نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 26 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

انتخاب مدرسه متوسطه دوم مناسب، انتخابی تاثیرگذار در آینده فرزندان

1400/2/4 10:44
2,259 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

تست، کتاب کمک‌درسی، آزمون‌های آزمایشی و به خاطر سپردن مفاهیم مختلف در کنار هم بخش بزرگی از فعالیت‌های یک دانش‌آموز در دوره  متوسطه دوم است. دوره سرنوشت سازی که مستقیم روی آینده بچه‌ها تأثیر می‌گذارد و به کنکور و صندلی دانشگاه ختم می‌شود. برای همین هم بازار انواع رده‌های آزاد کنکور حسابی داغ است. دوره‌هایی که گاهی هزینه‌ی بالایی دارند و برخی از آن‌ها هم چندان نتیجه‌بخش نیستند.

البته در این میان بعضی از والدین پیش‌دستی می‌کنند و با ثبت‌نام در یک مدرسه متوسطه دوم پسرانه یا مدرسه متوسطه دوم دخترانه خوب و استاندارد هم در زمان و هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنند.

اما ویژگیهای بهترین مدارس متوسطه دوم تهران چیست؟ در این مطلب از موارد مهمی مثل کمک گرفتن از کادر مشاوره ای حرفه ای، برگزاری آزمون‌های جامع استاندارد و … به عنوان موارد مهم قابل‌توجه در مدارس دوم متوسطه گفتیم و بعد از آن در قسمت پایانی بهترین مدارس متوسطه دوم پایتخت را معرفی کردیم تا بتوانید آگاهانه‌تر انتخاب کنید.

4 فاکتور با اهمیت برای انتخاب بهترین مدارس متوسطه دوم

حضور تیم مشاوره‌ حرفه‌ای در کنار دانش‌آموز : اضطراب و استرس کنکور معمولا یکی از مشکلات اصلی نوجوانان محصل در دوره متوسطه دوم است. بسیاری از مدارس متوسطه دوم خوب با توجه به این نکته از تیم مشاوره حرفه‌ای در داخل مدرسه یا مشاوران مورد تائید خارج از مدرسه برای بهبود شرایط ذهنی دانش آموزان کمک می‌گیرند. در کنار این موضوع روش برخورد دبیران و مسئولین مدرسه هم نظارت دقیقی انجام می‌شود. گروه مدیریت این مدارس معمولاً سعی می‌کنند برنامه‌های درسی، کمک‌درسی و سایر فعالیت‌های جانبی را در طی برنامه‌ای مدون و منظم به اجرا دربیاورند. چون به‌خوبی از تأثیر نظم بر آرامش ذهن آگاه هستند.

آموزشی مفهومی و تستی دروس در کنار هم : بسیاری از مدارس به خاطر تستی بودن کنکور، از همان ابتدا بر آموزش تستی مطالب اصرار می‌ورزند. غافل از اینکه تا وقتی دانش‌آموز روش‌های تشریحی صحیح را برای حل مسائل مختلف نیاموزد، نمی‌تواند از روش‌های تستی درست هم استفاده کند. تعادل در آموختن اصول تستی حل مسئله و روش‌های تشریحی رمز موفقیت بهترین مدارس دوم متوسطه تهران است. این مدارس معمولاً سعی می‌کنند با تدوین کتاب‌های کمک‌آموزشی متناسب با تغییرات کتاب درسی ابتدا جان کلام را به دانش آموزان بیاموزند و بعد از آن با بیان روش‌های تستی ذهن آن‌ها را برای  موفقیت در کنکور آماده کنند.

