نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

3 نشانه خیانت + نحوه برخورد با خیانت همسر از گروه آموزشی من حقیقی بخوانید

1400/6/29 14:04
12,392 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

با فراگیری طلاق‌ها در زندگی امروزه برخورد با خیانت به یکی از بزرگ‌ترین معضلات خانواده‌ها تبدیل شده است؛ چرا که بخش عمده‌ای از این طلاق‌ها به خاطر خیانت زن به شوهر و یا برعکس می‌باشد. اگرچه این مشکل از گذشته‌های دور و درازی وجود داشته، اما در سال‌های اخیر آمار بالاتری را به خود اختصاص داده است.

قبل از وقوع مشکلاتی از این نظیر باید تا حد ممکن از بروز آن جلوگیری کرد. تهاجم فرهنگی، عدم وجود تعهدات اخلاقی، فرهنگ اشتباه حضور و استفاده از شبکه مجازی، نبود علاقه، مشکلات اقتصادی، تربیت نادرست خانواده و هزاران دلیل دیگر به راحتی زمینه‌ای برای خیانت زوجین فراهم می‌کنند. اگر موفق به انجام این کار نشدید، تنها موضوعی که باید به آن فکر کرد، نحوه برخورد با خیانت همسرتان است.

خیانت یکی از مهم‌ترین دلایل سست شدن بنیاد خانواده

خیانت یکی از مهم‌ترین دلایل سست شدن بنیاد خانواده و رواج روابط غلط اجتماعی و فرهنگی در جامعه بوده که در زندگی امروزه بسیاری از افراد مشاهده می شود. با وجود چنین شرایطی، برخورد با خیانت مهم‌ترین موضوعی است که باید به آن پرداخت و اطلاعات زیادی درباره‌اش کسب نمود.

ما اینجا هستیم تا در هنگام بروز مشکلاتی از این نظیر شما را همیاری کنیم؛ در این راستا تصمیم گرفتیم مقاله‌ای در رابطه با برخورد با خیانت در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم تا در همان مراحل اولیه رابطه خود با همسرتان را به بهترین حالت خود برسانید؛ اگر در آخر نیز احساس کردید که مطالعه این مقاله برای شما کافی نیست، توصیه ما به شما مراجعه به موسسه آموزشی من حقیقی است.

مشورت و راهنمایی گرفتن از مدرس مجربی همچون آقای فراز قورچیان در این مسئله نیز همانند موضوعات روان شناختی و ارتباط اختلال شخصیت مرزی و طلاق و دیگر، همیشه برای هر فردی کارآمد و مفید است. مطالعه این مقاله به افرادی که این پدیده ناگوار را از نزدیک لمس کرده‌ و حالا در اندیشه برخورد مناسب با این مسئله هستند، پیشنهاد می‌شود.

نابودی رابطه با خیانت همسر

خیانت در زندگی یک زوج

پیش از این که اصلاً بخواهیم با موضوعی به بهترین شکل ممکن برخورد کنیم، لازم است با معنای و تعریفی جامع از آن آشنا باشیم. مسئله برخورد با خیانت هم از قائده مستثنا نیست. خیانت در زندگی یک زوج به معنای بی‌وفایی، پیمان‌شکنی و نقض عهد است که همگی جزو موارد ناپسندیده و غیراخلاقی دسته‌بندی می‌شوند.

این موضوع نه تنها در کشور ما بلکه در هر جامعه با هر فرهنگ و در هر زمانی عملی منفور و ناخوشایند در نظر گرفته می‌شود. خیانت به قدری تأثیرگذار و آسیب دهنده که می‌تواند حتی قوی‌ترین روابط را از هم بپاشد و منجر ‌شود درنهایت احساسات نامطلوبی همچون حس خشم، نفرت، گناه، اضطراب و افسردگی برای طرفین به وجود آید.

با توجه به تحقیقات و گزارشات صورت گرفته توسط انجمن ازدواج و خانواده درمانی آمریکا، کنترل و غلبه بر چنین احساساتی عملی دشوار اما امکان‌پذیر است. حتی با حمایت‌های گرم و قوی خانواده و دوستان صمیمی راحت‌تر از این هم خواهد شد. حال که کاملاً با مفهوم خیانت آشنا شده‌اید به منظور بهترین برخورد با خیانت، در مرحله اول باید در جستجوی علت بروز آن باشید.

