نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 22 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

دمنوش‌های گیاهی | ترکیبی ساده و تاثیری قوی بر سلامتی زنان

1399/11/7 11:19
930 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

زنان در طول زندگی خود به دلیل قاعدگی، دچار بیماری‌های جسمی زیادی از جمله کم‌خونی، پوکی استخوان، کبود آهن، دردهای عضلانی و غیره می‌شوند. دکتران سلامت حوزه زنان همیشه تاکید می‌کنند زنان باید به تغذیه و سلامت خود بیشتر اهمیت دهند و از سنین جوانی، ورزش و تغذیه سالم را در دستور برنامه روزانه خود قرار دهند. لزوم توجه به مسئله سلامت زنان، امروزه با توجه به تغییر سبک زندگی و کم شدن فعالیت‌های بدنی، آلودگی هوا و همچنین یائسگی‌های زودرس، اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند. برای سالم و جوان ماندن و همچنین داشتن بدنی سالم، به بیان آتسز فمیلی زنان می‌توانند با اضافه کردن چند نوشیدنی ساده به برنامه غذایی خود، همیشه حس خوبی نسبت به بدن خودشان داشته باشند.

برای شناخت نوشیدنی‌های مفید برای سلامت زنان، همراه ما باشید.

شربت زعفران، عصاره‌ای برای تقویت جسم و روح

شربت زعفران، عصاره‌ای برای تقویت جسم و روح

بسیاری زعفران ایرانی را طلای سرخ جهان می‌دانند. این ماده سرخ جزو ملزومات آشپرخانه‌های ایرانی‌ها است و از آن در انواع غذاهای ایرانی مانند زرشک پلو با مرغ، ته‌چین و خورشت قیمه استفاده می‌شود. یکی از جنبه‌های مورد توجه زعفران، خواص متعددی است که برای زنان در جهت سلامت جسمی و روحی آن‌ها دارد. بسیاری از متخصصان تغذیه توصیه کرده‌اند که برای تسکین دردهای قاعدگی و حفظ سطح انرژی در زمان خونریزی قاعدگی، می‌توان مقدار کمی از این ماده را همراه با آب، گلاب و نبات، به‌صورت شربت زعفران میل کرد. شربت زعفران طعم بسیار دل‌پذیری دارد و نه تنها در مواقع قبل و حین قاعدگی، که هر موقعی می‌توان با صرف زمان کمی، آن را درست کرده و نوش جان کرد.

فواید زعفران برای زنان

اگر بخواهیم به‌صورت مختصر از فواید زعفران برای زنان طبق گفته آتسز فمیلی بگوییم می‌توانیم به مواردی مانند افزایش میزان آهن خون، بهبود ضعف و بی حالی، کمک به تنظیم فشار خون، درمان جوش، رفع خشکی پوست و تقویت قوای جنسی اشاره کنیم. جالب است که این ماده، با افزایش سطح سروتونین در بدن، باعث کاهش تنش‌ها، اضطراب‌ها و افسردگی قبل از دوران قاعدگی می‌شود.

طرز تهیه شربت زعفران

برای تهیه این دمنوش بهشتی کافی‌ست مقداری آب جوش را روی کمی زعفران بریزید و بگذارید زعفران خوب رنگ پس دهد. از آن‌طرف کمی آب را داخل قابلمه‌ای کوچک بریزید و بگذارید جوش بیاید. در مرحله بعد به مقدار لازم به آب جوشیده شکر اضافه کنید و مخلوط آب و شکر را هم  بزنید و بعد از آن زعفران خیس خورده را اضافه کنید. در آخر کمی گلاب به ترکیب خود اضافه کنید و آن را به مدت ۱۰ دقیقه روی شعله گاز قرار دهید تا قوام پیدا کند. بعد از خنک شدن نوشیدنی در یخچال، شربت شما آماده میل کردن است.

دمنوش به، حفظ سلامتی و جوانی در زنان

دمنوش به، حفظ سلامتی و جوانی در زنان

یکی دیگر از نوشیدنی‌هایی که زنان می‌توانند در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانند و تاثیرش را به‌صورت مستقیم بر سلامتی خود مشاهده کنند، دمنوش به است. به یکی از میوه‌های خوش‌طعم و عطر است که می‌توان آن را هم به‌صورت خام و به‌عنوان میوه، هم به‌صورت خشک‌شده و به‌صورت دمنوش مصرف کرد. حتی خورشت این میوه نیز که به آن خورشت به و آلو می‌گویند، طعم فوق‌العاده‌ای دارد.

خواص دمنوش به برای زنان

خواص دمنوش به برای زنان

بِه یکی از میوه‌های مورد علاقه برای خانم‌هایی‌ست که اضافه وزن دارد و تمایل دارند با کمک دمنوش‌های گیاهی، لاغر شوند. این میوه زرد رنگ با افزایش متابولیسم بدن و همچنین کمک به تقویت دستگاه گوارشی، تاثیر چشم‌گیری بر کاهش وزن دارد. علاوه‌بر آن، به‌دلیل طبع گرمی که این میوه دارد، می‌تواند به کاهش دردهای قاعدگی کمک بزرگی کند. یکی دیگر از خواص دمنوش به به گفته آتسز فمیلی، کمک به تسکین دردهای پیش از قاعدگی است. اگر دردهای سندروم پیش از قاعدگی مانند نفخ، بدن درد، تعریق و تغییرات خلقی شما را اذیت می‌کند، می‌توانید در فاصله ۳ یا ۴ روز قبل از شروع علائم، روزی یک لیوان دمنوش به را با کمی نبات میل کنید.

طرز تهیه دمنوش به

برای تهیه سریع دمنوش به، می‌توانید میوه به خشک‌شده را خریداری کرده و طی مراحلی بسیار ساده، آن را تبدیل به نوشیدنی‌ای خوش‌طعم کنید. اما اگر دوست دارید خودتان در خانه از صفر تا صد درست کردن دمنوش به را انجام دهید، در ابتدا نیاز به خشک کردن میوه به دارید. برای این کار باید به‌ها را بعد از شستن و تمیز کردن، خلالی برش دهید و سپس  بر روی سطحی قرار دهید که خشک شوند. این کار ممکن است چند روز طول بکشد. اما به صبر کردنش می‌ارزد. بعد از خشک شدن کامل میوه‌ها، آن‌ها را درون ماهیتابه با شعله مناسب بگذارید و تنها چند دقیقه تفت دهید و مراقب باشید نسوزند. بعد از تفت دادن، مقداری بِه خشک شده را درون لیوان دمنوش قرار دهید و روی آن آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد. نوش جان! دمنوش شما حاضر است.

پسندها (1)

نظرات (0)