نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 20 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

پکیج آموزش آواز سنتی از مبتدی تا پیشرفته - تهیه شده توسط خنیاگر

1400/2/11 16:25
2,148 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

پکیج آموزش آواز سنتی از مبتدی تا پیشرفته - تهیه شده توسط خنیاگر

اگر دنبال پکیج ویژه آموزش آواز سنتی هستید پیشنهاد می کنیم با سایت خنیاگر مراجعه نمائید تا بتوانید لیست این دوره های بی نظیر را مشاهده نمائید.

لیست لینک دوره های آموزشی آواز سنتی را می توانید در این صفحه مشاهده نمائید.

https://khonyagar.com/course/46/avaz

https://khonyagar.com/course/47/avaz

https://khonyagar.com/course/48/avaz

اما اگر دنبال کسب اطلاعات بیشتری درباره آواز سنتی هستید این متن را تا انتها مطالعه نمائید.

خوانندگی ماهرانه و اجرای آهنگ های فاخر، مهارت ارزنده ای است که بسیاری از افراد مایلند در آن بدرخشند. اگر چه آواز خواندن بنظر می رسد، یک سنت قدیمی و محبوب بین نسل های قبل بوده است اما حال نیز در موسیقی مدرن، شاهد نغمه های جان فزا هستیم که توسط افرادی جوان به تصویر کشیده شده اند. آموزش اصولی در جوار اساتید پیشکسوت که مجهز به علم و تجربه هستند، می‌تواند نقشه راهی جامع باشد تا تمامی افراد با هر صدایی که دارند در این وادی بیاموزند و با تکنیک های مختلف متناسب با ژانر و سنت ها هنرنمایی کنند.

موسیقی، دریچه ای به دنیای بی انتهای هنر

درک موسیقی، جهانی را به تصویر میکشد و به شخص امکان جالبی می دهد تا طیف وسیعی از احساسات مختلف را تجربه کند. اگرچه انسان از طریق زبان می‌تواند افکار و احساسات را به اشتراک بگذارد اما مطمئناً تاثیرگذاری و تفسیر آن مانند نواهای دل انگیز موسیقی نخواهد بود.

واقعیت ها نشان می دهد که بسیاری از افراد به این دلیل، قدم در راه آموزش ساز و خوانندگی گذاشته‌اند که مایلند ذوق و توانمندی درونی را به نمایش بگذارند و از این طریق ابراز وجود کنند. علاوه بر آن که کیفیت زندگی نیز دو چندان می شود و لحظه ها رنگ و بوی متفاوتی می گیرند.

اگر دغدغه های مختلف زندگی، موانع و محدودیت های جدی برایتان رقم زده است به طوری که نمی توانید فکر و روان خود را متمرکز بر کاری کنید، علاوه بر نواختن یا خوانندگی حتی شنیدن موسیقی نیز می تواند مزایای شگفتی را به همراه داشته باشد که در ادامه بیشتر اشاره می شود.

چرا انسان به خوانندگی علاقه مند است؟

آواز خواندن فعالیتی لذت بخش است که قسمت‌های مختلف مغز را نیز درگیر می کند. شخص می تواند از این طریق، شاهد همبستگی قدرتمند ارگان های مختلف بدن باشد که زبان و احساسات را در عالی‌ترین شکل به نمایش میگذارد.

البته نباید از قلم انداخت که آواز شامل به خاطر سپردن متن، خواندن هنرمندانه ترانه و دانستن زمان شروع آهنگ نیز هست.

شاید یکی از سوالات رایج درباره این مهارت، علت علاقه و دلبستگی باشد. اما باید دانست موسیقی در سرشت آدمیزاد نهادینه شده است به طوری که آن را نه تنها یک ابزار ارتباطی بلکه یک مهارت بالفطره می‌پندارد. حتی کودکان نیز از همان نخستین روزهای تولد مایلند احساسات و عواطف را از طریق صدا، ریتم و حرکت نشان دهند.

خوشبختانه حال در مهدکودک ها نیز جهت تقویت روابط و ایجاد امنیت و شادی از موسیقی استقبال بسیاری شده است به طوری که تاثیرات آن را می‌توان بر کاهش استرس و امنیت روانی کودکان نیز شاهد بود.

موانع و محدودیت های جدی برای کسب مهارت در خوانندگی و موسیقی

برخی از افراد ممکن است به دلیل محدودیت ها و بن بست های آموزشی برای رسیدن به اهدافشان دچار مشکل شوند. در حالی که برای کسب این مهارت نیز چالش‌های بسیار ممکن است آزاردهنده باشد و منجر به سراب یادگیری نیز شود اما صبوری، شکیبایی و آموزش اصولی همراه با افرادی که سابقه کاری درخشانی دارند، کمک می کند مفاهیم و تکنیک ها را درست آموخته و برای رسیدن به اهداف نیز عجله نداشت.

موسسات آموزشی مختلفی در گوشه گوشه کشور فعالیت می‌کنند که هر یک ارائه دهنده بهترین آموزش های ویژه هستند و فرد می‌تواند با آنها الفبای موسیقی را بیاموزد اما این بدان معنا نیست که مهارت ارزنده کسب شود و فرد بتواند هر آنچه را که می خواهد به نمایش بگذارد.