 انتخاب مدرسه متوسطه دوم مناسب، انتخابی تاثیرگذار در آینده فرزندان

فضاهای آموزشی متنوع : هرچند با مجازی شدن مدارس در دوران شیوع کرونا امکان حضور دانش آموزان در مدرسه فراهم نیست. با این‌ وجود نمی‌توان از لزوم وجود فضاهای آموزشی متنوع در مدرسه مثل آزمایشگاه، کتابخانه و زمین ورزش صرف‌نظر کرد. آنچه بیش از این فضاها در یک مدرسه مهم است، تفکر پشت اختصاص چنین فضاهایی در یک مدرسه متوسطه دوم است. معمولاً کادر اجرایی بهترین مدارس متوسطه تهران از نقش مهم تحقیق و پژوهش در یادگیری آگاه هستند. بنابراین در تدریس مجازی هم به این موضوع اهمیت می‌دهند و با برگزاری انواع گروه‌های تحقیقاتی مجازی، کلوپ‌های دانش‌آموزی آنلاین و … تلاش می‌کنند روحیه کار تیمی و تحقیق را در میان دانش آموزان در هر شرایطی زنده نگهدارند.

سایر موارد مهم در انتخاب متوسطه دوم : استفاده از نیروی آموزشی متخصص و ویژه تدریس در دوران خاص متوسطه دوم، توجه به ارزش‌های اجتماعی و استعدادهای فردی دانش آموزان، غافل نماندن از فعالیت‌های بدنی و ورزشی برای تقویت روحیه دانش‌آموزان در دوران حساس متوسطه دوم، تدوین برنامه درسی شخصی برای هر دانش‌آموز با توجه به سطح و نمرات کسب‌شده در آزمونه‌ای مختلف هم از نکات مهمی است که معمولاً بهترین مدارس  دوم به آن توجه ویژه نشان می‌دهد.

معیارهای مهمی مثل  تعداد رتبه‌های برتر کنکور یک دبیرستان متوسطه دوم دخترانه یا متوسطه دوم پسرانه، دفعات شرکت در المپیادهای علمی و کسب رتبه برتر هم ازجمله فاکتورهای مهم والدین در زمان انتخاب مدرسه متوسطه دوم است.

تجربه‌ای جدید از آموزش کاربردی با مجموعه مدارس سلام

تجربه‌ای جدید از آموزش کاربردی با مجموعه مدارس سلام

170 نفر رتبه زیر هزار، 22 نفر رتبه 100 زیر و یک رتبه زیر ده، بخشی از نتایج درخشان مدارس سلام در سال 99 است. از طرف دیگر مدارس متوسطه اول این مجموعه هم همواره در میان بهترین متوسطه اول تهران قرار می‌گیرند. این موضوع نشان‌دهنده مدیریت یکپارچه‌ی این مدرسه در تمام مقطع از پیش دبستانی و دبستان گرفته تا متوسطه اول و دوم، و استفاده‌ی درست آن‌ها از کادر آموزشی دلسوز و توانمند در کنار استفاده از روش‌های تدریس جدید و کتاب‌ها و آزمون‌های تکمیلی مناسب است.

در مدارس سلام در کنار آموزش کتاب‌های استاندارد آموزش‌ و پرورش از کتاب‌های تشریحی استفاده می‌شود. این کتاب‌ها هرسال توسط کادر آموزش سلام بازبینی و محتوای آن‌ها متناسب با نیازهای دانش‌آموزان و تغییرات کتاب‌های درسی تدوین می‌شود.

از طرف دیگر کیفیت تدریس در مجموعه مدارس سلام با شروع آموزش مجازی نه‌تنها کمتر نشده، بلکه باوجود گروه‌های فنی قوی در پشت‌صحنه و در شبکه‌های اجتماعی، محتواهای به روزی آماده می‌شوند و از انواع ویدیوهای آموزشی به‌روز برای تبیین بهتر مفاهیم استفاده می‌شود.

برگزاری آزمون‌های جامع تستی برای آمادگی بیشتر دانش‌آموزان جهت شرکت در کنکور، کمک گرفتن از مشاوران آموزشی و روانشناسی برای حفظ تمرکز و قوای ذهنی دانش‌آموزان، برگزاری همایش‌های و جلسات برای ارتقای سطح کیفی دبیران، و در نتیجه آموزش به‌روزتر، برگزاری جشنواره‌های دانش‌آموزی برای افزایش مهارت‌های عملی دانش‌آموزان، شرکت در المپیاد علمی و دستیابی به نتایج درخشان در آن‌ها از دیگر فعالیت‌های این مجموعه برای آموزش بهتر و درنهایت رسیدن دانش‌آموزان به نتایج بهتر در کنکور است.

