نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 19 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

راهنمای خرید فرش ضد آلرژی مناسب برای کودک دلبند شما

1400/2/20 12:14
512 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

تمام پدرها و مادرهای ایرانی پیش از تولد فرزند خود سعی دارند تا بهترین ها را برای او فراهم کنند. ایجاد دکوراسیونی ایده آل در اتاق کودک و خرید فرش کودک مناسب از مهمترین اقداماتی است که خانواده ها انجام می دهند. حساسیتی که والدین در انتخاب لوازم و فرش اتاق کودک نشان می دهند بیانگر علاقه آن ها به ایجاد فضایی آرام و دلپذیر و زیبا برای رشد فرزند دلبندشان است.

فرش جزو مهمترین لوازمی است که ارتباط مستقیمی با سلامتی کودک دارد و در انتخاب آن باید دقت بسیاری داشت.

کودکان در سال های نخست زندگی خود دارای ریه های فوق العاده حساسی هستند؛ به همین خاطر در انتخاب وسایل دکوراسیون اتاق به ویژه فرش کودک باید بسیار محتاطانه عمل کرد. با رشد کودک ارتباط او با فرش نیز بیشتر می شود چرا که زمان بیشتری را روی این کفپوش می گذراند.

فرش کودک عالی قاپو به گونه ای طراحی شده است که در کنار نقشه زیبا و مورد پسند کودک از الیاف ضد آلرژی و نرمی بافته شده است، پرز ندادن از دیگر مزایای این فرش است که به آن توجه شده است.

خرید فرش کودک

جنس الیاف فرش کودک

فرش کودک باید به گونه ای باشد که به راحتی بتوان آن را جابجا کرد و درصورت ایجاد لکه بر روی آن قابلیت شستشو را داشته باشد. الیافی که در بافت این فرش ها استفاده می شود پلی پروپیلن بوده و نخ فریز هیت ست شده حالت ضدآلرژی به فرش می دهد. میزان پرزدهی در این فرش ها بسیار کم بوده و می توان گفت پرزدهی ندارند و می توان با اطمینان آن را در اتاق کودک پهن کرد.

انتخاب فرش کودک همخوان با ست دکوراسیون

در زمان خرید فرش کودک حتماً باید به رنگ پرده و روتختی و دیگر عناصر موجود در اتاق توجه کرد. عدم تناسب فرش با فضای کلی اتاق موجب دیده نشدن آن خواهد شد و در این حالت نمای جالبی از دکوراسیون به چشم نخواهد آمد.

در انتخاب فرش حتماً باید از کودکان نیز نظر خواست چرا که قرار است آن ها بیشترین ساعت را روی آن فرش بگذرانند. اگر فرشی بخرید که مطابق سلیقه کودکتان نباشد کمتر وقتش را در اتاق سپری می کند و این برای شما هزینه دوباره ای را درپی خواهد داشت.

فرش کودک پسرانه

فرش کودک پسرانه

درخصوص خرید فرش کودک مناسب برای اتاق پسرها بهتر است به سراغ رنگ های سردی همچون فیلی، سرمه ای، خاکستری، قهوه ای و یا زرشکی بروید. این رنگ ها در روحیه آن ها تاثیرات مثبتی داشته و می توانند ساعت ها در فضایی با این رنگ باقی بمانند. درخصوص طرح فرش نیز بهترین کار انتخاب طرح هایی با شخصیت کارتونی است. پسرها ذهن خلاقانه ای داشته و خود را با شخصیت های کارتونی همسو می بینند به همین خاطر انتخاب فرشی با این طرح ها می تواند نظر آن ها را جلب کند.

فرش اتاق دخترانه

فرش اتاق دخترانه

دخترها روحیه بسیار لطیفی داشته و علاقه بسیاری به عروسک و طرح های عروسکی دارند. اگر فرزند دختری دارید و می خواهید فضایی ایده آل را برای او درست کنید بهتر است به سراغ طرح های عروسکی و گل دار بروید. این روزها فرش های فانتزی متنوعی در بازار به فروش می رسد که اغلب از رنگ های صورتی، بنفش، قرمز و نارنجی در آن ها استفاده شده است.

اگر تمایل دارید فرشی که در اتاق کودکتان پهن می شود علاوه بر زیبایی جنبه آموزشی نیز داشته باشد توصیه ما انتخاب فرشی با طرح های آموزشی است. اگر سری به فروشگاه های فرش بزنید و یا نگاهی در سایت های اینترنتی بیاندازید فرش های مختلفی همچون مار و پله را می بینید که هم زیبایی دارند و هم کودک می تواند ساعت ها با آن سرگرم شود.