نشانه ‌های خیانت

خیانت از ابعاد مختلفی در زندگی و روابط امروزی برخوردار است و به‌طورکلی نشانه‌های تقریباً متفاوتی در زنان و مردان دارد. در گذشته‌های نه چندان دور اغلب خیانت‌ها از سوی طرف مرد بود؛ اما متأسفانه آمارهای جدید خبر از افزایش چشمگیر خیانت، از جانب زنان می‌دهد. به همین دلیل بدون تعلل به بررسی برخی از بارزترین نشانه‌ های خیانت زن می‌پردازیم :

1. سرد شدن همسر :

برخورد سرد و خشک بارزترین نشانه‌ای است که رنگ و بویی از خیانت زن دارد. به این صورت که طرف مانند گذشته، آن‌طور که باید به همسر خود ابراز علاقه نمی‌کند. علاوه بر این از هم‌بستری و برقراری روابط جنسی با همسر خود تمایل چندانی نشان نمی‌دهند و حتی در برخی موارد به شدت اجتناب و خودداری می‌کنند.

سردی رابطه بعد از خیانت همسر

2. ابتلا به بیماری‌های مقاربتی

ابتلا به بیماری‌های مقاربتی جدید، در میان زنانی که به عمل ناپسند خیانت مرتکب شدند، بسیار رایج است. بیماری‌های واژینال مانند عفونت‌های شدید تناسلی و زگیل بخشی از این بیماری‌ها هستند که مشاهده آن‌ها در همسر خود باید جدی گرفت و کم‌کم به فکر برخورد با خیانت بود.

3. آراستگی و مراقبت بیش از حد

مهم‌ترین و آشکارترین نشانه از خیانت یک زن زیاده‌روی آن‌ها در آراستگی و آرایش خود است. زنانی که زمان زیادی برای رسیدگی به ظاهر خود صرف می‌کنند و هرگز بدون آرایش و لباس‌های مجلل بیرون نمی‌روند، احتمال زیادی برای خیانت آن‌ها می‌توان در نظر گرفت.

نشانه‌های متفاوت‌تری برای خیانت مردان وجود دارد؛ با مشاهده بسیاری از آن‌ها، توصیه می‌شود تا حد ممکن از علنی شدن خیانت جلوگیری کرد و زندگی زناشویی خود را با همسر‌ سر و سامان داد. در غیر این صورت باید به راه‌های مختلف برخورد با خیانت شوهر فکر نمود.

بی‌میلی در روابط جنسی، افزایش جلسات کاری شبانه، مخفی‌کاری، خشم و محبت غیرعادی، سردی در روابط عاطفی و بی‌تفاوتی نسبت به کارهای مشترک زوجین و خانواده مهم‌ترین نشانه‌های یک خیانت از جانب مرد است که باید اهمیت قابل‌توجهی برای آن‌ها قائل شد. با توجه به گفته‌های روان شناسان و طلاق‌های اخیر به زنان توصیه می‌شود در اولین قدم در جستجوی ریشه‌یابی مشکلات و علت کاهش روابط عاطفی یا جنسی خود با همسرشان باشند.

نحوه برخورد با خیانت

سرد نشدن راه درست با برخورد خیانت همسر

همان‌طور که نشانه‌های خیانت در میان زنان و مردان متفاوت بود، در رابطه با نحوه برخورد با خیانت باید انتظار تفاوت‌هایی از طرفین داشت. به عنوان مثال، بسیاری از مردها بعد از پی بردن به خیانت همسر خود، با غوطه‌ور شدن در غرور و خشم، ممکن است تنها به فکر انتقام و از بین بردن هر دو طرف خیانت باشند.

بعد از خیانت چه کنیم؟

بی‌شک سال بسیاری از شما این است که بعد از خیانت چه کنیم؟

برای بهترین حالت برخورد با خیانت زنان لازم است هم به همسر و هم به خود کمی زمان دهید. چرا که برای یک تصمیم‌گیری عاقلانه و به دور از احساسات هر یک از طرفین به اندکی زمان نیازمندند. بعد از این اتفاق ممکن است همسر شما، احساس پشیمانی و سرخوردگی کند که با تمرکز و زمان می‌تواند به نتایج منطقی و قطعی‌تری دست یابد.

