نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 20 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

نکات طلایی خرید آنلاین پوشاک کودکان و نوزادان

1399/10/23 12:23
925 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

نکات طلایی خرید آنلاین پوشاک کودکان و نوزادان

یکی از انواع خرید های آنلاینی که این روزها بین مادران و تمام کسانی که می خواهند خرید کنند مرسوم شده خرید آنلاین پوشاک کودک و نوزادن است. اما شاید سوال کنید چگونه؟ اولین سوالی که پیش می آید این است که سایز مناسب و جنس مناسب رو چگونه می توان تشخیص داد.

ما سعی داریم در این مطلب چند نکته ی طلایی در مورد خرید لباس برای کودکان رو بیان کنیم. پس با ما همراه باشید. 

خرید آنلاین لباس کودکان و نوزادان، بسیار جذاب و جالب است، به شرطی که از سایز دلبند خود به خوبی اطلاع داشته باشید و برند های برتر لباس را بشناسید.

  • تاریخچه ی خرید آنلاین
  • انتخاب یک سایت مناسب برای خرید آنلاین پوشاک
  • انتخاب سایز مناسب لباس کودک
  • انتخاب جنس مناسب برای کودکان و نوزدان
  • مدل ها و ست های لباس کودکان و نوزادان
  • مزایا و معایب خرید آنلاین
  • شرایط بازگشت لباس خریداری شده 

تاریخچه ی خرید آنلاین

در خاطر داریم اولین بار که سایت هایی خرید آنلاین در ایران راه اندازی شدند هیچ کس فکر نمی کرد خرید آنلاین انقدر زندگی ما را متحول کند که حتی لباس مجلسی خود را هم آنلاین سفارش دهیم؛ حتی بدون پرو کردن آن. بزرگترین مشکل پیش روی خرید آنلاین لباس سایز لباس و تن خور آن است که با اطلاعات دقیقی که فروشگاه های آنلاین ارائه می دهند می تواند در اختیار مشتری قرار دهد این مهم نیز حل می شود.

تاریخچه ی خرید آنلاین

اگر اولین بار است که می خواهید برای کودک خود آنلاین خرید کنید، نگران نباشید، کمی تحقیق کنید. برند های برتر را بشناسید و نسبت به سایز کودک خود و جدول سایز بندی ارائه شده توسط سایت، بهترین انتخاب را انجام دهید.

انتخاب یک سایت مناسب برای خرید آنلاین پوشاک

شاید این سوال اولین سوالی باشد که به ذهن هر پدر و مادر یا کسی که قصد دارد آنلاین خرید کند برسد. چطور یک سایت خوب پیدا کنم؟

ای نمادراه حل این موضوع مراجعه به سایت هایی مثل ترب و ایمالز و سایت های مشابه هست که مجموعه ایی بزرگ از محصولات تمامی فروشگاه های آنلاین را دارند و به شما امکان بررسی قیمت بیش از هزاران فروشگاه را فراهم می کنند. خیلی وقت ها هم میشه با یک سرچ کوچک توی گوگل مثلا خرید آنلاین لباس کودک یا فروشگاه آنلاین پوشاک کودک بهترین فروشگاهای آنلاین رو توی این زمینه پیدا کرد.

از موارد بسیار مهمی که هنگام خرید آنلاین باید به آن توجه کنید این است که حتماْ از سایت‌های معتبری خرید کنید که نماد الکترونیک دارند.

این نماد نشانه ای است که از طرف مرکزی با نام توسعه تجارت الکترونیکی که وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران است، به عنوان تاییدیه به فروشگاه‌های اینترنتی داده می‌شود.

انتخاب سایز مناسب لباس کودک

یکی از عمده مشکلات همه در خرید آنلاین پوشاک کودکان و نوزدان انتخاب درست سایز لباس است. فاکتورهای مختلفی در انتخاب سایز لباس برای کودکان تاثیر دارد که از جمله مهمترین آنها می توان به سایزبندی هر برند، سن کودک و اندازه حدود یا دقیق سایز کودک اشاره کرد.

اول از هر چیزی لازم است توجه داشته باشید که نوزادان و کودکان شما همانند ما بزرگسالان دارای سایزهای متفاوتی هستند و اینگونه نیست همه لباس های نوزادان در یک اندازه تولید شوند. به علاوه سایزبندی استاندارد نیز مانند لباس بزرگترها برای ارائه سایز لباس کودک وجود دارد که معمولا از آن بی اطلاع هستیم. اما با این وجود ممکن است در بازار با استانداردهای متفاوتی روبرو شوید. پس قبل از اینکه به خرید لباس برای کودک یا نوزاد خود بپردازید نسبت به استانداردهای گوناگون سایزبندی اطلاعاتی جمع آوری کنید.

