نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 30 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

چرا بالم لب به سلامت لب ها کمک می کند

1399/9/24 10:20
1,046 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

نکات مهم بالم لب

همانطور که می دانید لب انسان دارای پوستی بسیار حساس و نازک است، بنابراین حفظ سلامت لب ها نیازمند مراقبت های ویژه ای است. از سوی دیگر عواملی همچون سرما، آب و هوای خشک و یا تابش نور خورشید موجب می شوند تا پوست لب به شدت آسیب پذیر و دچار خشکی و ترک شود. در صورتی که شما نیز چنین مشکلی دارید، توصیه می کنیم تا برای آگاهی بیشتر در مورد مزایای بالم لب در این مقاله با ما همراه باشید.

از آنجایی که داشتن لب هایی سالم با پوست نرم و یکدست تاثیر فراوانی در زیبایی و جذابیت هر فرد دارد به شما پیشنهاد می کنیم تا بالم لب را همیشه در لیست محصولات ضروری خود به همراه داشته باشید. بالم لب مرطوب کننده ای مخصوص لب ها است که معمولا دارای خاصیت مرطوب کنندگی، مغذی و محافظتی برای لب ها است. با توجه به آنکه طراحی بالم لب اغلب به شکل رژ لب است، بنابراین استفاده از آن به هیچ مهارتی نیاز ندارد و همه افراد می توانند به آسانی از آن استفاده کنند. در ادامه به چند مورد از مزایای بالم لب اشاره می کنیم.

مزایای بالم لب برای داشتن لب هایی زیباتر

خاصیت براق کنندگی و حجم دهندگی بالم به لب ها

یکی از مزایای بالم لب آن این است که از طریق آبرسانی به لب ها، آنها را حجیم و پر می کند. به عبارت دیگر، بالم لب با ایجاد خطای دید از طریق لایه براقی که بر روی لب ها قرار می دهد، لب ها را حجیم تر نشان می دهند. در مجموع می توان گفت که استفاده از بالم لب، زیبایی لب ها را دو چندان می سازد. همچنین در صورتی که قصد دارید تا بر روی آن از رژ لب استفاده نمایید، بستری کاملا یکدست و لطیف و بدون خطوط و ترک برای شما محیا است.

بالم لب

خاصیت محافظت کنندگی از لب

هنگامی که در خواب هستیم، پوست لب ها نیز همانند پوست سایر قسمت های بدن شروع به بازسازی خود می کند و از این طریق، سموم خود را دفع و سلول های جدیدی تولید می کند. این فرایند موجب می شود تا لب ها رطوبت خود را در طول شب از دست بدهند. از اینرو، استفاده از بالم لب پیش از خواب برای لب ها بسیار مفید است و از سلول های تازه تولید شده محافظت می کند.

بالم لب با خاصیت ضد آفتاب

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، یکی از عواملی که در آسیب رساندن به لب ها و در نتیجه خشکی آنها نقش دارد نور خورشید است. از آنجایی که لب ها فاقد ملانین هستند به طور طبیعی نمی توانند با ملانین سازی در مقابل اشعه ماورای بنفش از خود محافظت کنند. بنابراین توصیه می شود تا در این شرایط با استفاده از یک ضد آفتاب از لب ها مراقبت نماییم. خوشبختانه در حال حاضر اکثر بالم های لب حاوی SPF هستند و به همین دلیل با ایجاد یک سد دفاعی بر روی پوست لطیف و نازک لب ها، از آنها در مقابل مضرات نور خورشید محافظت می کنند.

خاصیت مغذی

بالم های لب حاوی مقادیر قابل توجهی از ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز لب ها هستند. همچنین ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در بالم های لب، به احیا پوست لب های خشک و ترک خورده کمک می کند تا نمای نهایی رژ لب روی لب بهتر و یکدست به نظر برسد. پس بهتر است پیش از خرید بالم لب، از خاصیت مغذی آن مطمئن شوید زیرا این عامل یکی از مهمترین مزایای بالم لب است.

خاصیت نرم کنندگی لب ها

یکی از مشکلاتی که افراد دارای لب های خشک با آن مواجه هستند این است که خشکی لب ها ظاهری نامناسب به لب هایشان می دهد و برخی از اوقات نیز موجب ترک خوردن همراه با خونریزی لب ها می شود. این مشکل معمولا در فصل های سرد سال همانند پاییز و زمستان تشدید می شود که برای برطرف کردن آن باید به صورت مداوم از یک مرطوب کننده مخصوص لب یا همان بالم لب استفاده نمود.

از طرف دیگر هنگامی که پوست لب ها خشک باشد، لب ها نازک تر به نظر می رسند و خطوط روی آنها نیز به شکل واضحی مشخص می شوند، به همین خاطر بسیاری از خانم ها مداد لب را خارج از محدوده می کشند تا لب های درشت تری داشته باشند. آبرسانی به لب ها به وسیله بالم لب، لب ها نرم تر و پر تر می کند و این خطوط را نیز محو می سازد. در نتیجه می توان گفت که یکی از مزایای بالم آن است که به لب ها ظاهری زیبا و لطیف می بخشد.

خواص بالم لب

خاصیت رنگ دهی به لب

بالم های لب که از اصلیترین لوازم آرایشی و بهداشتی محسوب می گردند، در دو دسته رنگ دار و بی رنگ تولید می شوند. بالم های رنگ دار، طیف رنگی بسیار ملایم، جذاب و شیکی به لب ها می بخشند. استفاده از بالم های لب برای افرادی که عاشق آرایش ملایم و طبیعی هستند بسیار لذت بخش است، زیرا علاوه بر آنکه لب ها را زیباتر و حجیم تر می سازند بلکه رنگی طبیعی و ملایم نیز به آنها می دهند.

خاصیت تسکین دهندگی

هنگامی که لب ها دچار عارضه خشکی بیش از حد هستند پوسته پوسته می شوند و گاهی نیز دچار زخم و درد می گردند. از دیگر مزایای بالم لب این است که در صورت استفاده مداوم در هنگام خشکی لب ها، به راحتی خشکی را ترمیم می نماید و متعاقبا درد را تسکین می بخشد. در مجموع می توان گفت که استفاده از بالم لب به حدی لذت بخش و سودمند است که برخی از افراد به داشتن آن اعتیاد پیدا می کنند و همواره آن را یکی از مهمترین محصولات درمانی و زیبایی می دانند.

منبع :
www.safirstores.com

پسندها (1)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)