نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 22 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

7 روش خارق العاده آموزش ریاضی به کودکان

1400/3/11 10:14
2,369 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

آموزش ریاضی به کودکان به سادگی آب خوردن است! باور نمی کنید؟

بیایید با هم از محدوده ی کاغذ و دفتر فراتر برویم و به مقوله ی آموزش ریاضی به کودکان مانند یک اتفاق جالب و با مزه نگاه کنیم.

یعنی این بار که خواستید ریاضی را به کودک دلبندتان آموزش دهید به جای این که آن را یک پدیده ی جدی و خسته کننده بدانید به چشم یک بازی و سرگرمی به یاد دادن مهارت های ریاضی به فرزندتان نگاه کنید.

آنگاه می‌بینید که با همین پدیده ی آموزش ریاضی به کودکتان تا چه اندازه می‌توانید خوش بگذرانید و بخندید!

ما در این مقاله تصمیم داریم 7 راه آسان و سریع را برای آموزش ریاضی به فرزندتان به شما آموزش دهیم و کاری کنیم که بتوانید از فرزندان کوچکتان، یک ریاضیدان کوچک بسازید!

با آموختن این 7 روش، میتوانید به سادگی آب خوردن آموزش ریاضی به کودکتان را فراهم کنید.

آموزش ریاضی به کودکان به کمک شمردن

اولین قدم برای آموزش مفاهیم ریاضی به کودکتان این است که به او یاد دهید که چگونه  بشمارد.

حالا شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چگونه شمردن اعداد را به فرزندم آموزش دهم و به او یاد بدهم که از 1 تا 10 بشمارد؟

در جواب این سوال شما باید خدمتتان عرض کنم که کودکان معمولا در این سن و سال، نسبت به حفظ کردن واکنش بسیار بهتری نشان می دهند.

پس شما برای یادگیری بهتر فرزند خود بهتر است چندین بار و با کمک گرفتن از اسباب بازی هایش برای او بشمارید تا نحوه ی شمردن از 1 تا 10 همراه با شعر و آهنگ در ذهنش ثبت شود.

حالا وقتی که کودک دلبندتان یاد گرفت که بشمارد میتوانید به سراغ سایر مفاهیم ریاضی بروید و به او کمک کنید تا با خلاقیت های ریاضی، به یک ریاضیدان کوچک تبدیل شود.

ریاضیات لیمویی

یکی دیگر از راه های آموزش ریاضی به کودکان این است که از سایت های معتبر آموزش ریاضی به کودکان استفاده کنید!

همان طور که میدانید، کودکان در این سن و سال معمولا بیشتر تمایل دارند بازی کنند، برقصند و آهنگ بخوانند تا این که بخواهند چیزی را یاد بگیرند.

بنابراین اگر شما هم قصد دارید تا مطلبی را به آن ها آموزش دهید؛ باید سعی کنید در قالب شعر، بازی و محیطی کودکانه باشد.

اما آموزش مهارت های ریاضی به کودکان 3 تا 7 ساله معمولا خیلی جدی تلقی نمیشود و هنوز در سایت های آموزشی ایرانی جای برای خودش باز نکرده است.

در این بین سایت ریاضیات لیمویی اولین سایت رسمی آموزش تخصصی ریاضی به کودکان است که تواسنته با فراهم کردن محیطی کودکانه و طراحی بازی های جذاب، ریاضی را به کودک شما بیاموزد!

شما می‌توانی همین الان و با کلیک بر روی آموزش ریاضی به کودکان وارد سایت ریاضیات لیمویی شوید و با مشاهده ی دموی نرم افزار در سایت ثبت نام کنید!

جالبی سایت ریاضیات لیمویی در اینجاست که شما می توانید روند رشد فرزندتان در مهارت های ریاضی را به صورت ماهیانه رصد کنید و با مشاهده ی نقاط ضعف فرزندتان در درس ریاضی، بر روی آموزش بیشتر مباحث برای او وقت بگذارید!

پس همین الان وارد سایت لیمویی شوید و وقت را از دست ندهید.

آموزش ریاضی به کودکان با وسایل

یکی از نکته‌های مهم آموزش ریاضی به کودکان و آشنایی دادن آن‌ها با اعداد این است که از اشیایی استفاده کنید که آن‌ها به صورت روزمره با آن‌ها سر و کار دارند و لمسشان می‌کنند.

شمردن میوه‌ها، سکه‌ها، دکمه‌ها و اشیایی که در طول روز با آن‌ها سر و کار دارید هم ذهن کودکتان را آماده‌تر می‌کند و هم به آن‌ها آموزش می‌دهد که برای مهم بودن اشیا و شمردنشان لازم نیست که حتما اشیای یکسانی را بردارید!

برای مثال برای نشان دادن عدد سه می‌توانید یک عدد هندوانه یک عدد سیب و یک موز را بردارید و به کودکتان مفهوم عدد سه را آموزش دهید!

