نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 21 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

چاپ شال و روسری

1400/5/3 12:31
784 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

دستگاه چاپ شال و روسری :

دستگاه چاپ شال و روسری در واقع همان چاپ حرارتی یا سابلیمیشن است که با استفاده از آن می توان چاپ سابلیمیشن شال و روسری هم انجام داد. چاپ حرارتی شال و روسری هم مثل بقیه دستگاه های حرارتی است ولی فرقی که با بقیه دارد این است که ابعاد دستگاه متفاوت است که باید با ابعاد شال یا روسری ما که قرار است آن را چاپ کنیم مطابقت داشته باشد.

مراحل چاپ روی روسری و شال شامل سه قسمت است. در مرحله اول شما باید طرحی را که می خواهید روی شال یا روسری چاپ کنید را در کامپیوتر انتخاب کنید. در مرحله بعد این طرح شما روی کاغذ رول سابلیمیشن چاپ می شود و در آخر پس از طی شدن مراحلی طرح شما به شال و روسری انتقال (توسط دستگاه ترانسفر حرارتی)  پیدا خواهد کرد. در این مقاله ما برای شما این مراحل را مفصل تر شرح خواهیم داد.

خب همان طور که گفتیم شما اول باید طرح مورد نظر خودتون را آماده کنید. بعد از انتخاب طرح برای چاپ حرارتی، این طرح شما روی کاغذ مخصوصی توسط دستگاه خاصی چاپ شود. کاغذ و جوهر چاپ هر دو باید مخصوص چاپ حرارتی باشد تا امکان انتقال طرح روی جسم امکان پذیر باشد. این مدل کاغذ 2 طرف دارد.

یک طرف صاف است که این قسمت کاغذ نسوز بوده و تحمل حرارت بالایی را دارد. روی این قسمت نباید پرینت بگیرید و طرف دیگر کاغذ که پرز دارد و پرینت را باید روی این قسمت بگیرید. این عمل چاپ، توسط دستگاه پلاتر انجام می شود.

دستگاه چاپ پارچه (پلاتر)

دستگاه چاپ شال و روسری (پلاتر) :

پلاتر نوعی دستگاه چاپ است که می تواند هر عکسی را با رسم نقطه نقطه های منفرد و با عرض بالا چاپ کند. برای همین برای چاپ طرح های شال و روسری پیشنهاد می شود و مناسب است. دستگاه چاپ پلاتر دو قسمت اصلی دارد. قلب دستگاه پلاتر هد آن می باشد و همان هد بخش اعظمی از کیفیت چاپ و قیمت دستگاه را شامل می شود. دیگر قسمت مهم دستگاه پلاتر برد آن است و مانند مغز انسان، همه ی فرمان ها از طرف آن ارسال می شود. بردهای استفاده شده در دستگاه پلاتر هم نقش بسیار مهمی در کیفیت یک چاپ خوب خواهد داشت. دستگاه پلاتر همینطور یک بدنه دارد که از جنس اسکلت آهنی می باشد. طبیعیست که هر چقدر کاغذ و جوهر استفاده شده و همچنین وضعیت هد پرینتر بهتر باشد، چاپ ما کیفیت بهتری خواهد داشت.

بعد از چاپ طرح مورد نظر روی کاغذ مخصوص نسوز، باید این طرح را به پارچه منتقل کنیم. این عمل توسط دستگاه ترانسفر حرارتی انجام می شود.

دستگاه ترانسفر حرارتی چاپ شال و روسری(کلندر) :

حالا برای ادامه مراحل چاپ پارچه (شال و روسری)، باید طرح روی کاغذ مخصوص و نسوز (کاغذ رول سابلیمیشن) را به پارچه خود منتقل کنیم. برای این کار از دستگاه ترانسفر حرارتی استفاده می کنیم. همانطور که از اسم دستگاه مشخص است، این دستگاه از فشار و گرما استفاده می کند تا رنگ بدون اینکه به مایع تبدیل شود، باعث تصعید رنگ بشود. در دستگاه ترانسفر حرارتی ما به یک کاغذ محافظ هم نیاز داریم که جوهر مخصوص به روسری یا شال ما به طور با کیفیت تر و بهتری در مرحله تصعید انتقال پیدا کند. این کاغذ محافظ همچنین از نمد دستگاه شما در مقابل جوهر محافظت می کند. برای انجام تصعید رنگ به طور معمول به حداقل دمای 180 درجه سانتیگراد نیاز داریم. با توجه به جنس پارچه روسری یا شال، ما درجه حرارت 185 تا 200 درجه سانتیگراد و مدت زمان قرار گرفتن در معرض حرارت حدود یک دقیقه را به شما پیشنهاد می کنیم تا همزمان جوهر روی کاغذ نسوز انتقال پیدا کند و الیاف پلیمری را گرم بکند تا امکان انتقال بهتر جوهر را نیز فراهم تر شود. در دستگاه ترانسفر حرارتی هم انتقال گرما و هم انتقال فشار از طریق غلتک انجام می شود. برای حرارت دادن به غلتک از روغن های خاصی استفاده می کنند. این روغن های خاص اول توسط المنت بشدت داغ می شوند. سپس غلتک را نیز با این روغن خاص گرم میکنند. به علت استفاده از روغن برای حرارت دادن به غلتک، حرارت در سطح غلتک یکسان پخش می شود و کیفیت انتقال جوهر سابلیمیشن از کاغذ به پارچه شال یا روسری بالاتر میرود کیفیت کلی کار، بالاتر می رود. از مزیت های مهم دستگاه ترانسفر حرارتی عمر بالای دستگاه و آسان بودن  و سرعت بیشتری آن نسبت به دستگاه چاپ مستقیم می باشد که این ویژگی ها باعث می شوند که چاپ روسری یا شال با هزینه های نسبتا کمتری انجام شود.

