست شما بوسیله لایه برداری :

  • به گفته متخصصان زیبایی، انجام لایه برداری به روش مستمر و برنامه ریزی شده باعث درخشندگی و درمان مشکلات پوست می شود. برای اینکه محصولات مراقبت از پوست مثل کرم ها بهتر جذب پوست شوند باید سلول های مرده از پوست جدا شوند.
  • برای جلوگیری از بسته شدن منافذ و کاهش جوش باید لایه برداری را به طور منظم انجام شود.
  • یکی روش های تولید کلاژن انجام لایه برداری در بلند مدت است. تولید کلاژن خود به زیبایی صورت جوانی و درخشش می دهد. افزایش تولید کلاژن باعث کاهش خطوط افتادگی پوست و انعطاف پذیری پوست می شود.

سرم

سرم صورت یکی از محصولات مراقبت پوست میباشد که وظیفه‌ی تأمین مواد مغذی لازم پوست را بر عهده دارد. مواد مغذی سرم میتواند بسته به نوع محصولی که خریداری می کنید متفاوت باشد برخی از افراد همیشه براشون سوال هست که سرم ها چه کاربردی دارند! در واقع سرم ها محصولات بهداشتی مخصوص پوست می باشند که با هر بار استفاده مقدار قابل توجهی از یک ماده‌ی مغذی خاص را برای پوست تأمین می‌کنند. وظیفه هر سرم متنوع میباشد برخی از سرم های موجود در بازار حاوی آنتی اکسیدان هستند و در برابر مقابله با آسیب ها رادیکال آزاد می کنند. برخی دیگر از سرم ها وظیفه آب‌رسانی و و روشن کردن پوست را دارند.

استفاده از سرم ها در زیبایی :

  • سرم ها می توانند حاوی مواد ضد پیری مانند رتینولها و پپتیدها باشند که باعث تحریک تولید کلاژن می شوند.
  • سرم ها قابلیت نفوذ عمیق به پوست را دارند این محصولات برای آبرسانی پوست خشک عالی هستند.
  • از سرم میتوان برای درمان پوست در زیر مرطوب کننده ها استفاده کرد.

روغن صورت

استفاده از روغن ها بر میگرده به هزاران سال پیش، که از آن برای سلامت و شادابی پوست استفاده می کردند از روغن همچنین بعنوان یکی از عوامل تحریک کننده پوست برای نرمی استفاده می شود. مواد تشکیل دهنده در روغن سرشار از مواد مغذی مورد نیاز پوست شماست که بوسیله این مواد یک لایه مقاوم بر روی پوست تشکیل می شود تا در برابر آلودگی های روزمره جلوگیری و پوست را مرطوب کند. این مواد مغذی مخصوص افرادی که پوستشان خشک است مفید می باشد.

برای پوست های مستعد به آکنه ، روغن درخت چای بسیار خوب کار می کند و روغن ویتامین C به هر نوع زخم کمک می کند.

ضد آفتاب

بدون توجه به فصل، ضد آفتاب ها برای محافظت از پوست در برابر آسیب UV ضروری هستند.

خوشبختانه، روش های زیادی برای استفاده از ضد آفتاب فراتر از بطری معمولی وجود دارد.

همه باید حتی در زمستان از یک مرطوب کننده با SPF استفاده کنند.

نکته اصلی شناختن نوع پوست و استفاده از ضد آفتاب است که مناسب باشد.

مرطوب کننده

برای کمک به جوان تر نگاه داشتن پوست ، وصیه می شود از مرطوب کننده از سر تا انگشتان پا استفاده کند.

صورت و گردن باید دو بار در روز مرطوب کننده، مانند آرنج، زانو و پاها مرطوب شود.

انواع مرطوب کننده زیادی برای انواع مختلف پوست وجود دارد،

اما اگر واقعاً می خواهید پوست خود را هیدراته نگه دارید،

به دنبال مرطوب کننده های حاوی گلیسیرین یا اسید هیالورونیک باشید.

لایه برداری های شیمیایی

لایه برداری های شیمیایی لایه بیرونی پوست را از بین می برد،

به این معنی که آنها تمایل به عمیق تر شدن برای از بین بردن سلول های اضافی مرده پوست نسبت به لایه برداری دارند.

آنها معمولاً حاوی اسیدهای گلیکولیک ، سالیسیلیک یا لاکتیک هستند.

تونر

بوسیله تونرها می توان بعد از شستشو پوست برای از بین بردن آثار اضافی در آرایش و تنظیم پی اچ استفاده شوند. تونرها محصولی بسیار پر کارد است به طوری که استفاده از آن در تقویت آبرسانی، شادابی، طراوت، کاهش قرمزی و پوسته پوسته شدن کمک میکند.

همچنین تونر مناسب پوست چرب، توانایی اینکه چربی اضافی و منافذ باز پوست را کاهش دهد را دارد.

ماسک صورت

ماسک صورت جزو محصولات آرایشی پر استفاده در بین خانم ها و آقایان می باشد. که در بازار مدل های مناسب انواع پوست، آبرسان، روشن شدن پوست و ... به وفور پیدا می شود.

برای بدست آوردن پوستی سالم و نرم در عرض چند دقیقه، استفاده از ماسک ها بهترین گزینه است.  معمولا ماسک ها از موادی تولید می کنند تا سازگاری کامل با انواع پوست داشته باشند. و همچنین از آن برای مدت کوتاهی بر روی صورت استفاده می شود.

استفاده از ماسک صورت ورقه ای فقط چند ثانیه طول می کشد تا روی صورت خود بگذارید و بعد باید 15 تا 20 دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را بشویید. استفاده از آن بسیار راحت است و فواید زیادی برای پوست دارد. و توصیه متخصصان پوست این است که در روتین استفاده از محصولات مراقبت پوست حتما استفاده کنید.

کرم چشم

کرم های چشم تمایل دارند که برای موارد خاص در مورد چشم مانند پف کردن ، چین و چروک و دایره های تیره جلوگیری کنند.

برخی از کرم ها وجود دارند که به یکباره چندین مسئله را حل می کنند.

و این موارد شامل مواردی مانند کافئین، گلیسیرین، بابونه، اسید هیالورونیک، آنتی اکسیدان ها و پپتیدها است.

آنها می توانند یک یا دو بار در روز استفاده شوند، اما به دنبال کرم چشم رتینول یا پپتید برای استفاده در شب باشید،

زیرا آنها باعث تحریک تولید کلاژن می شوند.

.

# نگین قشم | خرید بهترین انواع لوازم آرایشی و محصولات مراقبت پوست

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)