نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

قیمت زیبایی دندان (قیمت بلیچینگ، قیمت ارتودنسی ارزان و هزینه لمینت)

1400/4/2 13:17
2,373 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

قیمت ارتودنسی ارزان یکی از عوامل مهم در مورد انجام ارتودنسی دندان است که معمولا قبل از انجام ارتودنسی به آن می اندیشیم. ما در این مقاله می خواهیم اطلاعاتی راجع به قیمت ارتودنسی و در کنار آن قیمت بلیچینگ و هزینه لمینت، در اختیار شما قرار دهیم.

قیمت ارتودنسی ارزان

ابتدا و قبل از اینکه هزینه ارتودنسی های مختلف و عوامل تاثیر گذار در آن را برای شما بیان کنیم، می‌خواهیم راجع به ارزش ارتودنسی دندان صحبت کنیم. علاوه بر این که دندان های مرتب و زیبا لبخند شما را زیباتر میکند، صرفه‌جویی در هزینه‌های دیگر را برای شما به همراه دارد. زیرا اگر به موقع و با روش درست، دندانهای شلوغ و نامرتب خود را ارتودنسی کنید از پوسیدگی آن ها به مرور زمان و همچنین از دست دادنشان جلوگیری می‌کنید. همانطور که میدانید هزینه های دندانپزشکی برای درمان پوسیدگی دندان ها و یا کشیدن آنها بسیار بالا است بنابراین اگر با ارتودنسی از به وجود آمدن پوسیدگی جلوگیری کنید، برای شما، قیمت ارتودنسی ارزان میشود. یکی از عوامل تاثیر گذار در به وجود آمدن بیماری هایی مانند چاقی، سوء تغذیه، دیابت و بیماری های قلبی، بیماریهای مزمن دهان و دندان می باشد، پس رسیدگی به دندان ها یک امر بسیار مهم است. اگر به همه اینها فکر کنیم نتیجه میگیریم که علاوه بر قیمت ارتودنسی، هزینه‌هایی که برای درمان های زیبایی دیگر مانند قیمت بلیچینگ و همچنین هزینه لمینت می پردازیم، ناچیز هستند.

ارتودنسی ارزان

عوامل موثر در قیمت ارتودنسی دندان

عواملی وجود دارند که به طور کلی در هزینه ارتودنسی دندان تاثیر گذار هستند. در زیر به مهمترین آنها اشاره می شود.

  • سن بیمار: اصلاح مشکل در سن پایین بسیار آسان تر می باشد. بنابراین هر چه سن بیمار بالاتر باشد هزینه ارتودنسی بالاتر میرود.
  • نوع مشکلی و ناهنجاری: نوع مشکل دندان  یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار است، به این معنی که هرچه نوع ناهنجاری بیشتر باشد هزینه ارتودنسی نیز بالاتر میرود.
  • شدت مشکل: به این معنی که هرچه شدت ناهنجاری بیشتر باشد، هزینه ارتودنسی نیز بالاتر میرود. برای مثال قیمت ارتودنسی دندان برای بیماری که هم مشکل شلوغی دندان دارد و هم یکی از فک هایش کوچک است؛ بیشتر از بیماری است که فقط مشکل شلوغی دندان دارد.
  • طول درمان: هرچه درمان زمانبر تر شود تعداد مراجعات و استفاده از تجهیزات بیشتر شده و هزینه ی بیشتری به دنبال دارد.
  • تجهیزات استفاده شده و نوع سیستم ارتودنسی: استفاده از دستگاه های مختلف بستگی به نوع و شدت ناهنجاری دارد و هزینه هر دستگاه با دیگری متفاوت می باشد. به عنوان مثال اگر از پلاک های شفاف ارتودنسی برای درمان استفاده شود قیمت ارتودنسی ارزان ولی اگر از ارتودنسی دیمون شفاف استفاده شود هزینه ارتودنسی بالاتر می شود.
  • نوع پوشش بیمه: استفاده از بیمه تکمیلی هزینه را پایین می آورد.
  • پزشکی متخصص ارتودنسی دندان: معمولا ویزیت های پزشکان متخصص مختلف، با یکدیگر متفاوت است.
  • موقعیت جغرافیایی بیمار: بیماری که در شهر کوچک ارتودنسی انجام دهد، هزینه بیشتری را متقبل می شود زیرا فضای رقابت در شهر کوچک کمتر است.
  • نوسانات ارزی: با توجه به اینکه اکثر مواد مصرفی برای ارتودنسی وارداتی می باشند بنابراین نوسانات ارز نیز در قیمت ارتودنسی تاثیر می گذارد.
  • انتظارات بیمار: سطح انتظارات نیز می تواند در قیمت نهایی ارتودنسی دندان تاثیر بگذارد.