دستگاه ترانسفر حرارتی

هنگام استفاده از دستگاه ترانسفر حرارتی بخاطر حرارت بالا و چرخش سریع غلتک ها باید نکات ایمنی را با دقت رعایت کرد. برای مثال هیچوقت سمت هیچ یک از اجزای متحرک دستگاه ترانسفر حرارتی نباید رفت. اگر برای تعمیرات یا کار دیگری نیاز است که  آنها لمس کنید، کمی صبر کنید تا اجزا کامل از حرکت بایستد و قطعه به درستی پشتیبانی شود. هر گونه حرکات غیر منتظره می تواند باعث جراحات بسیار جدی و یا حتی مرگ شود پس هنگام کار با این دستگاه باید بسیار مراقب بود.

دستگاه چاپ پرده :

پرده یکی از المان‌ های مهم در دکوراسیون داخلی برای پوشش و زیباتر کردن محیط‌ های مختلف مانند خانه ها و اداره ها و سازمان‌ ها می‌ باشد. در مورد زیبایی پرده، عواملی تاثیر گذار مانند طرح چاپی روی پرده و چاپ با کیفیت پرده را بسیار مهم دانست. اگر چاپ با کیفیتی انجام شده باشد در نتیجه پرده زیبا تری با غلظت رنگ عالی و ماندگاری رنگ بالا خواهید داشت، تمام این موارد در مورد زیبایی، در داشتن دستگاه چاپ پرده مناسب خلاصه می‌ شود.

کمی قبل تر، تنوع پرده‌ ها بسیار کم بود و به کلا به دو دسته  پرده‌ های پارچه‌ ای و پرده‌ های کرکره ای تقسیم بندی می شدند. اما امروزه تنوع پرده‌ ها مخصوصا پرده های دکوراتیو بسیار بیشتر از قبل افزایش پیدا کرده است که به خاطر همین تنوع در پرده ها، از آن ها برای قسمت‌های مختلف خانه مثل آشپزخانه، اتاق خواب، اتاق کودک و همچنین سازمان‌ ها و اداره ها می‌توان تهیه و استفاده کرد. نکته ای که باید در خرید دستگاه چاپ پرده به آن توجه کرد این است که باید هر دو دستگاه ذکر شده را با عرض 180 سانتی متر خریداری یا استفاده کنید.

چاپ پرده دکوراتیو

دستگاه چاپ پارچه مبل :

امروزه با توجه به گسترش و تنوع سلیقه‌ ها در زمینه دکوراسیون و فضای داخلی، نیاز به طرح‌های مخصوص در این صنعت بشدت حس می‌ شود، که به مخاطب این امکان را می‌دهد که طرح مبل ها و کوسن خود را به صورت اختصاصی و با توجه به محیط خانه انتخاب کند. نکته ای که باید در خرید دستگاه چاپ  برای چاپ پارچه مبل به آن توجه داشته باشید این است که به دستگاه هایی با عرض بیشتر نیاز دارید. عرض دستگاه ها برای چاپ پارچه مبل 320 سانتی متر می باشد.

دستگاه چاپ روتختی :

برای چاپ روتختی چون عرض بالایی دارد باید مانند دستگاه چاپ پارچه مبل از دستگاه هایی با عرض 320 سانتی متر استفاده کنیم. تنوع در طرح و رنگ روتختی ها همان طور خودتان نیز میدانید به حدی زیاد است که هر کسی در انتخاب خود به شک می اندازد. در انتخاب روتختی مناسب باید به  سن و سلیقه افراد توجه کرد.

کالای خواب در انواع چاپی، سه بعدی، فانتزی، طرح دار کودکانه تهیه و تولید شده و باعث زیباتر شدن فضای اتاق خواب شما می شود. انتخاب هر یک از این نوع روتختی ها کاملا به سلیقه افراد بستگی دارد. از نکات مهم موقع خریدن روتختی، جنس و کیفیت چاپ آن است که تا پس از بار ها شست و شو، بتواند زیبایی و کیفیت اولیه خود مانند روز اول خود نگه دارد. انتخاب مناسب و درست دستگاه چاپ روتختی و کیفیت چاپ روتختی برای هر فروشنده بسیار دارای اهمیت است تا بتواند محصول خودش را به فروش برساند. در چاپ حرارتی به علت گرمای زیاد منافذ زیر لایه به طور کامل باز شوند همچنین به علت تصعیدی بودن رنگ، رنگ به حالت گازی در الیاف پارچه نفوذ میکند و سپس با فشار غلتک ها و خنک شدن زیر لایه، رنگ در الیاف پارچه نفوذ می کند و حتی پس از بار ها شست و شو یا ماندن در زیر آفتاب رنگ خود را از دست نمی دهد.

خدمات ما (چاپ شال و روسری) :

ما در اینجا خدمات چاپ شال و روسری شما را قبول می کنیم و با دستگاه های بروز خود سفارش های شما را با کمال میل انجام می دهیم. کمترین تیراژ ما برای قبول کردن سفارش شما، تعداد 100 روسری یا شال می باشد. ما همین طور در اینجا امنیت طرح های اختصاصی شما را هم تضمین میکنیم. این این امنیت به این منظور است که طرح شما در هیچ جای دیگری استفاده نخواهد شد و فقط فقط مختص به شما می باشد.

خدمات چاپ روسری

خدمات چاپ شال زنانه

پسندها (1)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)