نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 27 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

پروتز دندان چیست، چه کابردی دارد و مناسب چه کسانی است؟

1400/5/30 14:00
16,931 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

پروتز دندان از میان روش‌های مختلف جایگزین کردن دندان طرفداران ویژه‌ای دارد؛ چرا که مزیت‌های ویژه‌ای دارد. پروتز نوعی روش درمانی دندان است که به جای دندان‌های پوسیده‌ی کنده شده قرار داده می‌شود. پروتز دندان که در اصطلاح عامیانه‌تر همان جایگزین کردن دندان مصنوعی به جای دندان کنده شده شناخته می‌شود، تنها به تشخیص دندانپزشک قابل انجام بوده و بر اساس شرایط لثه و دندان برای بیمار تجویز می‌شود.

اگر شما هم دندان کنده شده‌ای دارید و به فکر یافتن یک راهکار اصولی برای پر کردن آن و داشتن یک لبخند جذاب هستید، ادامه‌ی این مطلب را بخوانید تا همه چیز را درباره پروتز دندان بدانید!

پروتز دندان، مقرون به صرفه و پرطرفدار

پروتز دندان، مقرون به صرفه و پرطرفدار

زمانی که دندانی از ریشه دچار پوسیدگی و خرابی شده و دندانپزشک ناچار به کشیدن دندان خواهد بود، جای خالی ایجاد شده در میان دندان‌ها بسیار آزار دهنده بوده و ممکن است زیبایی لبخند افراد را تحت تأثیر قرار دهد. در چنین موارد متخصص دندانپزشکی سه راهکار ایمپلنت، بریچ و پل دندانی و پروتز دندان را به بیمار معرفی می‌کند تا بسته به شرایط بیمار یکی از روش‌ها برای ایشان انجام دهند. عموماً انتخاب مراجعه کنندگان پروتز دندان است؛ چرا که از لحاظ قیمت بسیار مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. جالب است بدانید این روش درمان دو نوع دارد که در موارد به خصوص مورد استفاده قرار می‌گیرد، این دو نوع پروتز عبارت هستند از :

  • پروتز پارشیل : زمانی که بیمار تنها یک یا چند دندان کنده شده داشته باشد، دندانپزشک از پروتز پارشیل یا ناکامل استفاده می‌کند که به صورت تکی ساخته و میان دندان‌ها قرار می‌گیرد. این دندان‌ها کاملاً هم‌رنگ و هم شکل دندان‌های اصلی ساخته می‌شوند تا فرد احساس راحتی و زیبایی داشته باشد.
  • پروتز کامل : پروتز دندان کامل به دندان مصنوعی‌های یکسره‌ای گفته می‌شود که عموماً برای افراد مسن که تمامی دندان‌های خود را کنده‌اند قرار داده خواهد شد. متخصصین برای اجرای این کار می‌توانند از روش پروتز فوری استفاده کنند و با قرار دادن یک دندان موقت برای بیمار تا زمان آماده شدن دندان مصنوعی احساس راحتی ایجاد کنند.

لازم به ذکر است که پس از انجام پروتز دیگر نیازی به روکش دندان نخواهد بود و هزینه‌های اضافی دیگری به همراه نخواهد داشت. البته علاوه بر قیمت مقرون به صرفه، پروتز دندان مانع از خراب شدن دندان‌های کناری شده و می‌تواند موجب حفظ سلامتی دهان و دندان شود. بنابراین به هیچ وجه نباید نسبت به جای خالی یک یا چند دندان بی تفاوت باشید.

بهترین کلینیک دندانپزشکی را برای انجام پروتز انتخاب کنید!

اگر چه پروتز دندان مانند ایمپلنت دندان یک جراحی نیست، اما به اندازه ایمپلنت حساس و مهم می‌باشد و حتماً می‌بایست توسط افراد متخصص در این زمینه انجام شود. متخصص دندانپزشکی که دارای بورد تخصصی بوده و در زمینه انواع درمان دندان حاذق باشد برای انجام پروتز آن را دقیقاً هم شکل دیگر دندان‌ها و با استفاده از مواد مرغوب و عالی می‌سازد. این کار موجب می‌شود که دندان مصنوعی شبیه به دندان اصلی به نظر بیاید و فرد با آن احساس راحتی و آسایش داشته باشد. یک کلینیک دندانپزشکی خوب می‌بایست ویژگی‌های زیر را داشته باشد تا بتوانید به آن اطمینان کنید :