خوب است بدانید که مدارس سلام برای همراهی بهتر با دانش‌آموزان و به رسمیت شناختن استعدادها و توانایی‌ها فردی آن‌ها از مسئول پایه برای هماهنگی بهتر هر دانش‌آموز با برنامه‌ی درسی استفاده می‌کند. مسئول پایه موظف است که با توجه به نتایج درسی، برای هر دانش‌آموز برنامه اختصاصی تنظیم کند و از طرف دیگر حلقه‌ی اتصال بخش‌های مختلف آموزشی مدارس سلام با یکدیگر و با دانش‌آموز است. به‌ این‌ ترتیب تمام افراد حاضر در مسیر رشد دانش‌آموز می‌توانند به شکل هماهنگ برای موفقیت دانش‌آموزان تلاش کنند.

بهترین مدارس متوسطه دوم سلام تهران کجا هستند؟

بهترین مدارس متوسطه دوم سلام تهران کجا هستند؟

بهترین مدارس متوسطه دوم تهران منطقه یک

دبیرستان دوره دوم پسرانه سلام تجریش

آدرس: تجریش، میدان قدس، ابتدای دزاشیب، بعد از آتش‌نشانی، روبروی آموزش و پرورش منطقه ۱، پلاک ۷۴و ۷۶
تلفن تماس: ۱۴-۰۲۱۲۲۷۲۰۰۱۱

دبیرستان دوره دوم پسرانه سلام اسلام

آدرس: خیابان سباری ( آجودانیه)، خیابان پورابتهاج، خیابان افتخاری، خیابان رجبی، خیابان صومعه زاده، پلاک ۵
تلفن تماس: ٢۶١٠٧۶٠۴ – ٢۶١٠٧۶٠٧

دبیرستان دوره دوم دخترانه سلام فرمانیه

آدرس: خیابان فرمانیه (شهید لواسانی)، روبروی سفارت ایتالیا، خیابان شهید عسگریان، خیابان شهید حسینی، پلاک ۵۷
تلفن تماس : ۲۲۲۸۰۷۸۴ – ۲۲۸۳۰۵۲۰

بهترین مدارس متوسطه دوم تهران منطقه دو

دبیرستان دوره دوم پسرانه سلام ایران زمین

آدرس: شهرک غرب، خیابان ایران زمین، خیابان گلستان، جنب مسجدالنبی
تلفن تماس: ۴-۰۲۱۸۸۳۷۶۶۵۱

دبیرستان دوره دوم دخترانه سلام گلبانگ

آدرس: شهرک غرب، خیابان ایران زمین، خیابان مهستان، کوچه چهاردهم
تلفن تماس: ۵۱-۰۲۱۸۸۵۷۷۸۴۷

بهترین مدارس متوسطه دوم تهران منطقه سه

دبیرستان دوره دوم پسرانه سلام دیباجی

آدرس: خ شریعتی، خیابان شهید دستگردی (ظفر)، خیابان آقازاده فرد(اطلسی)، کوچه رستگار، نبش سهیل
تلفن تماس:۲۲۲۲۷۸۶۶

دبیرستان دوره دوم دخترانه سلام ونک

آدرس: میدان ونک، بزرگراه حقانی، نرسیده به چهارراه جهان کودک، پلاک ۴۷
تلفن تماس: ۱۵-۸۸۸۸۶۱۱۳

بهترین مدارس متوسطه دوم تهران منطقه چهار

دبیرستان دوره دوم پسرانه سلام زین الدین

آدرس: بزرگراه رسالت، خیابان استاد حسن بنای شمالی، پایینتر از میدان ملت، سه راه پیاله، خیابان ابوالحسنی، پلاک ۷۸
تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۵۳۵۹۵۵ - ۰۲۱۲۶۳۰۲۱۵۲ - ۰۲۱۲۲۵۳۸۲۴۰ - ۰۲۱۲۲۵۱۳۷۹۵

