نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 21 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

بهترین پاتوق های غذاهای خورشتی در پایتخت را بشناسید!

1400/5/3 12:58
8,887 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

کباب، پیتزا، فست‌فود، ساندویچ‌ها و غذاهای فرنگی، جایگاهی متفاوت بین همۀ ما یافته‌اند. به خصوص بین جوانانی که عاشق گشت و گذارهای شبانه و غذا خوردن‌های نیمه شبی هستند. اما از حق که نگذریم، غذاهای خورشتی چیز دیگری هستند. کمتر کسی از ما ایرانی‌ها پیدا می‌شود که عاشق خورشت‌های سنتی‌مان نباشد.

خورشت‌ از غذاهای سنتی و اصیل ماست که همیشه جایی در سفره‌هایمان دارد. تنوع خورشت‌هایمان هم به قدری زیاد است که از هر سلیقه و ذائقه‌ای که باشیم، دست آخر یکی از آن‌ها مورد علاقه‌مان خواهد بود. خورشت سبزی، خورشت قیمه، خورشت کرفس، خورشت بادمجان و بامیه و ده‌ها خورشت دیگر! حتی اگر خلاق باشیم هم می‌توانیم خورشتی را مطابق با سلیقۀ خودمان درست کنیم!

بهترین پاتوق های غذاهای خورشتی در پایتخت را بشناسید!

حالا که حرف از خورشت و غذاهای خورشتی در میان است، از پاتوق‌های آن در پایتخت بگوییم. وقتی بیرون از خانه مشغول تفریح و گشت‌وگذاریم، اغلب وقتی پای غذا در میان است، بیشتر ما یاد پیتزا و فست‌فودها می‌افتیم. در درجۀ دوم، کباب‌ها هستند که بیشترین انتخاب را اختصاص به خود می‌دهند. اما کم نیستند کسانی که واقعاً غذاهای خورشتی را به همۀ چیزهای دیگر ترجیح می‌دهند.

شاید در اغلب مواقع فراموش می‌کنیم که خورشت هم یکی از غذاهایی است که در تفریحات شبانه‌مان می‌توانیم در بیرون از خانه داشته باشیم. اما آنچه باعث می‌شود این موضوع را از یاد ببریم احتمالاً این است که کمتر جایی را سراغ داریم که خورشت‌هایش به اندازۀ خورشت‌های خانگی دل‌چسب باشند. ما اینجا هستیم تا بهترین پاتوق‌های غذاهای خورشتی در پایتخت را به شما بشناسانیم.

بهترین پاتوق های غذاهای خورشتی در پایتخت را بشناسید!

شعبه‌های رستوران هانی: طعم واقعی خورشتِ ایرانی

رستوران هانی با تکیه بر تجربۀ مدیریت آن، سابقۀ طولانی در ارائۀ سرویس به مشتریان دارد. فعالیت این رستوران از سال‌های بعد از انقلاب در میدان قیام تهران شروع شد. منوی رستوران هانی از همان ابتدا خاص و جالب توجه بود که باعث جلب توجه مشتریان و استقبال روز افزون از این رستوران گردید. رستوران هانی شعبه‌های متعدد در مناطق مختلف تهران دارد که همواره مورد توجه دوستداران غذا بوده است.

برخی از رستوران‌های هانی، غذاها را به صورت سلف‌ سرویس در اختیار مهمانان گذاشته‌اند و برخی نیز روند متفاوت از آن را پیش گرفته‌اند. غذاهایی که در رستوران هانی سرو می‌شوند، شامل غذاهای کبابی، انواع خوراکی‌های سنتی ایرانی، غذاهای بین‌المللی و انواع غذاهای دریایی است. سالادبار این رستوران نیز با انواع و اقسام سالادها، میزبان مشتریان است.

بهترین پاتوق های غذاهای خورشتی در پایتخت را بشناسید!

اغلب شعبات هانی با فضایی بزرگ و باز همراه هستند که کارکنان متعددی را در خود جای داده است. با وجود تعدد سفارش‌ها، غذاها در اسرع وقت به دست مشتری می‌رسد. کارکنان، برخوردی حرفه‌ای و درخور ستایش دارند که شما را به بهترین شکل به سوی میز غذایتان راهنمایی خواهند کرد.

اگر دلتان یک پرس خورشت ایرانی بی‌نظیر می‌خواهد، رستوران هانی گزینه‌های متعددی را پیش روی شما قرار خواهد داد. بیش از پانزده مدل خورشت مختلف به همراه چلو، چیزی است که در هنگام سفارش غذاهای خورشتی با آن مواجه خواهید شد. طرفدار هر کدام که باشید، این اطمینان را می‌دهیم که بهترین خورشتی که می‌توانید داشته باشید را تجربه می‌کنید. چلو خورشت بامیه با گوشت برۀ این رستوران را بیش از هر کدام توصیه می‌کنیم.