سایز فرش کودک

شاید این سوال به ذهنتان برسد که فرش های کودک در چه ابعادی تولید می شوند؟ در پاسخ باید بگوئیم فرش های کودک در ابعااد مختلفی بسته به نیاز و تقاضای مشتریان بافته می شوند. دراین خصوص توصیه می کنیم به فضایی که قصد پهن کردن فرش را دارید توجه داشته باشید. بهتر است کل اتاق را با فرش نپوشانید و اجازه دهید بخش هایی از کف خالی بماند.

فرش کودک دخترانه

فرش کودک کلاریس

تاکنون روش های بسیاری برای تولید فرش ابداع شده که یکی از آن ها چاپ تصویر بر روی الیاف فرش است. این مدل از فرش ها تحت عنوان فرش کلاریس معرفی می شوند و می توان هر طرح و عکسی را برای چاپ روی فرش سفارش داد. در این روش تولیدکنندگان با دست باز و بدون هیچ محدودیتی می توانند از طرح و رنگ مختلف در بافت فرش ماشینی استفاده کنند. فرش کودک کلاریس جزو نمونه های زیبای فرش شناخته می شود که تنوع بالایی از طرح و رنگ را به نمایش می گذارد.

زمان زیادی از ورود فرش کودک کلاریس به دنیای فرش نمی گذرد اما در همین زمان اندک توانسته بسیار مورد توجه قرار بگیرد. بسیاری از افراد تمایل دارند تا عکسی از فرزندشان را روی فرش داشته باشند و یا طرحی برای پرده انتخاب کرده اند که دوست دارند همانند آن روی فرش هم باشد. برای این کار فرش کلاریس بهترین گزینه بوده و می تواند پاسخگوی هر سلیقه ای باشد.

این مدل از فرش های کودکانه بسیار نرم و لطیف بوده و هیچگونه آسیبی به سلامتی آن ها نمی رساند. میزان پرزدهی این مدل از فرش ها نزدیک به صفر بوده و الیاف به کار رفته در بافت آن ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند. فرش کلاریس نسبت به سائیدگی بسیار مقاوم بوده و زمانی که روی سرامیک پهن می شود لیز نخورده و به سادگی امکان شستشوی آن وجود دارد. ضخامت کم این امکان را به شما می دهد که مشکلی برای خشک کردن آن نداشته باشید. بنابراین اگر کودکان با ریختن غذا و یا آبمیوه روی فرش موجب ایجاد لکه شد می توانید سریع آن را شسته و خشک کنید.

فرش کودک ارزان

تمام مدل های فرش مناسب کودکان نبوده و برخی از آن ها را تا سن مشخصی می توان استفاده کرد. به عنوان مثال طرح های کودکانه و کارتونی تا پیش از سن 12 سالگی مناسب بوده و پس از آن باید به دنبال فرش دیگری بود. همین امر موجب شده بسیاری از والدین به دنبال فرش کودک ارزان باشند. درحال حاضر فروشگاه های اینترنتی فرش اقدام به عرضه محصولاتی باکیفیت بالا و قیمت مناسب کرده اند که در مقایسه با دیگر فروشگاه های حضوری ارزان تر است. بنابراین اگر قصد خرید فرشی ارزان قیمت را دارید و می خواهید پس از مدتی آن را تعویض کنید بهتر است از فروشگاه های اینترنتی خرید کنید. انتخاب فرش هایی با الیاف پلی استر نیز می تواند گزینه مناسبی باشد اما این دسته از فرش ها ممکن است به سلامتی کودک شما آسیب برساند.

فرش بچه گانه

طرح های بچه گانه بسیاری وجود دارد که می توان در اتاق کودک استفاده کرد. فرش بچه گانه همانطور که از اسمش مشخص است مناسب کودکان خردسال می باشد. اگر به دنبال طرحی بچه گانه و فانتزی هستید می توانید به سایت فروشگاه فرش عالی قاپو به آدرس : aliqapo.com سر زده و نمونه محصولات این مجموعه را مشاهده کنید. فرش های بچه گانه ای که توسط این فروشگاه عرضه شده مناسب دختر و پسر بوده و می توان طرح زیبایی را متناسب با رنگ دکوراسیون اتاق کودک انتخاب کرد. گرچه کودکان خردسال امکان نظر دادن را ندارند اما هنگام خرید فرش باید تمام جوانب را درنظر گرفت و فرشی را انتخاب کرد که در روحیه کودک تاثیر منفی نداشته باشد.  

شماره تماس جهت خرید و مشاوره رایگان :

۰۲۱۴۰۵۵۷۹۹۰

۰۲۱۴۰۵۵۷۹۹۱

پسندها (2)

نظرات (0)