مزایای شگفت انگیز خوانندگی

موسیقی و آواز خوانی مختص سنین خاصی نیست و تمامی افراد، می توانند با آموزش اصولی، درک بهتری از این اقیانوس بی انتها کسب کنند و در سبک‌های مختلف نیز با آثار فاخر نقش آفرینی کنند.

  • بهبود مهارت های ارتباطی

شاید برای برخی والدین تعجب انگیز باشد که کودک حتی قبل از آنکه شروع به صحبت کند، می تواند آواز بخواند، این اتفاق بی ارتباط با راحتی و سادگی خوانندگی نیست. جذابیت بی حد و حصر موسیقی می‌تواند حتی آنان که علاقه چندانی به هنر ندارند را نیز مجاب کند، شانس خود را برای آموزش و سرودن نغمه های دلنشین امتحان کند.

تحقیقات نشان داده است که این فعالیت تاثیر بسزایی بر افزایش مهارتهای ارتباطی کودکان دارد به طوری که از این طریق می توانند کلمات را نیز یاد بگیرند و مهارت سخنوری ارتقا یابد.

  • نمایش احساسات آدمی

فارغ از استعداد وجودی در بین مردمان مختلف باید پذیرفت، ذوق و توانمندی موسیقیایی، کم و بیش در تمامی افراد  وجود دارد، اگر شما نیز مایلید همچون نویسنده‌ای که داستانی را با شخصیت‌های مختلف شرح می‌دهد، احساسات شخصی و غلیان عواطف انسانی را بیان کنید، موسیقی فضای شگفتی دارد تا گروه‌های مختلف سلایق و علایق را جذب نماید.

ژانرها و سبک های مختلف موسیقی ممکن است افراد مبتدی را در انتخاب سبک سردرگم کند، اما استفاده از راهنمایی های اساتید چیره‌دست، میتواند رمز گشایی علاقه را در عالی‌ترین شکل ممکن کند به طوری که کارنامه درخشانی نیز بر جای گذاشت.

بسیاری معتقدند تاثیر گذاری احساسات و عواطف درونی در شکل آواز دو چندان است به طوری که اطرافیان ناخواسته به صدا و آهنگ نیز گوش جان می سپارند.

پکیج آموزش آواز سنتی از مبتدی تا پیشرفته - تهیه شده توسط خنیاگر

خوانندگی یک مهارت است یا استعداد درونی؟

حتماً شما نیز با افرادی مواجه شده‌اید که علیرغم علاقه وافر به خوانندگی به دلیل تردید نسبت به استعداد ذاتی و یا نداشتن اعتمادبه‌نفس نتوانسته‌اند، قدم در راه آموزش بگذارند و حال با حسرت های بسیار دست و پنجه نرم می کنند.

تمرینات صوتی، آموزش صدا و آواز و همت و تلاش می تواند کلید رمز موفقیت در کسب مهارت خوانندگی باشد. روش های بسیاری در بین اساتید رایج است تا صدای تمامی افراد را پرورش دهند، خواه شما دوست داشته باشید در خلوت خویش آواز بخوانید و یا مایلید با کسب مهارت ارزنده در گروه های مختلف، هنر نمایی کنید و حتی به دنبال کسب دانش موسیقیایی هستید تا یک فعالیت حرفه ای موفق را دنبال کنید می‌توانید با آموزش اصولی این هدف را در آغوش بگیرید.

فرقی ندارد که در کلاس‌های خصوصی اساتید شرکت می کنید و یا موسسات آموزش موسیقی آنلاین را انتخاب می کنید، در صورت وجود امکانات و شرایط استاندارد، رمزگشایی از استعداد وجودی شما در ایده آل ترین حالت ممکن صورت می گیرد.

در ادامه نیز به یکی از برترین مراکز آموزشی کشور که توانسته تحول عظیمی در زمینه یادگیری موسیقی رقم زند، اشاره ای خواهیم داشت.

آموزش اولیه صدا برای کسب مهارت در خوانندگی

حال با گسترش فضای مجازی و اینترنت، در منزل نیز می توان با آموزش آنلاین خوانندگی خنیاگر کیفیت صدای خویش را بهبود بخشید.

اگر میخواهید همچون یک خواننده ماهر، طرفداران بسیاری داشته باشید که همواره به دنبال شنیدن ترانه های جدید باشند، می بایست عزم خویش را جزم کنید و همه روزه، زمانی علاوه بر آموزش نکات و مفاهیم برای تمرین پیوسته نیز اختصاص دهید.

متاسفانه برخی از افراد اسیر تبلیغات گسترده برخی موسسات ناکارآمد شده اند و حال نه تنها دانش و تجربه ای به دست نیاورده اند بلکه به بدن خویش نیز آسیب جدی رسانده اند.

