نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

بهترین دکتر جراح و متخصص زنان و زایمان در تهران

1400/1/21 11:22
685 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

دکتر زنان و زایمان در تشخیص و درمان بیماری­‌های مربوط به زنان و تنظیم خانواده نقش بسیار مهمی را دارد. از جمله بیماری‌های زنان می­‌توان به اختلالات قاعدگی، سرطان رحم، سرطان دهانه رحم، سرطان تخمدان، کیست تخمدان، اختلالات یائسگی، عفونت مجاری اداری، التهاب واژن و ... و در حوزه تنظیم خانواده به مواردی مانند بارداری و کنترل آن، نازایی، سونوگرافی جنین و تعیین جنسیت آن، حاملگی خارج از رحم، پارگی رحم و ... اشاره کرد که در حیطه وظایف دکتر زنان و زایمان می­‌باشد. متخصص زنان و زایمان پزشکی است که دوره­‌های تئوری و عملی را بخوبی پشت­ سر گذاشته و آموزش­‌های تخصصی لازم را در زمینه مدیریت حاملگی، زایمان، نقاهت، تشخیص و درمان اختلالات و بیماری­‌های زنان، اختلالات سیستم تولیدمثل را گذرانده و از یک دانشگاه پزشکی معتبر فارغ­‌التحصیل شده باشد.

در اینجا به شما توصیه می­‌کنیم مراجعه به دکتر زنان و زایمان حتی اگر درگیر مشکل خاصی نباشید یک راه مطمئن برای آگاهی از میزان تندرستی شما خواهد بود و چنانچه بیماری خاصی داشته باشید در همان مراحل اولیه اقدامات درمانی شما انجام گردد.

بهترین دکتر جراح و متخصص زنان و زایمان در تهران

دکتر زنان زایمان خوب باید چه ویژگی­‌هایی داشته باشد؟

زنان بعنوان ستون خانواده و قشر فعال اجتماع باید همیشه مراقب سلامتی خود باشند و فرزندان سالمی را به دنیا بیاورند و در صورت مشاهده کوچک‌ترین مشکل و اختلالات مربوط به زنان با یک دکتر زنان و زایمان خوب مشکلات خود را در میان بگذرانند تا به موقع مورد معالجه قرار بگیرند زیرا سهل ­انگاری در درمان، می­‌تواند کوچک‌ترین مشکل را به بزرگ‌ترین درد تبدیل نماید و بیمار متحمل هزینه‌های درمانی سنگین‌تر و احساس افسردگی کند. دکتر زنان زایمان خوب نسبت به بیماری‌های زنان اطلاعات کافی داشته که قادر است با بررسی و تشخیص درست و بکارگیری شیوه‌­های درمانی مناسب، سلامتی را به بیمار خود برگرداند. از جمله انتظارات به حقی که بیمار می‌­تواند از دکتر زنان و زایمان خود داشته باشد این است که پزشک باید با صبر و دقت به نگرانی­‌ها و حرف‌های بیمار توجه کند تا فرد بیمار براحتی بتواند مشکلات خود را با او در میان بگذراند و پاسخ سوالات خود را بگیرد و اگر بیمار از روش آزمایشی یا درمانی نگرانی و ترسی داشته باشد متخصص زنان و زایمان باید این توانایی را داشته باشد که او را بخوبی متقاعد کند.

معیار شما برای انتخاب یک جراح زنان چیست؟

از جمله معیارهایی که معمولاً افراد در انتخاب جراح زنان در نظر می‌­گیرند عبارت است از : تحصیل در یک دانشگاه معتبر، گواهی و بوردهای تخصصی، نداشتن خطای پزشکی یا رفتاری در سابقه کاری خود، محل مطب، تحت پوشش بیمه، دسترسی به پزشک و تخصص پزشک در بیماری‌های خاص. دکتر زنان و زایمان با داشتن تخصص جراحی و تشخیص صحیح می­تواند مناسب­ترین روش جراحی را انتخاب و به بهترین نحوه ممکن جراحی بیماران را انجام می­ دهند. از دیگر ویژگی­ هایی که مردم از جراح زنان انتظار دارند این است که بعد از عمل جراحی بر احوال بیماران خود نظارت داشته باشند چه زمانی که در بیمارستان بستری هستند چه زمانی که نیاز به مراجعه به مطب دارند به عبارت دیگر از اخلاق پزشکی برخوردار باشد.

جراح زنان و زایمان

جراح زنان و زایمان

دکتر زنان و زایمان که وظیفه جراحی در حوزه زنان را بر عهده می‌­گیرند آموزش‌­های لازم و روش­‌های مختلف جراحی را آموزش دیده‌­اند. اما جراحان زنان و زایمان چه جراحی­‌هایی را انجام می‌­دهند؟ هیسترکتومی یعنی برداشتن و خارج کردن رحم، برداشتن لوله و تخمدان، لاپراسکوپی تشخیصی، میومکتومی یا خارج کردن فیبروم­‌های موجود در رحم، ترزیق چربی در لابیاماژور و واژن، برداشتن چسبندگی‌­ها، جراحی تقویت مثانه با روش­‌های لاپراسکوپی، پرینه پلاستیکی، تخریب آندومتر یا اندومتریال ابلیشن و موارد دیگر مربوط به مشکلات زنان از وظایف متخصص جراح زنان و زایمان می­‌باشد. یکی از روش­­‌های جراحی لاپاراتومی می‌­باشد که این روش برای جراحی باز شکم به منظور دیدن اندام‌­ها و بافت داخلی شکم و اندام‌­های تناسلی زنان صورت می‌­گیرد که روش لاپاراسکوپی به تشخیص دکتر زنان و زایمان می‌­تواند جایگزین مناسب این روش با حداقل تهاجم باشد. لاپاراسکوپی به منظور یافتن مشکلاتی از قبیل کیست، جراحی چاقی، چسبندگی، عفونت و فیبروئیدهای رحمی و ... استفاده می‌­شود.

