نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 21 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

معرفی کلینیک تخصصی دندانپزشکی اطفال بدون بیهوشی و کلینیک دندانپزشکی زیبایی در تهران

1399/10/24 13:21
1,101 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

همانطور که می دانید سالیانه حداقل دوبار باید به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کرد. در صورت عدم رعایت بهداشت و مراقبت های دهان و دندان، عارضه های دندانی زیادی است که ممکن است با آن مواجه شویم. البته با وجود مراقبت های لازم از دهان و دندان هم ممکن است نیاز به مراجعه به کلینیک دندانپزشکی، پیدا شود.

در این متن قصد داریم انواع درمان هایی را که در کلینیک دندانپزشکی انجام می شود، شرح داده و یکی از بهترین کلینیک های تخصصی دندانپزشکی اطفال بدون بیهوشی و کلینیک دندانپزشکی زیبایی در تهران را معرفی کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

چه درمان هایی را که در کلینیک دندانپزشکی انجام می شود؟

بریج ها

بریج جایگزینی ثابت برای دندان هایی است که کشیده شده یا دست رفته اند. پل یا بریج یک یا چند دندان مصنوعی ساده است که همجوار با سایر دندان ها، از خراب شدن طرح لبخند، مشکل تکلم، کج شدن باقی دندان ها و ... جلوگیری می کند.

تاج ها

تاج نوعی کلاهک است که دندان واقعی را کاملاً می پوشاند. این ماده از فلز، یا پرسلان و فلز ساخته شده و در دهان شما ثابت می شود.

تاج ها را می توان در جایی که دندان شکسته، خراب شده یا آسیب دیده است، نصب کرد یا فقط برای بهتر دیده شدن دندان استفاده کرد.

کلینیک تخصصی دندانپزشکی اطفال بدون بیهوشی و کلینیک دندانپزشکی زیبایی در تهران

دکتر ربکا منشه اف

021-88213218

دندان پزشک خوب

پر کردن

از پر کننده ها برای ترمیم سوراخ دندان ناشی از پوسیدگی استفاده می شود. متداول ترین نوع پر کردن آمالگام است که از مخلوط فلزات شامل جیوه، نقره، قلع، مس و روی ساخته می شود.

درمان کانال ریشه

درمان کانال ریشه (که به آن ریشه دندان نیز گفته می شود) با عفونت در مرکز دندان (سیستم کانال ریشه) مقابله می کند.

جرمگیری

این زمانی است که دندان های شما به طور حرفه ای توسط متخصص بهداشت تمیز می شود. این شامل برداشتن دقیق رسوبات جمع شده روی دندان ها (تارتار) است.

ارتودنسی

براکت ها (درمان ارتودنسی) دندان ها را صاف می کنند تا ظاهر دندان ها و نحوه کار آنها را بهبود بخشد.

سفید کردن دندان ها

سفید شدن دندان ها شامل سفید شدن دندان ها برای ایجاد رنگ روشن تر است با این روش رنگ موجود چندین سایه روشن می شود.

ونیر دندان

ونیرها صورت های جدیدی برای دندان ها هستند که دندان تغییر رنگ یافته (و نه آسیب دیده) را پنهان می کنند.

بعد از ذکر این موارد انتخاب یک کلینیک تخصصی دندان پزشکی خوب، از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه به بررسی کیفیت یک کلینیک تخصصی دندان پزشکی خوب را می پردازیم.

این روزها کلینیک های تخصصی دندان پزشکی به دلیل خدمات کاملی که ارائه می دهند، مراجعین زیادی را جذب و پذیرش می کنند. معمولا این کلینیک ها خدمات متنوع و تخصص های مختلف دندان پزشکی در اختیار بیمار قرار می دهند و هر مشکلی که بیمار داشته باشد را می توانند با قیمت مناسب و در زمان مناسب انجام دهند.

کلینیک دندان پزشکی اطفال

اما ویژگی های یک کلینیک تخصصی دندان پزشکی خوب چیست؟

دارای مجوز

بدون شک کلینیک های دندان پزشکی نیز مانند هر گونه ارائه دهندگان خدمات پزشکی دیگر، باید مجوز داشته باشد. گواهینامه یا مجوز اثبات می کند که کلینیک دندانپزشکی برای کار با بیماران و انجام خدمات تخصصی، دارای مجوز و قابل اطمینان است.

قبل از اینکه مجوز دریافت کنند، همه کلینیک ها باید تحت نظارت یک هیئت دندانپزشکی معتبر آزمایش شوند. وجود مجوز برای بیماران اطمینان ایجاد می کند که خدمات کلینیک دندانپزشکی تحت نظارت است و به صورت استاندارد ارائه می شود.

به طور کلی یک مرکز دندان پزشکی خوب اطفال و بزرگسالان باید موارد زیر را دارا باشد :

  • تجربه
  • فن آوری به روز
  • بهداشت
  • کارکنان حرفه ای
  • شفقت و دلسوزی
  • مجهز بودن
  • در دسترس بودن
  • استفاده از مواد با کیفیت
  • تخصص دندان پزشک

کلینیک تخصصی دندان پزشکی دکتر ربکا منشه اف به عنوان یکی از کلینیک های دندان پزشکی خوب تهران در منطقه یوسف آباد، خدمات مختلفی را برای بزرگسالان و به خصوص اطفال بدون بیهوشی ارائه می دهد.

جهت اطلاعات بیشتر درباره کلینیک تخصصی دندان پزشکی  اطفال بدون بیهوشی دکتر ربکا منشه اف، با شماره های زیر تماس بگیرید.

