نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

اهمیت خرید آب تصفیه کن خانگی برای سلامت خانواده

1399/11/27 15:16
2,202 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ : 

آب برای سلامتی انسان بسیار مهم است و وجود آن برای بقای زندگی ما ضروری است. در طی سال های اخیر به دلیل افزایش رشد جمعیت و پیشرفت صنایع، منابع تامین کننده ی آب مانند لوله کشی شهری و دریاچه ها و رودخانه ها دچار آلودگی بسیار زیادی شده اند. آب آلوده می تواند آسیب های جدی برای سلامت انسان داشته باشد.

آب سخت و تصفیه نشده حاوی موادی مثل نیترات، فلوراید، آرسنیک، سرب، کلر، باکتری ها و ویروس ها و مواد شیمیایی زیادی می باشد که از طریق فاضلاب های صنعتی و کشاورزی به آب های سطحی وارد می شوند و وارد آب های زیر زمینی می شود و در نهایت به آب لوله کشی سرایت می کند. این آلاینده ها به ویژه بر سلامت کودک شما نیز تاثیر بسیار زیادی دارد و در دراز مدت منجر به بیماری های خطرناکی می شود. استفاده از دستگاه تصفیه آب راه حل مناسبی برای این مشکلات است. ما در این مقاله به فواید و اهمیت خرید آب تصفیه کن خانگی برای سلامتی می پردازیم و سپس انواع تصفیه آب آپارتمانی را به شما معرفی خواهیم کرد و در آخر نکات مهم و راهنمای خرید تصفیه آب را به شما خواهیم گفت.

فواید دستگاه تصفیه آب

امروزه در بسیاری از کشور ها آلودگی آب یک معضل جدی محسوب می شود به ویژه در کشورهای در حال توسعه؛ طبق آمار و گزارشات بسیاری از بیماری ها در این کشورها به دلیل نوشیدن آب آلوده و دسترسی نداشتن به آب بهداشتی و سالم است. بنابراین وجود دستگاه تصفیه آب امری ضروری برای سلامت خانواده می باشد.

فواید خرید آب تصفیه کن برای سلامت خانواده

سیستم تصفیه شهری نمی تواند این حجم زیاد از آب را تصفیه کند. در اکثر کشورهای دنیا از کلر برای ضد عفونی کردن آب استفاده می شود و تنها راه مقابله با میکروارگانیسم های موجود در آب است. اما جالب است بدانید که کلر بیش از حد در آب می تواند باعث بیماری های تنفسی و سرطان شود. بنابراین حذف کلر از آب از بروز این بیماری ها جلوگیری می کند و تنها راه برای از بین بردن آن استفاده دستگاه تصفیه آب خانگی می باشد.

وجود فلزات سنگین مثل آلومینیوم، سرب، جیوه و ... باعث بروز مشکلاتی از جمله آلزایمر می شود. این فلزات سنگین به راحتی از بدن دفع نمی شود و با استفاده از دستگاه تصفیه آب به راحتی این مواد از بین می رود.

فلوراید نیز یکی دیگر از مواد مضر آب می باشد. این ماده ی سمی، خطرناک تر از آلومینیوم است. وجود آن در آب باعث جذب بیشتر آلومینیوم می شود. خشکی مفاصل، خطر ابتلا به سرطان، آسیب به عملکرد سیستم عصبی و آسیب های ژنتیکی از عوارض فلوراید موجود در آب می باشد.

لوله های پوسیده و زنگ زده آب نیز از عوامل آلودگی آب می باشد. مواد پوسیده این لوله ها و زنگ آهن وارد آب می شود و بسیار مضر برای بدن هستند.

شما هم چنین با استفاده از دستگاه تصفیه آب می توانید طعم و مزه ی مطبوعی به آب بدهید و طعم شوری آب را از بین ببرید. این آب تصفیه شده علاوه بر نوشیدن، برای پخت و پز و شستشوی میوه ها و سبزیجات نیز مناسب است.

از دیگر فواید دستگاه تصفیه آب این است که شما با خرید آن یک سرمایه گذاری بلند مدت نیز خواهید کرد چرا که دیگر نیازی به خرید بطری آب معدنی نخواهید داشت و بدین ترتیب در هزینه هایتان صرفه جویی می کنید. هم چنین استفاده از بطری های آب معدنی کمتر می شود و زباله ی کمتری وارد طبیعت شده و محیط زیست نیز تمیز تر خواهد ماند.

انواع تصفیه آب آپارتمانی

دستگاه های تصفیه آب در انواع مختلفی عرضه می شوند که تفاوت هایی با هم دارند. در این جا انواع تصفیه آب آپارتمانی را به شما معرفی خواهیم کرد.

