نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 18 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت و مزایای آن - دکتر رضا شاکر

1400/5/23 11:41
1,272 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

برای پر کردن جای دندان‌ از دست رفته، روش‌های متعددی وجود دارد. در گذشته افراد بعد از کشیدن دندان‌ها، از دندان‌های مصنوعی متحرک سنتی کمک می‌گرفتند. اما استفاده از دندان مصنوعی متحرک به عنوان یکی از روش‌های قدیمی و ارزان‌قیمت معایب زیادی به همراه دارد، به همین دلیل افراد متخصص جراحی لثه و ایمپلنت، روش جدیدی به نام دندان مصنوعی بر پایه ایمپلنت ابداع کردند. در این روش دندان مصنوعی روی پایه ایمپلنت که در داخل استخوان فک کاشته شده، قرار می‌گیرد. نوعی از ایمپلنت به نام ایمپلنت دندان فوری مزایای بسیار زیادی برای افراد دارد.

در این مقاله قصد داریم اطلاعات مفیدی را درباره ایمپلنت دندان فوری در اختیار شما قرار دهیم و در ادامه بهترین متخصص ایمپلنت را معرفی کنیم.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان چیست؟

وقتی دندان به طور کامل از ناحیه تاج می‌شکند یا به شکل بسیار عمیق پوسیده می‌شود، دندانپزشک مجبور است که دندان معیوب را از لثه بیمار خارج کند. یکی از روش‌های بسیار پرطرفدار برای جایگزینی دندان کشیده شده، ایمپلنت دندان است. متخصص جراحی لثه و ایمپلنت برای جایگزین کردن ریشه دندان از دست رفته در استخوان فک، از ایمپلنت که یک پایه فلزی ساخته شده از تیتانیوم است، استفاده می‌کنند. پایه ایمپلنت باعث استحکام و ثابت شدن دندان جدید در کنار دندان‌های دیگر می‌شود.

مهمترین مزیت استفاده از این روش بهتر شدن ظاهر کلی دندان‌ها به دلیل شکل طبیعی ایمپلنت است‌. بهبود مشکلات تکلم، افزایش احساس راحتی، بهبود کیفیت جویدن غذاها، بالا رفتن اعتماد به نفس، افزایش سلامت دهان، ماندگاری طولانی، استحکام زیاد از مزایای دیگر ایمپلنت می‌باشند. قبل از انجام این روش باید نسبت به چکاب کامل دندان‌ها و قرار دادن پرونده پزشکی در اختیار دندانپزشک معالج اقدام کنید. در گذشته مراحل ایمپلنت چند ماه به طول می‌انجامید اما امروزه ایمپلنت دندان فوری به صورت سریع و یک روزه انجام می‌شود. کافی بودن تراکم استخوان فک، داشتن لثه سالم، رعایت بهداشت دهان و دندان از شرایط لازم برای انجام ایمپلنت می‌باشند. افراد مبتلا با بیماری‌های قلبی و دیابت، سیگاری‌ها، بیماران تحت شیمی درمانی قبل از انجام ایمپلنت فوری یک روزه حتماً باید با پزشک خود مشورت کنند.

ایمپلنت دندان فوری چیست و چه مزایایی دارد؟

ایمپلنت دندان فوری یا یک روزه یک روش نوین کاشت دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت است که به محض کشیدن دندان انجام می‌شود. در روش‌های متدوال و سنتی کاشت دندان به صورت ایمپلنت به طی یک دوره زمانی چند ماهه نیاز دارد، اما در ایمپلنت دندان فوری، متخصص جراحی لثه و ایمپلنت به وسیله یک عمل جراحی پرسرعت، پس از بی حس کردن لثه، پایه ایمپلنت را در استخوان فک بیمار قرار می‌دهد. بعد از کاشتن پایه تاج موقتی دندان روی آن قرار می‌گیرد و تا وقتی که تاج اصلی آماده نصب شود، در دهان باقی می‌ماند تا فرد از لحاظ زییایی ظاهری دچار مشکل نشود‌.

ایمپلنت دندان فوری چیست و چه مزایایی دارد؟

ایمپلنت یک روزه و فوری برای دندان‌های جلویی افراد کاربرد بیشتری دارد زیرا همان طور که می‌دانید در هنگام خندیدن و صحبت کردن دندان‌‌های جلو بیشتر در معرض دید هستند و بر روی زیبایی چهره تأثیر بسزایی دارند. برای استفاده از این روش باید استخوان فک دارای شرایط مساعدی باشد. در صورت مساعد نبودن اوضاع استخوان فک پس از کشیدن دندان، دندانپزشک ایمپلنت فوری را انجام نخواهد داد. برای کسب بهترین نتیجه از کاشت دندان با استفاده از این روش، باید به بهترین متخصص ایمپلنت مراجعه کنید‌. طول درمان کوتاه برای زیبایی ظاهر کلی دندان‌ها، تمام شدن درمان در یک مرحله، رضایت بالای بیماران و عوارض اندک از مهمترین مزایای ایمپلنت دندان فوری شمار می‌روند.

