نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 26 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

با خواص چای سبز برای پوست بیشتر آشنا شوید

1400/4/5 11:11
787 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

چای سبز یکی از نوشیدنی‌هایی است که در دنیا طرفداران خاص خود را داشته و از فواید و خواص مختلفی برخوردار است. جالب است بدانید که خیلی از افراد چای سبز را فقط یک نوع نوشیدنی می‌دانند. این در حالی است که از این نوع چای به دلیل خاصیت و اثرگذاری بالای آن می‌توان برای پاکسازی و جوانسازی پوست نیز استفاده نمود. مصرف چای سبز به صورت ماسک، بخور و حتی نوشیدن می‌تواند ویتامین‌ها و مواد مورد نیاز پوست را تامین نموده و سبب ترمیم بافت پوست و شادابی آن شود. اما آیا می‌دانید که به چه طریق و در چه مواقعی می‌توانید از این نوشیدنی پرفایده برای تقویت پوست خود استفاده کنید؟ اگر نمی‌دانید جای نگرانی نیست چون در این مقاله قرار است به طور کامل درباره خواص چای سبز برای پوست صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

فواید مصرف چای سبز برای پوست

فواید مصرف چای سبز برای پوست

خیلی از افراد بخصوص آقایان به دلیل مشغله‌های روزانه از سلامت پوست خود غافل شده و با کم توجهی‌ به آن آسیب می‌زنند. حال اگر به هر دلیلی در پوست صورتتان نشانه‌هایی از تیرگی، جوش‌های سرسفید و سرسیاه و یا حتی چین و چروکی را مشاهده کردید نگران نباشید. این عارضه‌های پوستی را می‌توان با استفاده از اثرات شگفت انگیز و بی‌نظیر چای سبز بهبود بخشید. در ادامه به برخی از مهم‌ترین فواید این دمنوش برای پوست اشاره می‌کنیم.

رفع جوش و آکنه

آکنه و جوش‌ به دلایل مختلفی از جمله آلودگی هوا، مشکلات هورمونی و ژنتیکی و برخی از بیماری‌های زمینه‌ای ایجاد می‌شود. در این میان چای سبز به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی می‌تواند به رفع جوش و لکه‌های پوستی کمک کند‌. یکسری از لکه‌ها هم در اثر آفتاب سوختگی پدید می‌آیند و در صورت عدم درمان سبب تورم، قرمزی پوست، التهاب و پوسته پوسته شدن می‌گردند. برای از بین بردن تدریجی مشکلات پوستی کافی است پس از دم کردن چای سبز مقداری از آن را در یخچال قرار دهید و هر زمان که خواستید آن را بر روی پوست صورتتان بمالید تا به مرور زمان جوش‌ها و آکنه‌ها محو شوند.

برای دم کردن چای سبز به مقاله طرز دم کردن چای سبز مراجعه فرمایید.

لایه برداری پوست

امروزه در فروشگاه‌های لوازم بهداشتی و آرایشی می‌توان انواع مختلفی از لایه بردارهای پوست را تهیه و خریداری کرد. از آن جایی که برخی از این مواد، شیمیایی و یا غیراصل هستند می‌توانند علی‌رغم پاکسازی عوارضی را به همراه داشته باشند.‌ اما طب سنتی برای حل این مشکل چاره‌ای اندیشیده است که افراد بتوانند با بهره گیری از مواد طبیعی  و سالم برای لایه برداری و از بین بردن منافذ پوستی بهره ببرند. یکی از این کرم‌های طبیعی با استفاده از ترکیبی از چای سبز با ماست تهیه می‌شود‌. در روش اول می‌توانید ترکیب برگ چای سبز و ماست‌ را بر روی پوست به مدت چند ثانیه ماساژ داده و بگذارید که یک لایه از آن بر روی پوست باقی بماند. در روش دوم  مقداری شکر، عسل، روغن زیتون و برگ چای را با هم ترکیب نموده و آن را روی پوستتان قرار دهید. پس از گذشت پنج دقیقه این ماسک‌های لایه بردار را از روی صورت برداشته و با آب ولرم بشورید.

