نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 22 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

با پکیج دیواری بیشتر آشنا شوید

1399/9/18 15:07
844 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

دماپویا تجربه بهترین خرید تاسیسات ساختمان

انسان ها از دیرباز به دنبال وسیله ای مناسب برای گرمایش محیط خود بوده اند. پکیج دیواری می تواند به سادگی و در مدت کوتاه این نیاز را برطرف سازد. با رسیدن فصول سرد یعنی پاییز و زمستان نیاز به سیستم گرمایشی مفید در منزل و محیط های دیگر احساس می شود. این نیاز در گذشته توسط سیستم موتورخانه و رادیاتور شوفاژی برطرف میشد. اما باید در نظر داشت که موتورخانه هزینه ی زیادی دارد و همچنین نیاز است یک فضای بزرگ جداگانه برای آن داشته باشیم. سیستم دیگری که به وسیله آن آبگرم و هوای محیط گرم می شود، پکیج است.

پکیج ها با استفاده از سوخت گاز و برق کار می کنند و از سیستم های کم مصرف است.

مزایای پکیج دیواری

مزایای پکیج دیواری چیست؟ برای اینکه با پکیج دیواری بیشتر آشنا شوید، لازم است بدانید که این سیستم به علت آنکه فضای بسیار کمی را اشغال می کند، همواره بسیار محبوب و مورد استقبال است. در واقع می توان به راحتی آن را بجای یک کابینت دیواری یا زمینی نصب نمود. از مزایای دیگر استفاده از پکیج به جای موتورخانه، حذف لوله کشی ها و استفاده از گرمایش و آب گرم در هر واحد ساختمان، به صورت جداگانه است. مزیت دیگر پکیج دیواری در همین عملکرد دوگانه ی آن است که علاوه بر گرم کردن رادیاتورها، آب ساختمان را نیز گرم می کند. همچنین می توان درجه گرمایش آن را به میزان دلخواه تنظیم کرد و ایمنی این سیستم به دلیل آنکه دارای سنسورهای دود و سنسور آب گرم است، بالا بوده و حتی نصب آن نیز از سایر سیستم ها ساده تر است.

انواع پکیج دیواری

پکیج به صورت کلی به دو دسته دیواری و زمینی تقسیم می شوند که در این مطلب از نوشتار دماپویا به پکیج دیواری پرداخته ایم. علاوه بر آن، این سیستم به آنالوگ و دیجیتال نیز تقسیم می شوند و در تقسیم بندی دیگر به انواع دو مبدل فن دار، تک مبدل فن دار، دو مبدل بدون فن و تک مبدل بدون فن تقسیم می شود. نوع فن دار از این جهت که می توان آن را علاوه بر آشپزخانه در بالکن و خارج از منزل هم نصب کرد، بهتر است و پکیج دو مبدله هم نسبت به تک مبدله برتری دارد که علت آن این است که آب گرم مصرفی و آب برگشتی از رادیاتورها به صورت جداگانه از هم گرم می شوند و این در حالی است که تک مبدله، اینطور نیست. پکیج دیواری همانطور که احتمالا می دانید، به وسیله ی برق و یا گاز کار می کند و در هر صورت بی صدا هستند. به عنوان مثال پکیج بوتان که یکی از برندهای بسیار پرفروش است، دست به تولید پکیج های گازسوز با راندمان بسیار بالا هم می زند.

استفاده از پکیج دیواری

برای آنکه با پکیج دیواری بیشتر آشنا شوید، لازم است به محل نصب آن نیز دقت داشته باشید. این سیستم را نباید بالای اجاق گاز، سماور و سایر وسایل گرمازا نصب کرد. ترجیحا بهتر است این کار توسط متخصص انجام شود زیرا برای نصب آن نیاز به انجام لوله کشی هم وجود دارد. پس از نصب یک بار آن را به طور امتحانی روشن کنید و در صورت مرتب بودن عملکرد آن، به راحتی مورد استفاده قرار دهید. البته توجه داشته باشید که هرگز با دست خیس و پای برهنه به آن دست نزنید و قبل از تمیز کردن آن هم آن را از برق بکشید. نکته دیگری که لازم است مورد توجه واقع شود مراقبت از کودکان و افراد ناوارد در رابطه با کارکردن این دستگاه است. پکیج دیواری هم مانند دستگاه های دیگر نیاز به سرویس سالانه دارد؛ برای این منظور از افراد متخصص کمک بخواهید تا لوله های آن را بررسی کند و در صورت رسوب، آن را با مواد شوینده و اسید، بشوید تا عملکرد مطلوب دستگاه دچار اشکار نشود. همچنین در صورتی که شیء ای خارجی در آن قرار بگیرد، باید خارج شود. توصیه می شود در مکان هایی که املاح آب در آنجا زیاد است، این سرویس هر شش ماه یک بار انجام گیرد.

راهنمای خرید پکیج دیواری

کاربرد پکیج دیواری در منازل، ساختمان های مسکونی و ویلایی است. این سیستم توسط برندهای مختلفی تولید و روانه بازار می شود. به عنوان مثال پکیج ایران رادیاتور از برندهای خوش نام و محبوب است که قدمت آن بیش از یک دهه است. ظاهر پکیج دیواری شبیه به آبگرمکن دیواری است و سنسورهای آن با روشن شدن دستگاه، آب را گرم می کنند. دود این دستگاه هم به وسیله دودکش از محیط خارج می شود. به هنگام خرید پکیج دیواری باید دقت داشت که متراژ محل مد نظر شما چقدر است. به عنوان مثال، برای متراژهای کمتر از 120 متر، 24 هزار کیلوکاری مناسب و برای بیشتر از آن برای کمتر از 180 متر، 28 هزار کیلوکالری، برای کمتر از 220 متر 32 هزار کیلوکالری و برای بیشتر از آن 35 هزار کیلوکالری مناسب است. اگر آب منطقه شما دارای املاح زیادی است و یا زیربنای آن بالاتر از 120 متر است، توصیه می شود از پکیج دو مبدله دیواری استفاده کنید. همچنین دقت داشته باشید که چنانچه محل نصب مورد نظر شما خارج از منزل و در بالکن و امثال آن است، پکیج فن دار تهیه نمایید.

همچنین فروشگاه اینترنتی دماپویا تمامی مدل های پکیج دیواری در برندهای مطرح و معتبر بازار همراه با گارانتی اصلی و نیز امکان ارسال به سراسر کشور به منظور خریدی هوشمندانه ارائه می نماید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)