قیمت انواع ارتودنسی

قیمت انواع ارتودنسی دندان

همانطور که میدانید ارتودنسی به روش های مختلفی انجام می شود در ادامه میخواهیم قیمت هر روش ارتودنسی دندان را برای شما بیان کنیم.

ارتودنسی دندان روش های مختلفی دارد و انواع ارتودنسی هر کدام برای فرم ظاهری دهان و دندان مخصوص به خود طراحی شده اند. بنابراین نوع ارتودنسی دندان پس از ویزیت و مشاوره پزشک متخصص تعیین می گردد.

برای استفاده ازطرح ویژه ارتودنسی قسطی و ارتودنسی ارزان و اطلاع از قیمت ارتودنسی دندان 1400 و نحوه پرداخت می توانید به سایت کلینیک دندانپزشکی روشا مراجعه نمائید و یا با شماره های 44477880-021 و 7777221-0930 تماس بگیرید.

قیمت ارتودنسی ثابت با بریس های معمولی

یکی از مقرون به صرفه ترین روش ارتودنسی دندان، ارتودنسی ثابت با بریس های معمولی می باشد که میانگین قیمت ارتودنسی ثابت با بریس معمولی حدود چهار میلیون و پانصد هزار تومان است. توجه داشته باشید که این قیمت فقط برای یک فک است و اگر بخواهید دو فک را با هم درمان کنید، هزینه آن دو برابر می شود. اگر از این روش برای ارتودنسی دندان های خود استفاده کنید برای شما قیمت ارتودنسی ارزان می شود. مزایای استفاده از این روش ارتودنسی عملکرد درست و مطمئن آن، قابلیت درمان همزمان چند دندان و همانطور که گفتیم مقرون به صرفه بودن آن از نظر اقتصادی می باشد.

قیمت ارتودنسی سرامیکی (ارتودنسی نامرئی)

یکی از پرطرفدار ترین روش های ارتودنسی، ارتودنسی نامرئی می باشد. هزینه این روش ارتودنسی چیزی حدود سه میلیون تومان بیشتر از قیمت ارتودنسی ثابت با بریس معمولی می باشد. بنابراین قیمت آن برای هر فک بین ۷ میلیون تا ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. از مزایای آن می توان به زیباتر بودن آن نسبت به روش های دیگر اشاره کرد و معایب آن، شکننده بودن، و رنگ پذیری آن می باشد.

هزینه ارتودنسی دیمون

قیمت این روش ارتودنسی، نسبت به روش ارتودنسی ثابت معمولی، ۶ میلیون تومان بیشتر است. به این معنی که هزینه ارتودنسی دیمون بریس خود تنظیم، برای هر فک، چیزی حدود ده میلیون تومان می باشد. یکی از مزایای این روش ارتودنسی فشار کمی است که به دندان‌ها وارد می‌کند و احساس راحتی که بیمار انتقال می کند می باشد. از دیگر مزایای آن کم شدن طول درمان و همچنین کاهش مراجعات است.

قیمت ارتودنسی نامرئی لینگوال

این روش ارتودنسی که از لحاظ ساختاری شبیه ارتودنسی ثابت می باشد، هزینه ثابتی ندارد و بستگی به شرایط مراجعه کننده و همچنین نوع درمان آن دارد. گاهی قیمت ارتودنسی با روش لینگوال ۶ میلیون تومان می شود و گاهی از ۱۰ میلیون تومان نیز بالاتر می رود. مزیت این روش ارتودنسی، نامرئی بودن آن است که سبب به وجود آمدن لبخند زیبا می‌شود، و معایب آن، احتمال زخم شدن زبان، عدم استفاده از آن برای دندان های روی هم رفته و همچنین احتمال به وجود آمدن مشکل تکلم در روزهای اولیه می باشد.

