نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 26 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

عملکرد باتری شارژي چگونه است؟

1400/5/3 12:08
610 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

باتری وسیله­‌ای برای تأمین انرژی دستگاه‌هایی مانند چراغ قوه، ساعت، ریموت­‌ها و بسیاری از وسایل زندگی ما هستند که تنوع زیادی در بازار دارند. بدلیل این که باتری کاربرد زیادی در مصرف روزانه ما دارد کارخانه­‌های تولیدی زیادی در سراسر جهان و در ایران مشغول به تولید انواع باتری‌­ها هستند. باتری روندا یکی از محصولاتی است که توسط شرکت روندا الکتریک تولید می­‌شود که دارای جنس‌­های مختلف و بصورت قابل شارژ یا باتری ثانویه و غیرقابل شارژ (یکبار مصرف) یا باتری اصلی تولید و به بازار عرضه می­‌گردند. قیمت باترهای قابل شارژ که قابلیت استفاده دوباره را دارند از باتری‌­های یکبار مصرف بیشتر است اما از لحاظ زیست محیطی بدلیل کاهش زباله­‌هایی که از دور ریختن باتری‌­های یکبارمصرف بوجود می­‌آید سودمندتر خواهند بود. انرژی مورد نیاز برای شارژ کردن این نوع باتری‌­ها از برق شبکه بدست می‌­آید که مدت زمان لازم برای شارژ باتری از چند دقیقه تا چند ساعت می‌باشد. در ادامه انواع مختلفی از باتری روندا که در این دسته قرار می­‌گیرند را معرفی می­‌کنیم.

عملکرد باتری شارژی

انواع باتری

باتری‌­های نیکل-هیدرید فلز یکی از انواع باتری روندا با قابلیت شارژ مجدد می‌­باشد که الکترود مثبت آن از جنس نیکل اکسی هیدروکسید و الکترود منفی آن از جنس آلیاژ جذب‌­کننده هیدروژن و از لحاظ قیمت مناسب هستند. همچنین این باتری دارای ظرفیت جریان‌­دهی بیشتر، طول عمر خوب و از نظر حرارتی مقاوم‌­تر از باتری‌­های لیتیوم-یون هستند. باتری سیلد اسید محصول دیگری از باتری روندا می­‌باشد که در جاهای زیادی مانند تجهیزات الکتریکی، تجهیزات مخابراتی، سیستم‌های خورشیدی، سیستم‌­های کنترل، تجهیزات پرتابل، آسانسور و... کاربرد دارد. عدم نیاز به تعمیر و بازدید در طول بهره­‌برداری از جمله ویژگی­‌های مثبت این نوع باتری می‌باشد. باتری لیتیوم پلیمر عملکردی شبیه باتری­‌های لیتیوم یون و وزنی سبک‌­تر دارد که می­‌توان بارها آن را شارژ کرد و در اشکال و اندازه­‌های مختلفی طراحی و در جاهایی مانند گوشی همراه، تبلت، دستگاه‌های پخش موسیقی و... کاربرد دارند. باتری‌­های نیکل –کادمیم و لیتیوم یون از انواع دیگر این باتری­‌ها هستند.

باتری قلمی چیست؟

باتری قلمی از جمله باتری­‌های پرمصرف است که موارد مصرف زیادی دارد. از انواع باتری قلمی یکبار مصرف که می­‌توان به آن اشاره کرد روی-کربن که قدیمی­‌ترین باتری غیرقابل شارژ بوده و در دسته باتری خشک قرار دارد. بدنه آن از جنس روی و درون آن از خمیر آمونیوم کلرید همان الکترلیت باتری تشکیل شده است. آلکالاین یکی از رایج­‌ترین و پرمصرف­‌ترین انواع باتری روندا بوده که در مقایسه با روی کربن دارای عمر طولانی­‌تری می­‌باشد و باتری لیتیومی که سه برابر باتری الکالاین ظرفیت دارد. نوع قابل شارژ این نوع از باتری روندا قلمی می­‌توان به نیکل کادمیوم، نیکل هیدرید فلز، نیکل-روی، آلکالاین شارژری، لیتیوم یون و لیتیوم پلیمر اشاره کرد و ساختار آنها بگونه‌­ای است که با پرشدن الکترود مثبت، الکترون گرفته و الکترود منفی کاهش پیدا می­‌کند و باتری شارژ می­‌گردد.