آموزش ریاضی به کودکان

با بازی های ریاضی، ریاضی را به کودکانتان آموزش دهید!

اگر بازار را بگردید؛ تعداد بسیار زیادی بازی های ریاضی میتوانید پیدا کنید که مهارت های ریاضی و خلاقیت را به فرزندتان آموزش می دهند.

تازه فقط اینها نیست و شما میتوانید خودتان در خانه و بدون داشتن هیچ گونه امکاناتی، کلی بازی های ریاضی هیجان انگیز را ابداع کنید که در طی آن ها هم ریاضی را به کودکتان بیاموزید و هم مهارت های او را ارتقا بدهید؛

از طرف دیگر کلی خوش بگذرانید و بخندید و در کنار کودکتان کیف کنید و از کنار هم بودن لذت ببرید.

شاید بتوانید در سایت ریاضیات لیمویی تعدادی از این بازی ها را پیدا کنید!

پیشنهاد میکنم حتما سری به سایت ما بزنید!

https://kids.barsamath.com/blog/teach-math-to-kids

با کودکانتان معامله کنید و وارد خرید و فروش شوید!

یکی از راه های مهم آموزش ریاضی به کودکان این است که نمود مسائل ریاضی را در زندگی روزمره به او نشان دهید.

برای مثال برای دادن اسباب بازی یا خوراکی مورد علاقه اش از او بخواهید تا با شمردن بتواند معامله ای انجام دهد و شی مورد علاقه اش را تحویل بگیرد.

فراموش نکنید که کودکان در این سن نیازمند این هستند که مسائلی را که یاد میگیرند به صورت عینی مشاهده کنند و لمس کنند تا در خاطرشان بماند.

پس سعی کنید در تجربیات رومزه مهارت ها و خلاقیت ریاضی آن ها را به کار بگیرید.

از فلش کارت ها برای آموزش مفاهیم ریاضی به کودکتان استفاده کنید!

یکی دیگر از بهترین ترفندهای آموزش ریاضی به کودکان این است که از فلش کارت های جذاب و کودکانه ای استفاده کنید که پر از عدد و اشکال رنگی برای آموزش ریاضی هستند.

به کمک این فلش کارتها هم مفاهیم ریاض در ذهن کودکتان ثبت میشوند و هم میتوانید خودتان و کودکتان را با بازی ریاضی جذابی سرگرم کنید!

پس اهمیت فلش کارتها را دست کم نگیرید!

داستان های ریاضی برای کودکتان بخوانید!

اگر میخواهید کودکتان یک ریاضیدان کوچک شود؛ باید کاری کنید که ریاضی با گوشت و خون او آمیخته شود.

و برای این که این اتفاق بیفتد؛ بای در تمامی فعالیت های روزانه اش اثری از ریاضی بگذارید!

حتی در هنگام خواب و استراحت هم که میخواهید برایش داستان بخوانید از داستان های ریاضی استفاده کنید تا بتوانید ذهن او را درگیر حقایق و خلاقیت های ریاضی موجود کنید و بذر آموزش مفاهیم پایه ی ریاضی را در همان سنین پایین در ذهنش بکارید!

چگونه مهارت ریاضی را در کودکم تقویت کنم؟

حالا که 7 راه برای آموزش مفاهیم ریاضی به کودکان را فهیمیدید؛ بیایید با هم یاد بگیریم که چگونه میتوانیم مهارت های ریاضی را در کودکمان تقویت کنیم.

شما می توانید با انجام دادن یکی از کارهای زیر، به کودک دلبندتان کمک کنید تا مهارت های ریاضی را آسان تر یاد بگیرد :

  • از کودکتان بخواهید تصاویر کتابی را که دارید برایش می خوانید، برایتان بشمارد.
  • از کودکتان درخواست کنید که قد و وزن تمامی اعضای خانواده را بپرسد و آن ها را به خاطر بسپارد.
  • از او بخواهید که وسایل منزل را دسته بندی کند و برایتان بشمارد.
  • برای آموزش مفاهیم ریاضی برای کودکتان شعر بخوانید و از او بخواهید پس از شما آن ها را تکرار کند.

در کل شما پدر و مادر عزیز باید بدانید که موضوع آموزش مهارت های ریاضی به کودکان 3 تا 7 ساله، هنوز در مدارس و مهد کودک ها آن قدر جدی گرفته نمیشود و هنوز معلمان و مربیان نتوانسته اند اهمیت موضوع آموزش ریاضی به کودکان را در مهدکودک ها و مدارس جا بیندازند.

پس چه بهتر است که شما برای آموزش مهارت های ریاضی به فرزندتان دست به کار شوید و همین حالا با وارد شدن به سایت ریاضیات لیمویی، اولین قدم را برای آموزش ریاضی و پرورش خلاقیت ریاضی فرزندتان بردارید!

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)