اندازه ی قد، دور کمر، دور باسن، دست نوزاد یا فرزند خود را داشته باشید. به جز این موارد باید بدانید که سرعت رشد کودکان تا 9 ماهگی و بعد از آن متفاوت است؛ و اینکه سرعت رشد کودکان پسر و دختر در دوران 0 تا 2 سالگی متفاوت است.

به طور مثال یک نوازد پسر 6 ماهه وزنی در حدود 8 کیلوگرم و نوزاد دختر با همان سن وزنی در حدود 6 کیلوگرم دارد. جالب است بدانید طراحان و تولید کنندگان لباس این مورد را در نظر نمی گیرند و سایز هر دو را به یک اندازه قرار می دهند. این مسئولیت بر عهده ی شما هست تا لباس مناسب برای فرزند خود انتخاب کنید.

انتخاب جنس مناسب برای کودکان و نوزدان

جنس و کیفیت لباس کودک یکی از فاکتور های مهمی است که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید. لباس‌های زخیم و خشن پوست کودک را اذیت می‌کند پس به دنبال پارچه هایی با الیاف طبیعی و ضد حساسیت باشید تا پوست کودک آسیب نبیند. سعی کنید پوشاکی با الیاف نخی انتخاب کنید که علاوه بر لطافت کیفیت خوبی نیز دارند.

انتخاب جنس مناسب برای کودکان و نوزدان

پارچه‌های کتان تمام ویژگی‌های پارچه‌های پنبه‌ای را دارند، با این تفاوت که زودتر خشک می‌شوند و تمیز کردن آن‌ها راحت‌تر است. این پارچه‌ها بسیار خنک و انعطاف‌پذیر هستند. همچنین بسیار درخشان و یکدست هستند و همین مسئله باعث شده که پوشاک کتان از ظرافت و زیبایی خاصی بهره‌مند باشند. پارچه‌های کتانی به خاطر بافتی که دارند بسیار آسان و راحت تمیز می‌شوند و لکه‌های ایجاد شده بر روی آن‌ها خیلی راحت از بین می‌رود.

به دلیل فعالیت بالا و جنب و جوش زیاد کودکان، باید به قابلیت شست‌وشوی لباس‌ هم توجه داشت. شست‌وشوی زیاد، بافت لباس را از بین میبرد. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که لباسی که می‌خرید قابلیت شست‌وشو با ماشین لباسشویی را داشته باشد.

از خرید لباس‌های پولک دوزی شده و یا جنس‌های توری ترجیحا خودداری کنید چرا که بدن کودک اذیت می شود. همچنین به درزهای لباس، دکمه‌ها و زیب‌های به کار رفته دقت کنید که هنگام تعویض لباس و باز و بسته کردن، بدن کودک آسیب نبیند.

مدل ها و ست های لباس کودکان و نوزادان

هنگام خرید لباس بچه دقت کنید لباسی را انتخاب کنید که هنگام تعویض راحت باشد و کودک اذیت نشود. لباس هایی که یقه تنگ دارند کار شما را هنگام تعویض سخت می‌کند و کودک نیز اذیت می‌شود. به طور مثال هنگام خرید شلوار  سعی کنید کمر های کشی را انتخاب کنید که به راحتی قابل تعویض هستند.

لباس های پاییزه و زمستانه مانند کت یا کاپشن را کمی بزرگتر انتخاب کنید که بتوانید سال آینده نیز از آنها استفاده کنید. همچنین سعی کنید راحتی را برای خرید در اولیت قرار دهید و لباسی را انتخاب کنید که کودک شما در آن احساس راحتی بیشتری می‌کند.

نکاتی در مورد خرید لباس کودکان در ماه های مختلف

لباس مناسب کودک 0 تا 3 ماه باید ویژگی های زیر را داشته باشد :

1) لباس مناسب همان فصلی که در آن هستیم را انتخاب کنیم.

2) لباس دکمه های بزرگ و درزهای آزار دهنده نداشته باشد.

3) به پای نوزاد جوراب نکنیم.

4) از لباس های یقه دار استفاده نکنیم.

5) لباس هایی که از قسمت سر باید پوشیده شوند انتخاب نکنیم.

6) از سرهمی هایی استفاده کنیم که از کنار پا باز می شوند.

7) از لباس با رنگ روشن و سفید استفاده کنیم.

8) جنس پارچه های نرم برای نوزاد انتخاب کنیم.