دبیرستان دوره دوم دخترانه سلام رسالت

آدرس: میدان رسالت، بزرگراه رسالت نرسیده به ۱۶ متری دوم، روبروی پارک تابان، پلاک ۱۰۰۵
تلفن تماس: ۱۶ – ۰۲۱۲۲۵۳۵۳۱۵

دبیرستان دوره دوم دخترانه سلام نجم‌الزهرا (مرکز تخصصی علوم انسانی)

آدرس: میدان رسالت، بزرگراه رسالت نرسیده به 16 متری دوم، روبروی پارک تابان - پلاک 1005
تلفن تماس: 22519887 و 22519841

بهترین مدارس متوسطه دوم تهران منطقه پنج

دبیرستان دوره دوم پسرانه سلام صادقیه

آدرس: فلکه دوم صادقیه، اتوبان محمدعلی جناح، به سمت میدان آزادی، بعد از خیابان سازمان آب، ابتدای اتوبان کرج، پلاک ۴و۲
تلفن تماس: ۴۴۰۰۲۴۶۸-۹ و ۴۴۰۰۲۵۲۱-۳

دبیرستان دوره دوم پسرانه سلام همت

آدرس: جنت آباد مرکزی(بین بزرگراه همت و آبشناسان)، خیابان اقاقیا، خیابان نسترن، پلاک ۴۷
تلفن تماس: ۴۴۶۰۲۰۴۰ – ۴۴۴۸۲۵۲۸

دبیرستان دوره دوم دخترانه سلام سبز

آدرس: بلوار فردوس شرق، خیابان وفا آذر جنوبی، کوچه گل آرای سوم
تلفن تماس: : ۰۲۱۴۴۰۵۷۵۹۰ – ۰۲۱۴۴۰۵۴۶۵۷ -۰۲۱۴۴۰۰۲۴۶۲

بهترین مدارس متوسطه دوم تهران منطقه شش

دبیرستان دوره دوم پسرانه سلام یوسف آباد

آدرس: یوسف آباد، خیابان فتحی شقاقی، خیابان بیستون، نبش بوعلی سینا شرقی، پلاک 48
تلفن تماس: 88957210 - 88950867 – 88951382

بهترین مدارس متوسطه دوم تهران منطقه 9

دبیرستان دوره دوم پسرانه سلام ندای اندیشه

آدرس: تهرانسر، میدان کمال الملک، خیابان شهید دمیرچی لو(دوم)، جنب مسجد صاحب الزمان
شماره تلفن : ۴۴۵۱۹۹۰۹-۴۴۵۲۶۶۴۲

بهترین مدارس متوسطه دوم تهران منطقه دوازده

دبیرستان دوره دوم پسرانه سلام نجم الثاقب

آدرس: خیابان انقلاب، بعد از پیچ شمیران، خیابان صفی علیشاه، کوچه شهید علی آبادی، نبش خیابان ولی آباد
تلفن تماس: ۷۷۶۴۷۲۶۳ - ۷۷۵۳۳۷۸۸ – ۷۷۶۴۳۰۷۰

یک انتخاب خوب برای یک آینده‌ی خوب

در این مقاله در رابطه با اهمیت دوران متوسطه دوم و ویژگی‌های بهترین مدارس متوسطه دوم دخترانه و متوسطه دوم پسرانه مثل کادر آموزشی و اجرایی متخصص، برگزاری آزمون‌های منظم و ... گفتیم.

در بخش پایانی هم نگاهی به کارنامه‌ و رتبه های کنکور سلام در سال 99 انداختیم. و در نهایت برای یک انتخاب مناسب بهترین دبیرستان متوسطه دوم سلام هر منطقه از تهران را معرفی کردیم تا بتوانید با اطلاعات جامع و کامل بهترین تصمیم را بگیرید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)