نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 22 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

5 رقصی که باید به کودکان خود یاد دهید

1399/11/14 12:56
4,477 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

احتمالا شما نیز به خوبی این موضوع را می دانید که کودکان در سنین پایین تر به راحتی می توانند چیزهای مختلف را یاد بگیرند و آنها را به خوبی انجام دهند. امروز می خواهیم به موضوعی اشاره کنیم که احتمالا دیر یا زود کودک شما باید آن را بیاموزد.

آموزش رقص از سنین پایین تر باعث می شود کودکان شادتری داشته باشید و همچنین برای انعطاف بدن و سلامتی فرزندان نیز مناسب است. با ما همراه باشید تا 5 مورد از بهترین رقص هایی که می توان از ابتدا به فرزندان آموزش داد را به شما معرفی کنیم.

  • رقص دخترانه ایرانی

به یقین می توان گفت که دختران بیشتر از پسران به رقصیدن علاقه دارند. یکی از رقص های ساده که بیشتر کودکان نیز می توانند آن را به راحتی یاد بگیرند رقص ایرانی است. آموزش رقص ایرانی دخترانه می تواند به فرزند شما کمک کند که از همان ابتدا با یک رقص لطیف و آرام کار خود را شروع کند.

در این نوع از آموزش ها بهتر است ابتدا از مراحل آسان تر به فرزند خود رقص را آموزش دهید تا مرحله به مرحله به سمت درس های حرفه ای تر پیش برود.

برای آموزش رقص ایرانی دخترانه می توانید از سایت آموزش رقص یا پکیج های موجود و یا کلاس های حضوری استفاده کنید.

ما پیشنهاد می کنیم از آنجا که کودکان جذب تماشای ویدیو می شوند از آموزش های ویدیویی برای فرزندانتان استفاده نمایید.

  • رقص شافل

رقص شافل

رقص شافل یکی از رقص های محبوب در سطح جهانی محسوب می شود. این رقص بیشتر بر روی رقص پا تمرکز دارد. شاید رقص شافل برای شروع یادگیری کودکان 3 تا 5 سال چندان مناسب نباشد. اما می توانید این رقص را برای کودکان بین 6 تا 16 سال خود تهیه کنید.

آموزش رقص شافل دخترانه می تواند باعث شود که تمرکز حواس بدن بهتر تقویت شود. از طرفی رقص شافل یکی از رقص های پرهیجان و بسیار زیباست.

پیشنهاد می کنیم برای رقص شافل به اندازه کافی زمان بگذارید تا به خوبی آن را یاد بگیرید. کسانی که این رقص را به خوبی آموزش دیده اند، آینده درخشانی دارند.

  • رقص باله

رقص باله

یکی از آرام ترین و زیباترین رقص های جهان رقص باله می باشد. رقص باله به چهار بخش زیر تقسیم می شود :

رقص باله رمانتیک

رقص باله کلاسیک

رقص باله مدرن

رقص باله نئو کلاسیک

رقص باله نیاز به جنب و جوش و انرژی زیادی دارد. همچنین فرد باید بتواند توانایی بالایی در کنترل خود روی انگشتان پا داشته باشد.

با توجه به آمار و علاقه مندی افراد به رقص باله، امروزه شاهد آن هستیم که بیشتر کشورها یک مرکز برای معرفی بهترین رقصنده های رقص باله در کشورشان به وجود آورده اند.

مرکز رقص ملی ایران نیز در سال 1337 در ایران شکل گرفت و تا سال 57 به عنوان برترین مرکز رقص باله در آسیا شناخته می شد.

دختران و پسرانی که از سنین پایین تر این رقص را آموزش می بینند، در سن های بالاتر می توانند به استعدادهای این حوزه تبدیل شوند.

  • رقص عروس

رقص عروس

رقص عروس یکی از رقص هایی است که تمامی دختران باید آن را به خوبی یاد بگیرند. رقص عروس بسیار متنوع است و با توجه به آهنگ، صحنه و روحیات عروس و دامادها ممکن است متفاوت باشد. آموزش رقص عروس تنها، زمانی نیاز است که عروس می خواهد به صورت تکی یک رقص زیبا را به نمایش گذارد.

همچنین بعد از آموزش رقص عروس تکی باید رقص عروس با داماد نیز تمرین شود.

این رقص ها یکی از خاطره انگیزترین رقص هایی می شوند که پس از سالیان دراز نیز در خاطره ها می مانند.

بیشتر افراد با تمرین های ویژه و دیدن ویدیوهای اختصاصی آموزش رقص عروس، یا شرکت در کلاس های حضوری از پس رقص عروس بر می آیند.

انتخاب آهنگ مناسب عروسی نیز بسیار حائز اهمیت است. چراکه هم عروس و هم داماد باید با این آهنگ حس لازم را دریافت کرده و آن را به دیگران نیز انتقال دهند.

  • رقص محلی

هر فرهنگ برای خود دارای رقص هایی می باشد. خالی از لطف نیست که فرزندان ما بتوانند به رقص محلی خودمان تسلط داشته باشند. این رقص نشان از اصالت هر فرد می دهد. به دلیل داشتن قوم های مختلف در ایران عزیزمان، شاهد رقص های محلی گوناگونی نیز می باشیم.

رقص آذری، رقص کردی، رقص گیلکی، رقص لری، رقص عشایری و ...

هر کدام از این رقص ها به قدری زیبا هستند که باید هرکس آنهارا بلد باشد. برای یادگیری این رقص ها می توانید به سایت آموزش رقص مراجعه کنید.

.

چرا باید رقص را یاد بگیریم؟

یادگیری رقص به شما این کمک را می کند که بدنی سالم تر داشته باشید و به دلیل تحرک و جنب و جوش بالا در انواع مختلف رقص ها، انرژی مضاعفی نیز دریافت می کنید. زمانی که شما بیشتر تمرین می کنید باعث این می شوید که بدون فکر کردن هماهنگی لازم را بین بدن وو ذهن خود ایجاد کنید.

با رقصیدن شما احساس رضایت و لبخند بر روی لبانتان خواهد نشست و از کم رویی شما به شدت کسته خواهد شد.

پیشنهاد می کنم از همین امروز برای خود و فرزندان خود به دنبال آموزش صحیح رقص از مبتدی تا پیشرفته باشید.

پسندها (6)

نظرات (1)

خاله ی مهربونخاله ی مهربون
15 بهمن 99 5:59
عالیه❤️