هزینه ارتودنسی نامرئی

یکی از پرطرفدارترین روش ارتودنسی نامرئی کامل استفاده از دستگاه های اینویزیلاین می باشد. به طور کلی استفاده از این روش برای ارتودنسی هزینه‌ای حدود ۱۷ تا ۲۰ میلیون تومن برای هر دو فک دارد. از مزایای این روش می‌توان به حفظ زیبایی لبخند، قابلیت جابجایی و متحرک بودن آن و امکان خارج کردن آن از دهان در هنگام خوردن غذا، اشاره کرد. از معایب آن نیز می توان به استفاده آن فقط برای دندان هایی با نامرتبی کم و همچنین مراقبت بیشتر آن در برابر تغییر رنگ می باشد.

در ادامه با دیگر هزینه هایی که ممکن است در طول ارتودنسی دندان همراه شما باشد، آشنا می شوید.

هزینه ارتودنسی

هزینه های جانبی در کنار قیمت ارتودنسی دندان

هزینه شستشو حرفه ای دندان با روش هایی مثل جرم گیری و بلیچینگ دندان : قبل از نصب ارتودنسی لازم است که دندان های شما تمیز و جرم گیری شود. درمان ارتودنسی طولانی می باشد و در صورت کثیف شدن در طول درمان، انجام جرم گیری سخت تر شده و به همین دلیل این کار قبل از نصب ارتودنسی انجام می شود. بنابراین علاوه بر هزینه ارتودنسی قیمت جرم گیری و قیمت بلیچینگ را نیز باید در نظر بگیرید.

  • هزینه گرفتن عکس از دهان و دندان به کمک اشعه ایکس: در طول درمان به وسیله ارتودنسی بیمار باید چندین بار به کمک اشعه ایکس از دندان های خود عکس بگیرد. هزینه عکس دندان نیز به هزینه ارتودنسی اضافه می شود.
  • هزینه ویزیت به منظور چکاب: ارتودنسی دندان نیاز به چکاپ مکر توسط متخصص دارد بنابراین شما برای تنظیم دستگاه ارتودنسی و ارزیابی آن باید به پزشک متخصص خود مراجعه کنید و این یعنی به دنبال داشتن هزینه ویزیت.
  • هزینه جراحی فک: در برخی از موارد درمان ارتودنسی به تنهایی، برای برطرف شدن مشکل پاسخگو نیست و بیمار نیاز به جراحی فک دارد. هزینه جراحی فک برای بیمار چیزی حدود ۴۰ تا ۵ میلیون تومان میباشد. بنابراین بیمارانی که مشکل فکی نیز دارند علاوه بر پرداخت قیمت ارتودنسی باید هزینه جراحی فک را نیز بپردازد.
  • هزینه نگهدارنده های ارتودنسی: بعد از اتمام طول دوره درمان ارتودنسی استفاده از دستگاه نگهدارنده یا ریتینر الزامی می باشد. این دستگاه ها که به دو صورت ثابت و متحرک وجود دارند کم هزینه اند ولی به هر حال یکی دیگر از هزینه های است که در طول ارتودنسی دندان همراه شما است.

عوامل تاثیر گذار در قیمت ارتودنسی ارزان

عواملی وجود دارد که در کاهش هزینه های ارتودنسی کمک زیادی می‌کنند. در زیر به هر یک از آنها اشاره می شود.

  • تشخیص و درمان به موقع: یکی از راه های بهره مندی از قیمت ارتودنسی ارزان، مراجعه و درمان به موقع می باشد زیرا اگر شما به موقع درمان را آغاز کنید ممکن است بدون استفاده از بریس یا سایر دستگاه های ارتودنسی گران قیمت، مشکل دندان خود را برطرف کنید.
  • مقایسه قیمت ها: با استعلام و بررسی قیمت های ارتودنسی از چند متخصص می توانید از درمان مشابه ولی با قیمت کمتر بهره مند شوید.
  • نحوه پرداخت هزینه: اگر شما بتوانید هزینه ارتودنسی خود را ظرف چند ماه یا چند سال به صورت مرحله ای پرداخت کنید باعث کاهش قیمت ارتودنسی خود می شوید.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)