رستوران مسلم: خورشتی اصیل در فضایی سنتی

رستوران مسلم تنها یک شعبه در خیابان ۱۵ خرداد، بازار بزرگ تهران و نبش غربی سبزه میدان دارد. آنچه در بازدید از وب‌سایت این رستوران مشاهده می‌کنیم این است که «رستوران مسلم هیچ شعبۀ دیگری ندارد!» اما همین یک شعبه توانسته است به خوبی جای خود را در دل عاشقان غذای اصیل و خوش‌طعم باز کند. ساعات کاری رستوران مسلم از ۱۱ صبح تا ۱۸ بعد از ظهر است.

این رستوران بخشی جداگانه برای پخت آش و حلیم دارد که فعالیت خود را از ۶:۳۰ شروع کرده و تا ۹ شب ادامه دارد. قیمت‌های رستوران مسلم در مقایسه با کیفیت، طعم و عطری که غذاهای آن دارند، واقعاً مقرون به صرفه است. چرا که کمتر رستورانی در پایتخت را می‌توان یافت که تا این اندازه به رضایت مشتری از غذا اهمیت بدهد. به خصوص که اهمیت این موضوع با در نظر داشتن شلوغی همیشگی رستوران قابل توجه‌تر است.

بهترین پاتوق های غذاهای خورشتی در پایتخت را بشناسید!

اگر از عاشقان غذاهای خورشتی هستید، سه گزینۀ عالی در این رستوران دارید. خورشت قرمه سبزی، خورشت غوره بادمجان و خورشت قیمه بادمجان از بهترین خورشت‌هایی هستند که در رستوران مسلم انتظار شما را می‌کشند. فضای سنتی رستوران و کیفیت غذاها به قدری بالاست که احتمالاً شما را به مشتری دائمی خود تبدیل خواهند کرد. هرچند که توضیحات اضافه دربارۀ این رستوران نیاز نیست! تنها کافیست یک‌بار غذاهای آن را امتحان کنید تا خودتان طعم واقعی غذای اصیل ایرانی را بچشید. حتی اگر لازم باشد مدتی طولانی را در صف مشتریان هواخواه آن منتظر باشید!

رستوران ارکیده: لذت غذای سالم و ایرانی

مجموعه رستوران‌های زنجیره‌ای ارکیده سابقه‌ای ۶۰ ساله در این عرصه دارند. این رستوران اکنون ۷ شعبه در ۳ استان کشور دارد. کیفیت ستودنی غذاهای آن در محیطی درخور مشتریان، نام آن را به خوبی در ارائۀ غذای اصیل، لذیذ و بهداشتی ثبت کرده است. رستوران ارکیده با تکیه بر هنر آشپزان ماهر و مجرب، ترتیب منوی غذایی کاملی را داده است.

ویژگی مهمی که باعث تناسب آن با همۀ ذائقه‌ها و سلیقه‌ها شده است. مجموعه رستوران هانی با به کارگیری استانداردهای جهانی و سبک‌های مختلف معماری و طراحی داخلی، فضایی دل‌نشین برای یک وعدۀ غذایی لذیذ ایجاد کرده است. رستوران گردون، رستوران‌های باز و مسقف، همگی در شعبات مختلف رستوران ارکیده دیده می‌شوند.

بهترین پاتوق های غذاهای خورشتی در پایتخت را بشناسید!

ارکیده، نامی است که از نادرترین و کمیاب‌ترین گل‌ها گرفته شده است. با تجربه‌ای که از شعبات این رستوران دارید، درخواهید یافت که این نام، درخور تمام شعبات آن است. حفظ اصالت و کیفیت بالای غذاها و نوشیدنی‌ها، جلب رضایت همیشگی مشتری را با خود به همراه آورده است.

چیزی که از همان ابتدا، هدف اصلی مؤسسان رستوران بوده و هست. رستوران ارکیده فعالیت خود را از سال ۱۳۳۶ با نام کافه ارکیده آغاز کرد. اتفاقی که با اتکا بر تبحر یکی از بهترین سرآشپزان آن زمان رخ داد. حال، این تجربه در طول سالیان دراز منتقل شده و همه چیز را آمادۀ آن کرده است که تجربه‌ای عالی از یک غذای لذیذ داشته باشید.

پسندها (1)

نظرات (0)