ایمپلنت دیجیتال چیست و چه مزایایی دارد؟

یکی دیگر از روش‌های کاشت دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت، استفاده از روش ایمپلنت دیجیتال است. در این روش پیشرفته و مدرن، بهترین متخصص ایمپلنت از مدل‌سازی و اسکن‌های سه بعدی استفاده می‌کند. دندانپزشک متخصص پس از بررسی شبیه‌سازی سه بعدی و مشاهده وضعیت عصبی دندان‌ها و استخوان‌های فک، جراحی را با کمترین برش آغاز می‌کند. میزان خونریزی و درد در ایمپلنت دیجیتال بسیار کمتر از روش‌های دیگر است. به دلیل استفاده از تجهیزات و نرم‌افزارهای پیشرفته و دقت زیاد دندانپزشک در این روش کاشت، بیمار باید هزینه‌ بیشتری پرداخت کند.  به خاطر کوچک بودن برش در لثه، بعد از قرار دادن پایه در استخوان فک دیگر نیازی به بخیه زدن نیست. بعد از قرار گرفتن پایه در استخوان فک، در مرحله بعد اباتمنت و روکشی که به شکل دیجیتال در لابراتوار ساخته شده، بر روی پایه نصب خواهد شد. در ایمپلنت دیجیتال میزان خطا به کمترین حد می‌رسد زیرا موقعیت عصب‌ها و حجم استخوان فک با کمک اسکن سه بعدی مشخص شده است. سرعت و دقت بالا، استحکام دندان، کیفیت بالا، بهبود طرح لبخند، عدم درد و خونریزی، عدم نیاز به بخیه به دلیل کوچک بودن برش در لثه و بالا بودن رضایت بیماران و افزایش اعتماد به نفس از مهمترین مزایای ایمپلنت دندان فوری دیجیتال به شمار می‌روند.

معرفی بهترین متخصص ایمپلنت در تهران

بسیاری از افراد ممکن است به دلایل گوناگون دندان خود را از دست بدهند. اگر این افراد برای پر کردن جای دندان‌های خود، روش کاشت دندان مصنوعی با پایه ایمپلنت را انتخاب کرده باشند، حتما باید به بهترین متخصص ایمپلنت در تهران یعنی آقای دکتر رضا شاکر https://drshakerclinic.com مراجعه کنند. دکتر شاکر به عنوان یکی از بهترین دندانپزشکان متخصص جراحی لثه و ایمپلنت و با بیش از ده سال سابقه حرفه‌ای در این زمینه، تاکنون بیش از 20 هزار ایمپلنت موفقیت‌آمیز انجام داده است.

دکتر شاکر از بهترین دندانپزشکان متخصص جراحی لثه و ایمپلنت

انتخاب یک دندانپزشک باتجربه و ماهر برای انجام ایمپلنت فوری دندان و ایمپلنت دیجیتال از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا این نوع جراحی دندان به مهارت و دقت بالایی نیاز دارد. انجام ایمپلنت دندان فوری نزد بهترین متخصص ایمپلنت در تهران نه تنها باعث زیبایی ظاهری دندان‌ها می‌شود بلکه سلامت دهان و دندان را نیز  بهبود می‌بخشد. ویژگی‌های یک متخصص ایمپلنت حرفه‌ای عبارتند از گذراندن تحصیلات دانشگاهی،‌ به دست آوردن تجربه، مهارت کافی،‌ استفاده از بهترین و پیشرفته‌ترین وسایل و تجهیزات مورد نیاز در کلینیک دندانپزشکی، به کار بردن متریال‌های بسیار مرغوب و اورجینال، داشتن وجدان کاری، اخلاق خوب و برخورد مناسب با مراجعین و بیماران، رضایت بیماران قبلی از ایمپلنت‌های انجام شده. برای داشتن لبخندی دلنشین و زیبا می‌توانید به کلینیک دندانپزشکی دکتر رضا شاکر واقع در سعادت آباد، بین چهار راه سرو و میدان کتاب، خیابان آسمان، نبش آسمان پنجم شرقی، پلاک 38 طبقه اول مراجعه کنید.

پسندها (5)

نظرات (3)


23 مرداد 00 17:37
😍😍
نرگسنرگس
23 مرداد 00 20:36
👌

7 شهریور 00 16:48
😻😻