بهترین کلینیک دندانپزشکی

  • در اختیار داشتن تجهیزات دندان پزشکی و مواد مرغوب
  • به کارگیری متخصصین مجرب و با حوصله
  • محیطی آرام و به دور از استرس برای بیماران
  • دریافت هزینه‌های مقرون به صرفه برای انجام درمان دندان

بدون شک با توجه به موارد فوق به راحتی می‌توانید یک کلینیک خوب را برای انجام پروتز دندان پیدا کنید، لازم به ذکر است که دندانپزشک پیش از شروع فرآیند از شما یک عکس دندان می‌خواهد تا به درستی بتواند درمان صحیح را آغاز کند.

پروتز دندان چقدر هزینه بر می‌دارد؟

بسیاری از افراد با پیشینه‌ی هزینه‌های بالای دندانپزشکی از انجام پروتز دندان سر باز می‌زنند، در حالی که این روش درمانی به نسبت از سایر موارد ارزان‌تر است. با قاطعیت می‌توان گفت هزینه پروتز از ایمپلنت بسیار کمتر بوده و می‌تواند برای افراد با توان مالی پایین هم مناسب باشد. برای تعیین قیمت پروتز هر دندان عوامل متعددی مورد بررسی قرار می‌گیرد، اما به طور کلی هزینه‌ها بستگی به لابراتور سازنده دندان و کلینیک دندانپزشکی دارد. پس به دنبال یک کیلینک معتبر باشید تا بدون نگرانی کار پروتز خود را انجام دهید.

آشنایی با بهترین کلینیک دندان پزشکی

مسلماً آشنایی با یک کلینیک دندان پزشکی شبانه روزی برای شما خوشحال کننده خواهد بود؛ چرا که دندان درد یک مشکل خاص است و می‌تواند در هر ساعت از شبانه روز به وجود بیاید. بنابراین وجود یک کلینیک که در هر ساعت از شبانه روز بتوانید به آن مراجعه کنید، یک نعمت بزرگ محسوب می‌شود. کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی  زهره یکی از مجهزترین مراکز درمانی است که به صورت 24 ساعته فعالیت می‌کنید و با مزیت‌های عالی که دارد، بهترین کلینیک محسوب می‌شود. برخی از مزایای دندانپزشکی شبانه روزی زهره عباره هستند از :

1) ارائه خدمات متنوع دندانپزشکی اعم از روکش دندان، عصب کشی، روت کانلف ایمپلنت، پروتز و ...

2) خدمات دهی در منزل و مخصوص کودکان

3) ترمیم و زیبایی دندان

4) به کارگیری دندانپزشکان متخصص و مجرب

در این مجموعه هزینه تاج دندان، عصب کشی، پر کردن و ... بسیار مقرون به صرفه بوده و می‌تواند مرجع بسیار خوبی برای انجام کلیه‌ی خدمات دندانپزشکی به شمار می‌رود. رضایت مراجعه کنندگانی که تاکنون از خدمات این مجموعه استفاده کرده‌اند دلیل قاطع و بسیار خوبی برای برتر دانستن کلینیک زهره می‌باشد.

راه‌های دسترسی به کلینیک زهره

راه‌های دسترسی به کلینیک زهره

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره که کلیه‌ی خدمات دندانپزشکی در آن انجام می‌شود، در منطقه خیابان ولیعصر تهران واقع شده است. البته برای دریافت نوبت از متخصصین این مجموعه لازم نیست که حتماً به صورت حضوری مراجعه کنید، از طریق وبسایت تخصصی کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی زهره هم می‌توانید نوبت دریافت کنید. لازم به ذکر است که این مجموعه با بانک‌های صادرات، ملی، مسکن، رفاه، کشاورزی و ... نیز طرف قرارداد می‌باشد. بنابراین با وجود کلینیک دندان پزشکی شبانه روزی مثل کلینیک زهره در تهران در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید مشکلات دهان و دندان خود را رفع کنید. این کلینیک با هدف از بین بردن درهای دندان شما به صورت 24 ساعته فعالیت می‌کند و به همین جهت بهترین مرکز درمانی دندان به شمار می‌رود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس https://zohreh-dental.com مراجعه نمایید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)