با خواص چای سبز برای پوست بیشتر آشنا شوید

شفافیت و درخشندگی پوست

اگر به سلامتی و شادابی پوستتان اهمیت می‌دهید باید حداقل یک بار هم که شده از ماسک چای سبز استفاده کرده باشید. استفاده از این دمنوش بر روی سطح پوست سلول‌های قدیمی را از بین می‌برد و به دنبال آن سلول‌های جدید جایگزین می‌شوند. چای سبز با مواد مغذی درون خود به شفاف سازی رنگ پوست و روشن‌تر شدن آن کمک می‌کند. روش استفاده از آن نیز بدین شکل است که ابتدا پس از دم کردن دمنوش باید آن را در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. سپس تکه‌های یخی چای سبز را برداشته و آن را بر روی پوستتان ماساژ دهید. این روش می‌تواند سبب شفافیت و طراوت پوست گردد.

جوانسازی پوست

در سنین جوانی و حتی بعد از آن پوست نیاز به مراقبت بیشتری دارد و باید ویتامین‌ها و مواد مغذی به آن برسد. بخشی این مواد می‌تواند از طریق کرم‌ها، کرم‌پودرها، روغن‌ها و داروهای مختلف تامین شود. این در حالی است که به جای استفاده از این‌ها می‌توان از ویتامین‌های شگفت‌انگیز گیاهی بهره برد. چای سبز با دارا بودن ویتامین ‌E و انواعی از پلی‌فنول پوست را جوان و شاداب ساخته و از بروز چین و چروک جلوگیری می‌کند. این دمنوش سودمند همچنین مسئولیت آبرسانی پوست و مرطوب کنندگی آن را برعهده دارد.

جلوگیری از چین و چروک

یکی از خواص بی‌نظیر چای سبز برای پوست، رفع چین و چروک صورت است. در واقع چای سبز با برخورداری از خواص آنتی اکسیدانی می‌تواند نشانه‌های پیری پوست، آفتاب سوختگی، لکه‌های پوستی را به مرور زمان محو کند. علاوه بر این پلی فنول‌های موجود در چای سبز برای از بین بردن رادیکال های آزاد خطرناک که باعث صدمه به پوست و تسریع روند پیری می شوند بسیار موثر می‌باشند. مهم‌تر از همه اینکه با مصرف چای سبز می‌توان از بروز سرطان پوست نیز پیشگیری کرد.

برای تهیه این ماسک دو روش وجود دارد. در روش اول سه قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق غذاخوری برگ چای سبز مخلوط نموده و آن را بر روی صورت و گردن خود قرار دهید. بعد از گذشت 20 دقیقه آن را با آب ولرم شسته و نتیجه نهایی حیرت زده شوید. در روش دوم یک قاشق غداخوری چای سبز و مقداری آب را با هم ترکیب کنید و اگر پوستتان خشک است می‌توانید نصف قاشق غذاخوری روغن نارگیل خام نیز به آن اضافه نمایید. سپس این ترکیب را بر روی پوست خود بگذارید تا خشک شود. پس از آن می‌توانید محل را با آب گرم شستشو دهید.

خرید چای سبز

برای خرید چای سبز اینجا کلیک کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله تلاش کردیم درباره تاثیرات چای سبز بر پوست نکاتی را به شما ارائه دهیم. به طوری که متوجه شدید که تا چه اندازه استفاده از این نوشیدنی روی سلامت پوست، کاهش آکنه و رفع مشکلات پوستی تاثیر دارد. حالا اگر به دنبال سلامتی پوست در منزل به ساده‌ترین شکل ممکن هستید، باید بدانید که کیفیت محصولات طبیعی که تهیه می‌کنید بسیار مهم است. از همین رو برای بهره‌مندی از خواص چای سبز برای سلامتی پوستتان باید نوع مرغوب و طبیعی آن را تهیه نموده و آن را از مراکز معتبر و یا فروشگاه‌های اینترنتی محلی خریداری نمایید.

برگرفته شده از سایت واجارو

پسندها (3)

نظرات (0)