دکتر زنان و زایمان در حوزه بیماری‌­های مربوط به تولید مثل، دوران بارداری و پس از زایمان فعالیت می­‌کند. پزشک متخصص و جراح زنان و زایمان آموزش­‌های لازم برای جراحی و مراقبت در زمینه زایمان واژینال طبیعی و غیرطبیعی، انواع سزارین، سرکلاژ، کورتاژ، حاملگی اکتوپیک، حاملگی پرخطر و... را بخوبی گذرانده است. دکتر زنان زایمان خوب به بانوان کمک می­‌کند تا دوران بارداری، زایمان، دوره بعد از زایمان را بدون مشکل و نگرانی پشت­ سر بگذرانند و زمانی که دچار مشکلی شده باشند پزشک متخصص بخوبی قادر خواهد بود که آن را رفع نموده و استرس و ناراحتی را از بیمار خود برطرف نماید. از دیگر وظایف دکتر زنان و زایمان انجام آزمایش­‌های سالانه ماموگرافی، کنترل فشار خون، کولونوسکوپی، پیگیری واکسن‌­های لازم، رژیم غذایی که شامل اسیدفولیک و کلسیم، نظارت و بررسی فقدان یا قطع قاعدگی، مراقبت­‌های دوره یائسگی، اختلالات عملکرد جنسی، مشاوره در مورد سبک زندگی، اختلالات تیروئیدی، خشونت علیه زنان و تجاوز جنسی، اختلالات فیزیولوژی تولید مثل و هورمون­‌ها و ... در حیطه کاری متخصص زنان و زایمان می‌­باشد.

چگونه می‌­توانیم دکتر زنان در تهران پیدا کنیم؟

از آنجا که بانوان برای درمان بیماری‌های مربوط به زنان به دکتر زنان و زایمان نیاز دارند بنابراین پیدا کردن یک دکتر زنان زایمان خوب یکی از دغدغه‌­های فکری بانوان می­‌باشد. یکی از راه‌های یافتن متخصص خوب مشورت کردن با دوستان و آشنایان می­‌باشد زیرا ممکن است آن‌ها تجربه دریافت خدمت از یک متخصص خوب زنان و زایمان را داشته باشند و به شما معرفی کنند. راه دیگر جستجو در اینترنت و سایت­‌های معتبر می‌­باشد. همانطور که می­‌دانید علم و فناوری همواره در خدمت بشریت بوده و انجام بسیاری از کارها را برای آن آسان‌تر کرده است. ما می‌­توانیم براحتی با گشت ­و­ گذار در اینترنت بهترین دکتر زنان و زایمان را در هر شهری بیابیم و بصورت تلفنی یا اینترنتی نوبت بگیریم. اگر شما ساکن شهر تهران باشید و یا اهل هر استان دیگر و بخواهید از یک دکتر زنان در تهران نوبت بگیرید باید به سراغ پزشکی بروید که ویژگی‌­های یک متخصص معتمد را داشته باشد و از مهارت لازم برخوردار باشد و لااقل تا اندازه‌­ای از سابقه کاری او مطلع باشید.

برای گرفتن نوبت از متخصص زنان و زایمان به کجا مراجعه کنیم؟

برای گرفتن نوبت از متخصص زنان و زایمان به کجا مراجعه کنیم؟

میهن پزشک یکی از سایت‌های اینترنتی معتبر و معروف در بین کاربران و با سابقه فعالیت 10ساله برای گرفتن نوبت از پزشک موردنظر می­‌باشد. شما می­‌توانید با ورود به سایت اینترنتی https://www.mihanpezeshk.com با جستجو در لیست پزشکان ضمن آشنایی با متخصصین انواع بیماری­‌ها، پزشک خود را در شهر مورد نظر پیدا کرده و براحتی از طریق همین سایت و یا ارتباط تلفنی نوبت خود را رزرو کنید. شما می‌­توانید در میهن پزشک بهترین دکتر زنان و زایمان را در تهران و یا هر استان دیگری بیابید و درباره او اطلاعاتی را بدست آورده، از ساعات و روزهای کاری او مطلع شده و در صورت تمایل برای مراجعه حضوری نوبت بگیرید. همچنین اگر شما از پزشکی قبلاً خدمتی دریافت نموده‌­اید می­‌توانید نظر خود را درباره او در سایت وارد کنید تا افراد دیگر با خیال آسوده‌­تر پزشک خود را انتخاب کنند. همچنین در میهن پزشک شما با فهرستی از مجلات، داروها، بیماری­‌ها و موارد دیگر روبه ­رو خواهید شد.

پسندها (3)

نظرات (1)


21 فروردین 00 11:50
عالیییی