باتری آلکالاین

معرفی باتری نیم­ قلمی

باتری نیم­ قلمی کوچک‌تر از باتری‌­های قلمی و با ظرفیت کمتر تولید می‌شوند که از لحاظ جنس تفاوتی با باتری‌­های قلمی ندارند. باتری روندا نیم ­قلمی بصورت بسته­‌بندی در بازار موجود می­‌باشد که دارای انواع مختلفی بوده از جمله مدل Ultra Plus Alkaline در بسته‌­بندی 2عددی، بدون قابلیت شارژ مجدد، نوع AAA، با ولتاژ باتری 1.5 ولت و با کارکرد 150 دقیقه می‌­باشد. باتری نیم­ قلمی روندا Ultra Heavy Duty یکی از انواع باتری روندا در بسته­‌بندی 4 عددی است که برای وسایلی چون رادیو جیبی، اسباب بازی، لوازم پزشکی و... استفاده می‌­شود و دارای طول عمر خوبی می­‌باشد و از نظر قیمت مناسب است. باتری نیم ­قلمی روندا آلکالاین 4 عددی Ronda AAA، باتری نیم ­قلمی معمولی شیرینک 4 عددی با نوع باتری کربن زینک و ... از دیگر محصولات باتری‌­های مصرفی موجود در بازار می‌­باشد. در ساخت این باتری‌­ها از فولاد، روی، منگنز، پتاسیم، کاغذ و پلاستیک استفاده شده است که بعد از دور ریختن قابل بازیافت هستند.

خرید باتری عمده بهترین انتخاب برای توزیع کنندگان باتری­‌های مصرفی

خرید باتری عمده با نام تجاری روندا از لحاظ اقتصادی به­ صرفه­‌تر است زیرا قیمت تمام شده آن کمتر از خرید بصورت تکی است. همچنین انتخاب خرید عمده باتری روندا برای کسانی که خود فروشنده این محصول هستند صورت می‌­گیرد. انواع باتری قلمی در طرح­‌ها و اندازه­‌های مختلف از قبیل باتری روندا سوپرهوی دیوتی قلمی و نیم ­قلمی شرینک 4 عددی، باتری آلکالاین قلمی و نیم ­قلمی 4 عددی، باتری ریولی هوی دیوتی قلمی کارت 2 عددی و انواع دیگری از این نوع باتری‌­ها در بازار موجود می‌­باشد که می‌­توانید بصورت عمده خریداری نمایید. از آنجایی که تأمین انرژی بسیاری از وسایل و ملزومات زندگی ما توسط انرژی ذخیره شده باتری بدست می‌­آید بسیاری از فروشگاه‌ها در سراسر ایران اقدام به تهیه و فروش برندهای مختلفی از این گونه محصولات نموده­‌اند که برند روندا یکی از محصولات باکیفیت تولید شده در این زمینه می‌باشد.

بهترین مرکز پخش باتری کجاست؟

بهترین مرکز پخش باتری

شرکت روندا الکتریک مرکز پخش باتری روندا در تهران می­‌باشد. این شرکت در زمینه پخش محصولاتی چون چراغ قوه، باتری‌­های ساعت، فلش، مموری و ... در گذشته فعالیت داشت و اکنون با بیش از نیم قرن سابقه در زمینه فروش عمده و پخش باتری در طیف وسیعی در حال فعالیت است و در حدود ده سال است که فعالیت خود را در زمینه باتری‌­های مصرفی گسترش داده است. برای خرید یک محصول بصورت عمده باید با اطمینان اقدام به خرید نمود بطوری که هم از لحاظ کیفیت در بالاترین سطح باشد و هم از لحاظ قیمتی مقرون­ به­ صرفه باشد. شما می­‌توانید انواع باتری قلمی، نیم ­قلمی، بزرگ، متوسط و کتابی 9 ولتی با قابلیت شارژ و یا از نوع یکبار مصرف را از شرکت روندا الکتریک با قیمتی مناسب تهیه نمایید. همچنین اگر قصد دارید تا نمایندگی پخش باتری­‌های روندا و ریوولی را داشته باشید می­‌توانید از طریق تماس تلفنی با یکی از شماره‌­های مندرج در سایت https://ronda-electric.net اطلاعات لازم را بدست آورید.

برای تماس با بخش فروش با شماره ی زیر تماس بگیرید :

09122717536
شمس مدیریت فروش
www.ronda-electric.net

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)