کودک از سن 3 ماه به بعد حس زندگی معمولی را به خانواده ی خود برمی گرداند. همچنین سایز آنها به خاطر تغییر وزن، تغییر کرده و هم تحرکات کودک بیشتر می شود. لباس مناسب کودک 3 تا 6 ماه به همان روش قبل انتخاب می شود با این تفاوت که شما می توانید از لباس هایی که از قسمت سر پوشانده می شوند برای کودک استفاده کنید.

لباس مناسب کودک 6 تا 9 ماه باید ویژگی های زیر را داشته باشد :

1) از شلوار و جوراب کمتر در ست های کودک استفاده کنید.

2) کمر شلوار های نرم و لطیف را انتخاب کنید.

3) از پیراهن و کفش در ست آنها استفاده کنید.

لباس مناسب کودک 9 تا 12 ماه باید ویژگی های زیر را داشته باشد :

1) از لباس دکمه دار کمتر استفاده کنید.

2) از لباس های تیره برای کودک استفاده کنید.

3) برای شستو لباس از آب گرم استفاده کنید. 

مزایای و معایب خرید آنلاین پوشاک کودکان

با خرید آنلاین می‌توانید علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه و وقت از خستگی گذراندن یک روز کامل در بازار نیز جلوگیری کنید. در خرید آنلاین باید دقت داشته باشید و با دیدن سایت‌های مختلف بهترین قیمت و با کیفیت‌ترین محصول را خریداری کنید. مخصوصا اگر خرید پوشاک را به صورت اینترنتی می‌خواهید انجام دهید باید به سایز لباس، اندازه گیری‌های موجود در آن سایت و روش های بازگرداندن کالا و ... توجه کنید.

خرید لباس بچه به صورت اینترنتی از جمله مواردی است که نسبت به خرید حضوری بسیار راحت‌تر و کاربردی‌تر است چرا که علاوه بر سایزبندی با توجه به سن، اندازه های لباس را می‌توان با اندازه کودک خود مقایسه کنید در حالی که در خرید حضوری امکان اندازه گیری لباس را ندارید و امکان پرو لباس را برای کودک ندارید.

مزایای و معایب خرید آنلاین پوشاک کودکان

در خرید آنلاین باید از سایت‌های مختلف دیدن کنید تا بتوانید بهترین قیمت و با کیفیت‌ترین لباس مورد نظر خود را بیابید. در خرید اینترنتی امکان پرو لباس فراهم نیست در نتیجه به سایز بندی، رنگ لباس، جنس و کیفیتی که در مورد لباس نوشته شده باید دقت کنید. برای اطمینان باید از فروشگاه های معتبر آنلاین خرید کنید که مطمئن باشید تمامی موارد بالا را به درستی ذکر کرده باشند.

همچنین دقت کنید که رویه‌های بازگرداندن هر سایت با دیگری فرق می‌کند پس باید قوانین و مقررات یک سایت را قبل از خرید نهایی مطالعه فرمایید تا دچار سو تفاهم نشوید.

در خرید لباس باید به جدول سایزبندی مراجعه کنید و اندازه های داده شده را با اندازه های مورد نظر خود مقایسه کنید زیرا سایزهای لباس با توجه به برند و مارک ممکن است کمی متفاوت باشد.

جمع بندی

خرید آنلاین پوشاک اگر چه سختی هایی دارد ولی به شما این امکان را میدهد در هر زمانی از شبانه روز از هر کجا لباس مد نظر را بین هزاران فروشگاه آنلاین جستجو کنید و بهترین انتخاب را انجام دهید. خرید آنلاین لباس بچه‌گانه دارای مزایای بسیاری است که شما با راحت‌ترین روش می‌توانید خرید مناسب برای کودکان خود داشته باشید. فقط قبل از خرید از اعتبار سایت مطمئن شوید و همچنین تمامی قوانین و مقررات مربوط به سایت و رویه‌های بازگرداندن کالا را مطالعه نمایید.

یکی از فروشگاه آنلاین لباس که از کیفیت و تنوع بسیاری برخوردار است فروشگاه  SmilingBaby | لبخند کودک است که با ارائه برترین برندهای لباس پسرانه، لباس دخترانه و ملزومات کودکان ارسال به تمام نقاط ایران، تجریه عالی از حس خرید آنلاین پوشاک کودک به شما می دهد. همچنین در صورت مغایرت اطلاعات لباس و یا مشکل در لباس خودشون کالا رو مرجوع میکنن و همیشه از تخفیف های عالی و تنوع کالای باالایی برخودار هستن.

پسندها (1)

نظرات (0)