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

تصفیه آب اسمز معکوس :

اسمز معکوس بهترین روش برای تصفیه آب می باشد و بسیاری از دستگاه های تصفیه آب از این روش استفاده می کنند. این دستگاه ها دارای حداقل 5 فیلتر می باشند که در هر مرحله یکی از فیلتر ها مواد خاصی را از آب حذف می کنند. دستگاه های 6 مرحله ای اسمز معکوس یک دستگاه کامل برای تصفیه آب می باشند که بدین ترتیب عمل می کنند :

ابتدا فیلتر پروپیلن املاح سنگین تر آب مثل رسوبات را از بین می برد، سپس در مرحله دوم فیلتر کربنی کلر و مواد شیمیایی آب را حذف می کند و بو و طعم نامطبوع آب را بهبود می بخشد، فیلتر سوم یعنی کربن بلاک باعث حذف موادی مثل نیترات، فسفات و اوره آب می شود، مرحله چهارم مهم ترین مرحله است و فیلتر ممبران که نقش اصلی را در اسمز معکوس دارد آب با فشار زیاد وارد آن می شود و تمامی املاح و مواد مضر را تا 99 درصد از بین می برد و سختی آب را کاهش می دهد. هم چنین در این مرحله طعم شوری آب نیز از بین می رود. در مرحله ی پنجم فیلتر پست کربن بو نامطبوع آب را بهبود می بخشد و فیلتر مینرال در مرحله ی آخر مواد معدنی مفید را به آب بر می گرداند.

تصفیه آب قلیایی :

آب قلیایی آبی است که درصد اسید آن کم و غنی از موادی مثل کلسیم و پتاسیم و منیزیم باشد. دستگاه تصفیه آب قلیایی اغلب در روش های اسمز معکوس استفاده می شود. به دلیل این که در این روش آب با فشار زیادی تصفیه می شود و املاح و مواد مضر آن از بین می رود، فشار زیاد باعث اسیدی تر شدن آب می شود و در نتیجه مواد معدنی مفید آب نیز از بین می روند. با اضافه شدن فیلتر قلیایی به دستگاه های اسمز معکوس، آب یونیزه یا قلیایی می شود. فواید آب قلیایی عبارتند از : کاهش مشکلات گوارشی، کم شدن سوزش معده، هضم و جذب بهتر غذا، شادابی پوست، جلوگیری از پوکی استخوان، افزایش کلسیم بدن، کاهش خطر ابتلا به سرطان، افزایش متابولیسم بدن و حفظ و تعادل وزن و ...

تصفیه آب اولترافیلتراسیون :

تصفیه آب UF همانند اسمز معکوس می باشد اما تفاوت هایی نیز دارد. در این دستگاه ها پمپی وجود ندارد و از فاشر هیدرواستاتیکی آب استفاده می شود. فیلتر های UF دارای منافذ ریزی می باشند که مانع از ورود مواد جامد و رسوبات آب می شوند. در واقع در این روش تنها با پشت سر هم قرار گرفتن چند فیلتر کار تصفیه آب انجام می شود. دستگاه تصفیه آب اولترافیلتراسیون مناسب ترین دستگاه برای از بین بردن رسوبات آب است و اگر در مناطقی زندگی می کنید که سختی آب شما زیاد نیست و آلودگی کمتری دارید این دستگاه بسیار به شما کمک خواهد کرد. علاوه بر این چون برقی نیستند نسبت به سایر دستگاه ها دارای قیمت کمتری می باشند و فیلتر های آن نیز ارزان تر و در دسترس تر است.

نکات مهم و راهنمای خرید تصفیه آب

قبل از خرید دستگاه تصفیه آب باید به چند نکته و راهنمای خرید اب تصفیه کن توجه نمایید. ابتدا به نمایندگی های معتبر فروش دستگاه های تصفیه آب مراجعه نمایید. به مارک و برند دستگاه دقت کنید و مطمئن شوید که حتما اصل باشد. دستگاه شما باید از طرف نمایندگی گارانتی شود و خدمات پس از فروش نیز به شما ارائه گردد تا در هنگام مشکل بتوانند آن را حل کنند.

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب

بر حسب نیازتان و آلودگی آب منطقه خود دستگاه مناسبی را خریداری نمایید. مشاوره از نمایندگی معتبر می تواند به شما کمک کند. از کیفیت و جنس دستگاه اطمینان حاصل کنید و به علائم استاندارد آن توجه کنید. به دنبال ارزان قیمت ها نباشید چرا که بسیاری از دستگاه های فیک و تقلبی مشابه دستگاه های اصل دارای قیمت بسیار پایین تری هستند اما از نظر کیفیت نا مرغوب می باشند و افراد بدون آگاهی اقدام به خرید آن ها می کنند. همیشه با کیفیت ترین دستگاه را خریداری کنید. دستگاه تصفیه آب با سلامت شما سرو کار دارد بنابراین توجه به این نکات مهم در خرید تصفیه آب به شما کمک بسیاری می کند تا دستگاه تصفیه آب مناسب را تهیه نمایید و سلامت خانواده تان را تضمین کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)