نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 30 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

نقش بالش مموری فوم در خواب با کیفیت

1400/4/13 12:28
520 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

به طور کلی، بالش‌ها نقش مهمی در کیفیت خواب و در نتیجه زندگی ما ایفا می‌کنند. بالش مموری فوم چند سالی است که محبوبیت خوبی در بین افراد پیدا کرده و از سوی پزشکان توصیه می شود. اساس کار بالشت مموری فوم به خاصیت شکل گیری آن  بر می گردد. از مموری فوم به خاطر شکل گیری مناسب سر و گردن و به طور کلی، باعث عدم فشار و تنش در تک تک اعضای بدن موقع خواب و رفع و کاهش درد در مناطق حساس بدن شده و خاصیت درمانی دارند. همچنین این نوع بالشت انتخاب مناسبی به عنوان بالش بارداری و افراد با مشکلات ارتوپدی و درد در قسمت های مختلف بدن می باشد. اگر می خواهید با این بالش آشنا شوید این مطلب را مطالعه کنید.

بالش مموری فوم از چه چیزی ساخته شده؟

بالش مموری فوم از چه چیزی ساخته شده؟

با استفاده از بالشت و تشک مناسب می توان از عوارض خواب نامناسب جلوگیری کرد. مموری فوم استفاده شده در انواع بالشت مموری فوم به دلیل ایجاد هم راستایی بین ستون فقرات و گردن و قرارگیری مناسب بدن در آن انتخاب بسیار مناسبی است. مموری فوم در واقع فومی پلی یورتانی با چگالی بالا می باشد که با نام ویسکو الاستیک و یا فوم با انعطاف پذیری کم شناخته می شود. این فوم در تماس با بدن، حرارت آن را جذب کرده و به صورت کامل شکل بدن را به خود می گیرد و با خطوط بدن هماهنگ می شود. بعد از استفاده از بالش و از بین رفتن حرارت به شکل اولیه خود باز می گردد. به دلیل این حالت گیری فشار وزن سر روی بالش پخش می شود و این موضوع ایجاد حالت استاندارد را در پی دارد.

نقاط قوت بالشت مموری فوم

بالش مموری فوم به دلیل مزایای شناخته شده‌، انتخاب محبوبی در بین همه مردم است. در ادامه بخشی از  ویژگی‌های منحصر به فرد این بالش را بیان می کنیم:

رفع درد و فشار

از آنجا که مموری فوم برای تنظیم درجه حرارت بدن طراحی شده است، بالشت مموری فوم تفاوت درجه حرارت بدن را تنظیم می‌کند و باعث تسکین درد در نقاط مختلف بدن می شود.

پشتیبانی از سر و ستون فقرات

مهمترین مزیت مموری فوم، پشتیبانی از موقعیت سر، انحنای گردن و ستون فقرات است. این بالش ها فرم سر و گردن را به خود گرفته و به دلیل انطباق سریع با بدن سبب پیشگیری از گرفتگی عضلات، جلوگیری از آرتروز و دردهای عضلانی و پیشگیری از درد ناحیه ستون فقرات و کمرد درد می شوند.

نیاز به تعمیرات کم

مواد به کار رفته در این نوع بالش‌های طبی، نیاز به نگهداری از آنها را به حداقل رسانده است. با پوششی مقاوم در برابر آلودگی‌های آلرژی‌زا و گرد و غبار، کاملا قابل شستشو است.

دوام بالا

به دلیل قابلیت ویسکوالاستیک، در صورت استفاده ی مکرر از بالشت مموری فوم دچار فرورفتگی و به طور کلی خرابی نمی‌شود.

انواع بالش مموری فوم

بالش های مموری فوم به دو شکل کلی ساخته می شوند : بالش هایی که به صورت قالبی و یک تکه ساخته می شوند و انواعی که از مموری فوم خرد و فرآوری شده در تولید آن استفاده می شود. همچنین این بالشها دارای دو ارتفاع متفاوت است که قسمت بلند برای خوابیدن به پهلو و بخش کوتاه تر برای خوابیدن به پشت طراحی شده است. علاوه بر این، بالش هایی که با مموری فوم ها تولید می شوند از شکل و طراحی های متنوع برخوردارند که هر کدام برای پشتیبانی بهتر در موقعیت های متفاوت و افراد مبتلا به انواع دردهای مزمن گردن، کمر و شانه تولید می شوند. که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بالش سنتی
  • بالش کانتور (شیب داریا بالش مدیکال)
  • بالش دور گردنی
  • بالش گُوه‌ای شکل
  • بالش V شکل
  • بالش پروانه‌ای (بالش مدرن)
  • بالش تخم مرغی

بالش بارداری

در دوران بارداری به علت بزرگ شدن شکم و وزن اضافی، خوابیدن برای مادر با سختی همراه است.

بالش بارداری

بالش بارداری مموری فوم با نام بالش بدن نیز شناخته می شود. این بالش علاوه بر تامین خوابی آسوده را برای مادر، از جنین در زمان خواب محافظت می کند. استفاده از مموری فوم در بالش بارداری  باعث می شود با قرار گرفتن زیر سر یا بدن، بالشت فرم بدن را به خود گرفته و فشار را به صورت مساوی در کل بالش پخش می کنند. همچنین مواد استفاده شده در آن از خیس شدن ناشی از تعریق جلوگیری می کند.

بالش طبی مموری فوم چه نقاط ضعفی دارد؟

مانند هر محصول دیگری، این بالش‌ها نیز در کنار نقاط قوت خود دارای نقاط ضعف کوچکی هستند؛ از جمله:

نگهداری گرما

از آنجا که مموری فوم گرما را در خود نگه می دارد، این ویژگی می‌تواند تا حدی احساس ناراحتی در موقع خواب ایجاد کند. در برخی از مدل های بالشت مموری فوم از موادی به نام اکواژل یا ژل خنک در سطح بالشت استفاده می شود که برای کاهش دادن دمای بالشت و کاهش تعرق در هنگام خواب است. همچنین بالشت مموری فوم خنک کننده دارای ویژگی جریان هوا در لایه خارجی نیز می باشد.

نگهداری گرما


 
قیمت

در قیاس با سایر بالش‌ها، بالش‌های مموری فوم قیمت بیشتری دارند. البته این نوع بالش در مقایسه با بالشهای ساخته شده از موادی، مانند لاتکس، پشم و یا پوسته های گندم سیاه، دارای قیمت متوسط تری هستند.

vernatn.com

جمع بندی

بالش مموری فوم انتخاب مناسبی برای یک خواب با کیفیت و همینطور رفع مشکلات جسمی و ارتوپدی می باشد. تفاوت بین بالش مموری فوم در دانسیته فوم، سرعت شکل گیری سریعتر و شکل و اندازه بالش ها است. مجموعه ای با کیفیت از این بالش ها را می توانید در سایت شرکت ورنا ملاحظه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید بالش مموری فوم از این شرکت می توانید به سایت آن در آدرس vernatn.com مراجعه کنید.

پسندها (2)

نظرات (1)

مامانیمامانی
14 تیر 00 20:33
خیلی عالی😊