021-88213218   /   0935-6255563 

دکتر ربکا منشه اف

یک متخصص دندانپزشک خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

یک دندانپزشک خوب آموزش های لازم دندانپزشکی را گذرانده است. امروزه تقریباً هر دندانپزشکی که با آن روبرو شوید دارای مدرک معتبر دندانپزشکی همراه با آموزش و انجام درمان های دندانپزشکی خواهد بود. اما در دندانپزشک به دنبال چه ویژگی هایی باید باشیم؟ گزینه های زیادی وجود دارند که می توانیم از خدمات دندان پزشکی آن ها استفاده کنیم. در این میان انتخاب بهترین گزینه اهمیت دارد.

باید به دنبال چیزی فراتر از ابزارها و روش های درمانی باشیم که در دانشکده‌ی پزشکی آموزش داده می شود. برای ارزیابی یک دندانپزشک خوب علاوه بر دانش انجام درمان های حرفه ای، باید قابلیت های دیگری نیز مورد توجه قرار گیرند.

مهارت خوب دستی

متخصص دندانپزشک خوب باید مهارت خوب دستی داشته باشد. این چیزی است که برای دندانپزشک مفید است. دهان فضای نسبتاً کمی برای کار دندانپزشک است. رویه ها ممکن است به هماهنگی خوب و دستی ثابت نیاز داشته باشند. داشتن مهارت های حرکتی خوب و توانایی دستکاری دقیق ابزار در فضای کم می تواند کار را آسان کند. علاوه بر این، دندانپزشکان باید از استقامت خوبی نیز برخوردار باشند. برخی اقدامات ممکن است شامل ایستادن روی بیمار برای مدت زمان طولانی باشد.

مهارت های قوی بین فردی

متخصص دندانپزشک خوب باید باید فردی مردمی باشد. درصد زیادی از مردم از مراجعه به دندانپزشک لذت نمی برند. متخصص دندانپزشک خوب شخصی است که می تواند برای افراد آرامش داشته باشد. بیشتر روز کاری یک دندانپزشک صرف مراقبت از بیماران می شود. علاوه بر این، دندانپزشکان باید از نزدیک با کارمندان مطب خود از جمله دستیارها و متخصصان بهداشت همکاری کنند، بنابراین آنها باید از تعامل زیاد با دیگران لذت ببرند.

مهارت های ارتباطی عالی

مهارتهای ارتباطی قوی یکی از مهمترین مهارت هایی است که متخصص دندانپزشک خوب می تواند داشته باشد. دندانپزشکان بیماران را در زمینه تشخیص، درمان و مراقبت های پیشگیرانه آموزش می دهند. توانایی توضیح اطلاعات فنی به روشی آسان برای درک بخشی از کار است.

یادگیری مداوم

رشته دندانپزشکی همیشه در حال تغییر است. فناوری جدید به معنای اقدامات نوآورانه است و متخصص دندانپزشک خوب باید از آخرین پیشرفت ها مطلع باشد. داشتن تمایل به یادگیری چیزهای جدید و تمایل به پیشرفت مهارت ها یک ویژگی عالی است.

دلسوزی و صداقت

متخصص دندانپزشک خوب صادق و دلسوز است. مشکلات دندانی می تواند بسیاری از زمینه های زندگی فرد را تحت تأثیر قرار دهد و دندانپزشکان باید نسبت به مشکلات ناشی از عدم سلامت دندان حساس باشند. داشتن نگرشی دلسوزانه به بیماران کمک می کند در آرامش باشند. علاوه بر این، دندانپزشکان باید صادق باشند. بدون صداقت، تقریباً غیرممکن است که بیماران به قضاوت دندان پزشک اعتماد کنند و مراقبت های خود را به دست او بدهند.

دکتر ربکا منشه اف به عنوان یک متخصص دندانپزشک خوب صادق و دلسوز دارای مرکز تخصصی دندان پزشکی کودکان بدون بیهوشی در تهران هستند. لازم به ذکر است که این مرکز مجهز به انواع دستگاه های به روز دنیا جهت انجام خدمات به مراجعه کنندگان گرامی می باشد.

دندان پزشک خوب

مهارت های خوب حل مسئله

مهارتهای حل مسئله از ویژگی های اساسی دندانپزشک است. هر بیمار با یک راه حل مشخص برای دندان مشکل دندانپزشکی نخواهد داشت. گاهی اوقات یک دندانپزشک برای تعیین بهترین روش درمانی برای بیمار باید خارج از چارچوب فکر کند.

دانش

هر متخصص مراقبت از دندان از دانش آناتومی دهان، آسیب شناسی ها و روش های درمانی برخوردار خواهد بود، اما همه دندانپزشکان هر خدماتی را ارائه نمی دهند. شما می خواهید دندانپزشکی انتخاب کنید که بتواند خدمات مورد نیاز شما و خانواده شما را ارائه دهد. بله، در صورت بروز مشکلات می توانید به متخصصان مختلف مراجعه کنید، اما آیا مراقبت از دندان های خود در یک مکان واحد راحت تر و آرامش بخش تر نیست؟

مواردی که باید در نظر گرفته شود شامل ارتودنسی (تراز کننده و براکت)، جراحی دهان (مانند کشیدن دندان عقل)، کاشت دندان یا ایمپلنت، دندان مصنوعی و مراقبت های پریودنتال (لثه) است. به احتمال زیاد شما در برخی موارد به یک یا چند مورد از این خدمات نیاز خواهید داشت. از دندانپزشک خود بپرسید که آیا این روش های درمانی را ارائه می دهد. البته روش های نادرتری وجود دارد که شما ممکن است در برخی موارد نیاز داشته باشید، اما دندانپزشک شما می تواند در این موارد به یک متخصص خارجی ارجاع دهد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)