به منظور برخورد با خیانت زن، در هر مرحله‌ای باید احساسات را تا حد زیادی کنترل کرد؛ تقریباً همه افراد چه مرد و چه زن با ضربه خوردن از خیانت همسر، با احساسات مختلفی نظیر کمبود اعتمادبه‌نفس، انتقام، ناراحتی و خشم مواجه می‌شود. حتی گاه مشاهده شده بیماری‌های روحی روانی خطرناکی همچون اضطراب و افسردگی گریبان گیر هر یک از زوجین گشته است؛ در کل خشم و عصبانیت به هنگام مواجه شدن با خیانت، غلبه بیشتری بر روی مردان نسبت به زنان دارد. اگر به تنهایی توانایی مقابله و کنترل این احساسات را ندارید، بهتر است هر چه زودتر از یک مشاور حرفه‌ای کمک بگیرید تا با یک برخورد مناسب با خیانت، با آسیب‌های کمتری به این مسئله خاتمه دهید.

برخورد با خیانت مردان

برای برخورد با خیانت مردان، باید اقدامات متفاوت‌تری انجام داد. مواجه با چنین مشکلی آن هم دقیقاً زمانی که در انبوهی از دل‌شکستگی و ناراحتی فرو رفته‌اید، کاری دشوار به نظر می‌رسد. مشکلی که امروزه بسیاری از زنان سرزمینم را به شکل باورنکردنی عذاب می‌دهد و اعتمادبه‌نفس آن‌ها را می‌گیرد.

نحوه برخورد با خیانت مرد، در میان زن‌ها متفاوت است؛ برخی از آن‌ها با تصمیم‌گیری بخشش همسر، به زندگی عادی خود ادامه می‌دهند؛ دسته‌ای دیگر از زنان هم با درخواست طلاق، به زندگی مشرک خود خاتمه می‌دهند. البته اگر هر دو حالت بدون اندیشه و از روی احساسات صورت گیرند، در آخر ممکن است فرد را در معرض آسیب‌های احتمالی و پشیمانی قرار دهند. افسردگی یکی از همین آسیب‌هاست که بسیاری از زنان به خاطر برخورد و تصمیم‌گیری‌های غلط در خیانت به آن دچار می‌شوند.

حالات مرد بعد از خیانت

سطح پایین تعهد زناشویی، بروز رفتارهای خارج از عادت، بی‌توجهی به همسر خود، بی‌میلی نسبت به رابطه جنسی و زناشویی و رفتارهای خودشیفته مجموعه‌ای از تغییر حالات مرد بعد از خیانت است. این مجموعه از حالات قطعی نیست، اما با توجه به مطالعات انجام شده، می‌توان احتمال بالایی برای خیانت مردان در نظر گرفت.

اختلال شخصیت مرزی و طلاق

اختلال شخصیت مرزی

قطعاً تا به امروز برای یک‌بار هم که شده عنوان این بخش به گوشتان رسیده است. اختلال شخصیت مرزی نوعی بیماری مزمن هست که می‌تواند با بی‌ثباتی خلقی، افزایش احتمال خود آسیبی و خودکشی و مشکل در روابط فردی همراه شود. افرادی که به این بیماری مبتلا هستند به احساس پذیرش و دوست داشته شدن نیاز شدیدی دارند و به‌محض رها یا طرد شدن، ممکن است رفتارهای خطرناک و اجتناب‌ناپذیری از خود بروز دهند. این افراد برای دستیابی به حسی بهتر، بدون در نظر گرفتن عواقب کار، دست به هر کاری می‌زنند؛ بنابراین نمی‌توان انتظار متعادلی به هنگام برخورد با خیانت، از آن‌ها داشت.

سخن پایانی

از همراهی شما تا این لحظه سپاس‌گزارم و امیدوارم مطالعه مقاله امروز، به هنگام برخورد با خیانت برایتان کارآمد و مفید واقع گردد. همانطور که قبل از این هم اشاره کردیم، یاری گرفتن از افراد و مراکز معتبر در این مسئله همانند هر مسئله روان‌شناختی مهم دیگر، بسیار مؤثر خواهد بود؛ پس بدون هیچ تعلل و درنگی از موسسه آموزشی من حقیقی و سایر مقاله‌های آن بهره‌مند شوید.

از دیدگاه شما بهترین حالت برخورد با خیانت مردان زنان چیست؟

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)