نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

راهنمای خرید لباس بچگانه برای زمستان

1399/9/22 15:17
926 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

راهنمای خرید لباس بچگانه برای زمستان

در این مقاله به نکاتی که پدران و مادران در پوشش زمستانی کودکان خود باید به آن‌ها توجه کنند، می‌پردازیم.

دوران شیرین کودکی برای خردسالان همواره سرشار از تحرک و فعالیت است برای کودکان تفاوتی ندارد که در یک روز گرم تابستانی هستند یا در سرمای طاقت‌فرسای زمستانی، آن‌ها همواره می‌خواهند بازی کنند و جنب‌وجوش داشته باشند بسیاری از محققان و روانشناسان حوزه کودک، معتقدند که نباید جلوی فعالیت‌های کودکان را گرفت و برعکس باید بستر را برای فعالیت و بازی آن‌ها فراهم کرد. جنب‌وجوش و بازی در کودکان ایجاد خلاقیت می‌کند. این خلاقیت از بازی، فعالیت و تجربه کردن ناشی می‌شود.

لباس کودکان یکی از اصلی‌ترین نکاتی است که می‌تواند جلوی فعالیت آن‌ها را بگیرد و عدم راحتی یا راحتی لباس کودکان در فعالیت آن‌ها بسیار مؤثر است.

در فصل زمستان نیز بسیاری از والدین به سبب ترس از بیماری، لباس‌های زیاد به بچه‌ها می‌پوشانند و همین مسئله باعث کلافگی آن‌ها و نداشتن آزادی عمل در کودکان می‌شود برای راحتی بیشتر بچه‌ها در خرید لباس بچگانه دخترانه و لباس بچگانه پسرانه باید به نکاتی توجه کرد که خرید لباس بچگانه را به خریدی هوشمندانه بدل می‌کند.

کاپشن

کاپشن

اصلی‌ترین پوشش در زمستان کاپشن است. انتخاب کاپشن مناسب برای کودکان می‌تواند شما را از پوشاندن لباس‌های زیاد به آن‌ها بی‌نیاز کند.

گرمای کاپشن

اصلی‌ترین ویژگی کاپشن بچگانه گرما و لطافت آن است. کاپشن باید در عین‌حال که لطیف و نرم است، گرم نیز باشد. مثلاً کاپشن ‌پر بچگانه انتخاب مناسبی برای روزهای سرد است این کاپشن‌ها معمولاً از پر یا تلفیقی از پر و پشم و شیشه تشکیل شده‌اند که علاوه بر گرما، نرمی و لطافت بسیاری نیز دارند.

قد و ارتفاع کاپشن

در خرید کاپشن بچگانه به قد کاپشن نیز توجه کنید. در مدل کاپشن بچگانه موجود در بازار، کاپشن‌ها براساس جنسیت و سن تفکیک شده‌اند ولی بهترین اندازه برای کاپشن سوای جنسیت آن، قدی تا روی کمر و ابتدای عضله باسن است.

کاپشن های بلند شاید گرمای بیشتری داشته باشند اما مانعی برای فعالیت بچه‌ها هستند و کاپشن‌های کوتاه نیز در اولین حرکت یا تحرک باعث می‌شوند کاپشن به بالا برود و کمر و شکم کودک سرما بخورد. اگر پایین کاپشن دارای کشی ظریف باشد، بهتر است. کش باعث ایستادن کاپشن در منطقه درست می شود. توجه کنید که کش ضخیم و بزرگ درست برعکس عمل می‌کند و باعث بالا رفتن کاپشن می‌شود.

طرح و نقش

اگر قصد خرید کاپشن بچگانه جدید دارید، سعی کنید از طرح‌ و نقش‌های جدید با رنگ‌های متنوع و اصطلاحاً شاد استفاده کنید. این کار باعث می‌شود دنیای بچه‌ها رنگارنگ شود. با توجه به فرهنگ غالب جامعه ما احتمالاً آن‌ها در بزرگسالی به سراغ رنگ‌های کمتر متنوع و تیره می‌روند پس اجازه دهید در کودکی حداقل دنیایشان رنگی باشد برای این کار کاپشن بچگانه طرح دار که در آن از طرح شخصیت‌های کارتونی استفاده شده نیز می‌تواند انتخابی مناسب باشد. شخصیت‌های کارتونی به دنیای بچه‌ها نزدیک‌ترند.

کلاه کاپشن

کاپشن کلاه‌دار بچگانه انتخاب مناسب‌تری برای بچه‌ها است. این کاپشن به دلیل داشتن کلاه در مواردی که کلاه بچه همراهتان نیست به شما کمک می‌کند تا کودکتان را گرم ‌کنید.

شلوار

یکی دیگر از موارد مهم لباس ‌بچگانه، شلوار است. در خرید شلوار بچگانه در همه فصول تلاش کنید ابتدا به‌ راحتی دلبندتان توجه کنید. در فصل زمستان به دلیل آنکه سرما به پای انسان زودتر از دیگر نواحی‌ بدن نفوذ می‌کند، باید به‌خوبی گرم شود. برای این کار می‌توانید از شلوار جین کشی ضخیم، شلوار مخمل و شلوار پشمی استفاده کنید. شلوار پارچه‌ای برای روزهای سرد در کودکان، انتخاب مناسبی نیست.

اگر شلوار در ناحیه مچ پا دارای کش باشد بهتر است. کش سبب می‌شود مچ پا گرم بماند و از طرفی چون بچه‌ها مرتب در حال دویدن هستند از گیرکردن پا در پاچه جلوگیری می‌کند.

پلیور

پلیور

اگر کاپشن انتخابی شما گرم است شاید نیازی نباشد که بیشتر از یک پلیور به بچه بپوشانید. پلیور بچگانه یقه‌گرد انتخاب مناسبی در خرید پلیور است. پلیور یقه‌اسکی بچگانه هرچند گرمای بیشتری دارد اما در حقیقت پس از تحرک‌های کودکان در آن‌ها احساس خفگی به وجود می‌آورد. تلاش کنید در انتخاب پوشش زیر کاپشن، پلیور را به پیراهن ترجیح دهید، چراکه وجود دکمه و زیپ یکی از مواردی است که باعث عدم راحتی در بچه‌ها افزایش می‌دهد.

کلاه

یکی دیگر از توصیه‌های مهم در زمستان برای کودکان، کلاه است. به کلاه زمستانی خوب ابتدا باید گرم باشد. در مرحله بعد کش آن باید نرم و راحت باشد. اندازه سر باشد یعنی نه تنگ باشد و نه گشاد. سعی کنید کلاه انتخابی روی گوش کودکان را نیز بگیرد چراکه گوش‌ها مخصوصاً در کودکان یکی از مجاری ورود سرما به بدن هستند، اگر کلاه روی گوش را بپوشاند بهتر است.

در خرید لباس بچگانه حتماً به سایز لباس‌ها نیز باید توجه کنید. یکی از راه‌های بسیار مناسب برای خرید لباس بچگانه، خرید لباس به‌صورت آنلاین است. این کار مخصوصاً اگر از فروشگاه اینترنتی معتبری صورت گیرد به شما این امکان را می‌دهد که از راهنمای سایز و البته راهنمایی جنس لباس استفاده کنید.

برخی از سایت‌های فروش آنلاین لباس امکان بازگشت لباس را نیز برای شما فراهم می‌کنند که این کار باعث می‌شود که اگر لباس مقبول شما نبود یا سایز آن مناسب نبود لباس را تعویض یا مسترد کنید.

برای مثال فروشگاه اینترنتی بانی مد از این فروشگاه معتبر است.

پسندها (2)

نظرات (0)