نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

آسیب های تلفن همراه برای کودکان

1400/3/25 9:30
560 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که تلفن همراه در کنار تمام مزایایی که دارد می تواند چه ضررهایی به کودکان و دانش آموزان برساند. متخصصان انگلیسی بر این باورند که تومور مغزی حاصل از استفاده بی رویه کودکان از تلفن همراه و وسایل الکترونیکی می باشد. امروز کمتر این موضوع پیش می آید که گوشی یا تبلت را در دست کودکان نبینیم. بچه های ۳ الی ۴ ساله حتی اگر خودشان به صورت شخصی تلفن همراه نداشته باشند به راحتی می توانند از تلفن همراه والدین خود استفاده کنند.

یک باور اشتباه در بین والدین به وجود آمده که حتی اگر خود کودک گوشی یا تبلت نخواهند برای کودکان تلفن همراه خریده و با خود می گویند که این مسئله چقدر خوب است که کودک من با تکنولوژی آشنا شده و یک گوشی آرام می‌نشیند و درگیر بازی است. اما والدین باید این موضوع را بدانند که آسیب های تلفن همراه و تبلت بسیار بیشتر از مزایای آن برای کودکان می باشد.

آسیب های تلفن همراه برای کودکان

تاثیر امواج موبایل بر روی کودکان

استفاده بی رویه از وسایل الکترونیکی توسط کودکان مخصوص موبایل و تبلت می تواند آسیب های بسیار جدی را به کودک شما بزند. فراموش نکنید که وسایل الکترونیکی علاوه بر تاثیر روانی که بر روی کودکان می گذارند دارای امواج مضری نیز می باشند که در ادامه این مطلب ما قصد داریم به مهمترین عوارض امواج موبایل و استفاده بی رویه از وسایل الکترونیکی را بر روی کودکان با شما به اشتراک بگذاریم.

تاثیر امواج موبایل بر روی کودکان

ضعف بینایی

با توجه به بررسی جدید دانشمندان اروپایی این موضوع مشخص شده که کار زیاد با تبلت به چشم کودکان آسیب جدی را وارد می کند و می تواند برای سیستم عصبی و چشمی کودکان بسیار مضر باشد. با در نظر گرفتن این مسئله استفاده از گوشی همراه و تبلت توسط کودکان در مدت زمان کوتاهی انجام نمی شود قطعاً بینایی آنها مورد آسیب قرار می‌گیرد.

در پی یکی از تحقیقات انجام گرفته شده در آمریکا به این نتیجه رسیدند که ۶۱ درصد از مردم آمریکا پس از استفاده دراز مدت از دستگاه‌های الکترونیکی دچار خستگی چشم می شود این آمار یعنی تقریباً از هر سه آمریکایی دو نفر دچار این مشکل می شوند.

بروز مشکلات عصبی

غافل شدن از بازی های کودکانه و ساکن نشستن در یک گوشه موجب بروز مشکلات عصبی در کودکان می شود. استفاده زیاد از رایانه، گوشی همراه و  تبلت به علت مواجهه بیش از حد با منبع نوری باعث بروز مشکلات عصبی می شود. متخصصان آمریکایی بر این باورند که کودکان تا قبل از ۲ سالگی نباید به هیچ نمایشگری نگاه کنند.

بروز مشکلات عصبی

کمبود خواب

هنگامی که افراد به تبلت و گوشی های هوشمند خود در تاریکی نگاه میکنند طول موج کوتاه نور آبی منجر به تاخیر در ترشح ملاتونین می‌شود و این عمل فرآیند خواب را برای انسان سخت می‌کند. در پی تحقیقات انجام شده مشخص شد که دستگاه‌های الکترونیکی نظیر تلفن همراه سطح هورمون خواب را در بدن انسان کاهش داده و کیفیت خواب را دچار مشکل می کنند.

چاقی

محققان با بررسی داده های حاصل از آزمایش هزاران کودک چاق این اظهار را داشتند که با فراگیر شدن تلفن های همراه و تبلت چاقی در کودکان سرعت بیشتری نسبت به قبل گرفته است که در پی آن بیماری های متعدد دیگری نیز شکل خواهد گرفت. زل زدن کودکان به صفحه نمایشگر نشستن های مداوم و دوری از بازی های پرتحرک کودکانه و پایین آمدن کیفیت خواب همگی دست در دست هم داده و موجب چاقی کودکان می شوند.

خطر ابتلا به سرطان

همه ما می‌دانیم که تلفن های همراه برای برقراری ارتباط از امواج رادیویی استفاده می کنند یکی از مهمترین نگرانی های استفاده از این امواج رادیویی افزایش خطر احتمال به سرطان می باشد.

کاهش مهارت های ارتباطی

در پی تحقیقات انجام داده شده این موضوع نشان داده می شود که جایگزینی استفاده از تلفن همراه و تبلت به جای ارتباطات حضوری تا حدود زیادی ارتباطات انسان ها را به حداقل رسانده و در این زمینه مشکلاتی را به وجود آورده است. افزایش اینگونه ارتباطات مجازی موجب کاهش روابط چهره به چهره و زنده در افراد می شود. ارتباط از طریق تلفن همراه ارتباطاتی ناقص می باشند که در قالب متون خشک و بی روح جان می گیرند.

به عنوان کلام آخر این توصیه را به شما می کنیم که کارکرد کودکان خود با تلفن همراه و سایر وسایل الکترونیکی را به حداقل خود برسانید. اگر کودک شما  استفاده از تلفن همراه و یا تبلت اعتیاد پیدا کرده است و به دنبال راهی برای حل این مشکل خود می باشید ما به شما توصیه می کنیم که در وبینار مشاوران حرفه ای تربیت کودک که در این باره در جزیره کیش برگزار می‌شود شرکت کنید. اگر میخواهید سفر آسان را برای شرکت کردن در این وبینارها داشته باشید می توانید از تور کیش لحظه آخر استفاده کنید.

پسندها (1)

نظرات (0)