به یاد داشته باشید، استراحت و عجله نداشتن کمک می کند سریعتر سختی ها را پشت سر گذاشت، نباید بیش از حد از تارهای صوتی خویش کار بکشید تا انگیزه و شوقی برای پیشرفت نیز باقی بماند.

بهترین معلم آواز کدام است؟

استعداد و توانمندی و شور و نشاط برای آفرینش صحنه های آموزشی قدرتمند نیاز است و می تواند کیفیت مهارت را تعیین کند اما نباید نقش استاد و مدرس را نیز از یاد برد.

بسیاری از خوانندگان مشهور و محبوب کنونی، ساعت های زیادی را صرف آموزش کرده اند، فرقی ندارد که به صورت خصوصی با یک معلم مراوده داشته باشید و یا در کلاس های جمعی شرکت کنید، شما باید بتوانید از پشتیبانی علم و تجربه استاد برای ایجاد تعادل در صدا و ارگان های مختلف بهره مند شوید.

علاوه بر آن که نمی‌توان منکر استفاده تاثیر گذار از قدرت شنیداری نیز شد، فرد باید بتواند به موسیقی گوش دهد و از رابطه بین آهنگ ها نیز آگاه شود. موسیقی تنها یک سرگرمی نیست بلکه فضایی شگفت انگیز است که شخص با تمرین و پرورش استعداد ذاتی می تواند تصویر جذابی از ذوق درونی را به نمایش بگذارد. با وجود تنوع شگفت انگیز سبک های مختلف، شناخت الگو ها ساده نیست.

مدرس قدرتمند کمک میکند، هنرجو موسیقی و خوانندگی را جزئی از خویش بداند و بیاموزد چگونه صدای خویش را حفظ کند، حتی اگر سبک آهنگ ها نیز تغییر کند، می بایست قدرتمند و با اعتماد به نفس، توانمندی ذاتی را مطابقت بخشد.

خنیاگر، با تهیه سه دوره آموزشی از مبتدی تا پیشرفته به آموزش آواز سنتی پرداخت است، پیشنهاد می کنیم از طریق لینک زیر وارد اولین دوره آموزشی آواز شوید و ویدئوهای این دوره آموزشی را مشاهده نمائید.

https://khonyagar.com/course/46/avaz

نقش تمرین در کسب مهارت خوانندگی

حتی اگر از علم و تجربه برترین اساتید موسیقی بهره مند نیز شوید اما نتوانید آموزش ها را به درستی پیاده سازی کنید، مطمئناً بازدهی چندانی نخواهد داشت.

باید پذیرفت که بخش قابل توجهی از آموزش صدا و پرورش استعداد، زمانی به دست می آید که شخص در حال تمرین اصولی است. تمرین گرم کنندگی، کششی و تنظیمی باید جزئی از برنامه روزانه باشند، البته استراحت نیز بسیار مهم است زیرا فرد می بایست شانه ها، گردن و فک خویش را از انقباض رها کند.

صبر و شکیبایی در کنار تمرین، پیشرفت را ممکن می‌کند. باید برای تقویت اعجاز صدای خویش، زمان زیادی را صرف کنید، بسیاری از خوانندگان حرفه‌ای نیز که کوله باری از آثار شگفت‌انگیز را بر دوش می کشند، سال‌های زیادی است که فعالیت می‌کنند و بر تکنیک های مختلف مسلط هستند، بنابراین باید صبور بود و پذیرفت که یادگیری مسیری پر پیچ و خم است.

خنیاگر کیست و چه میکند؟

حضور درخشان در عرصه موسیقی، رویایی است که بسیاری، از کودکی دارند اما فکر می کنند که نمی توانند در این وادی حضور تاثیر گذار داشته باشند. خنیاگر از بهترین مراکز آموزشی آنلاین موسیقی است که کمک می‌کند تمامی افراد، استعداد وجودی خویش را بشناسند و تجربه تکرار ناشدنی آموزش با همراهی برترین اساتید را تجربه نمایند.

خنیاگر، آموزش منحصر به فردی را ممکن کرده است تا تمامی افراد فارغ از جنسیت، سن و محل سکونت بتوانند احساس شگفت انگیز دستیابی به رویای خوانندگی را در جهان واقعی ببینند.

اگر شما نیز خواهان تبدیل شدن به یک خواننده حرفه ای هستید، نباید به دلیل مشکلات اقتصادی، محدودیت های جغرافیایی و زمانی از داشتن برنامه آموزشی منظم صرف نظر کنید. آموزش آنلاین، لذت تسلط و خوانندگی را ممکن کرده است تا علاوه بر تسلط بر پیش نیازهای اساسی، نکات و مفاهیم تاثیرگذار نیز آموخت.

حتی اگر فرصت کافی برای تمرین، آزمایش و کشف صدای قدرتمند شما محدود است، با آموزش آنلاین می توانید همراه با بهترین اساتید، استعداد خوانندگی خود را در کوتاه ترین زمان پرورش دهید، فارغ از اینکه این اساتید و معلمان با تجربه هستند، داشتن شخصیت ارزنده کمک می کند تمامی افراد بتوانند بازخورد مثبتی را دریافت کنند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)