نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 22 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

آینده کودکان؛ تحت تاثیر بازی های کودکی!

1399/9/15 11:18
609 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

خرید انواع اسباب بازی و اسلایم برای کودکان از فروشگاه بلو اسلایم

کودکان به وسیله اسباب بازی ها دنیای اطراف خود را می شناسند و البته آن را می سازند. آن ها اولین مهارت هایشان را بر روی اسباب بازی هایشان تمرین می کنند و اولین خلاقیت هایشان را بر روی اسباب بازی هایشان اعمال می کنند.

حتما کودکی را دیده اید که مشغول ساخت یک ساختمان است؟ کودکی که مشغول تعمیر کردن ماشین اسباب بازی‌اش باشد چطور؟ یا شاید کودکی که مشغول آمپول زدن به یکی از عروسک هایش باشد؟ آیا این ها به صورت اتفاقی است؟

والدین!! حواستان باشد ... اسباب بازی ها در پرورش خلاقیت و استعدادهای کودکان نقش بسیار بسیار کلیدی دارند!

کودکان هنگام بازی کردن با اسباب بازی ها یاد می گیرند که چطور ساده ترین کارها را انجام دهند. یاد می گیرند که چه مشکلاتی ممکن است بر سر راهشان قرار بگیرد. یاد می گیرند که چگونه باید هر مانعی را رفع کرد. کودکان با بازی کردن، زندگی کردن را یاد می گیرند!

انتخاب شغل

بازی های کودکان الزاما شغل آینده آن ها را نمی سازد اما مطمئنا تاثیر بسزایی در انتخاب و البته یادگیری آن ها می گذارند. کودکی که برای عروسک هایش چای می آورد الزاما در آینده خدمتکار رستوران نخواهد شد، بلکه این نشان دهنده علاقه زیاد آن کودک به معاشرت با انسان ها و کمک به آن ها برای لذت بردن از لحظاتشان است. یادمان باشد کودکان هنوز مثل ما انسان های به ظاهر پیش رفته هیچ قضاوت و پیش داوری ای بین افراد مختلف قائل نمی شوند و هیچ تفاوتی بین یک رفتگر و یک طلافروش قائل نیستند. پس لطفا به جای پیشداوری و تحقیر کودک، علایق او را بشناسید و در راه مناسب هدایت و حمایتش کنید.

روابط اجتماعی

عروسک های کودکان نقش افراد را در دنیای کودکانه‌شان بازی می کنند. آن ها به این افراد غیرواقعی عشق می ورزند، با آن ها بحث می کنند، به آن ها آموزش می دهند و در کل احساساتشان را با آن ها به اشتراک می گذارند. پس به رفتار آن ها با عروسک هایشان دقت کنید. این رفتار ها را تحلیل کنید و به آن ها در برقراری رابطه با آن افراد غیرواقعی کمک کنید. هیچ وقت کودکان را به خاطر این تعاملات غیرواقعی سرزنش یا بدتر از آن مسخره نکنید. بلکه به آن ها راه درست تعامل و برقراری ارتباط را آموزش دهید.

یادگیری، تفکر، پژوهش

تراویک اسمیت پروفسور سرشناس و محقق رفتار کودکان می گوید : « تحقیقات یک ساله ما بر روی کودکان مشخص، از خانواده های مشخص و با اسباب بازی های مشخص به ما نشان داده که کودکان عمدتا از اسباب بازی هایشان برای 3 هدف مشخص استفاده می کنند. یادگیری، تفکر و پژوهش! »

کودکان با استفاده از اسباب بازی هایشان چیز های جدیدی کشف می کنند. مثلا اینکه اگر ماشین محکم به دیوار برخورد کند آسیب می بیند. به این می گویند یادگیری!

کودکان هنگام بازی با اسباب بازی هایشان به چیز های مختلفی فکر می کنند. مثلا اینکه چطور با لگو هایشان یک برج درست کنند؟ به این می گویند تفکر!

کودکان هنگام بازی کردن به دنبال راهکار جدید می گردند. مثلا اینکه چطور ساعت ها زمان صرف می کنند تا یک پازل را دقیقا درست حل کنند. به این می گویند پژوهش!

پیشنهاد می کنیم برای خرید انواع اسلایم و اسباب بازی، به فروشگاه اینترنتی بلو اسلایم (blueshop2020.com) مراجعه کنید. اسباب بازی هایی که نه تنها هیچ گونه تهدیدی برای سلامت فرزندان شما نخواهد بود بلکه به رشد فکری فرزند شما نیر کمک خواهد کرد.

کودکان با استفاده از اسباب بازی هایشان چیز های جدیدی کشف می کنند

خطرات نهفته در اسباب بازی ها!

با اینکه اسباب بازی ها مزایای زیادی برای کودکان دارند اما مثل هر چیز دیگری استفاده غیراصولی از آن ها میتواند آسیب های جدی به کودک وارد کند. مثلا استفاده از اسباب بازی های خشونت آمیز می تواند روحیه لطیف کودکان را به یک روحیه خشن و گستاخ تبدیل کند.

یا استفاده از اسباب بازی های مرتبط با سحر و جادو و ماورالطبیعه میتواند باعث منحرف شدن مسیر ذهنی کودک شود و مشکل و وقفه جدی در فرآیند رشد ذهنی کودک ایجاد کند.

در کنار این ها استفاده از اسباب بازی هایی که به کودک تفاوت سطوح طبقاتی را آموزش دهد می تواند در آینده باعث بروز احساسات غلط، غرور ها یا ضعف های نابجا در کودک شود.

اخلاقیات و عادت ها

دیگر جنبه ای که اسباب بازی ها می توانند در آن ها تاثیرگذار باشند عادت ها و اخلاقیات فردی است. اسباب بازی ها می توانند وسیله ای برای یادگیری این موضوع باشند که مثلا یک دختر در خانه می تواند در تهیه غذا به مادرش کمک کند. یک گاز اسباب بازی و 2 عدد ماهیتابه اسباب بازی می تواند به یک کودک دختر بیاموزد که او نیز توانایی پخت و پز را دارد. یا یک اسباب بازی آچار فرانسه می تواند به یک پسر بیاموزد که او نیز توانایی تعمیر بعضی چیز ها در خانه را دارد.

پس می توان نتیجه گرفت که اسباب بازی ها نه تنها وسیله بازی کودکان، بلکه ابزار های بسیار قدرتمندی هستند که می توان از آن ها برای آموزش به کودکان، تربیت آن ها، پرورش استعداد ها یا حتی ایجاد عادت های مفید از آن ها استفاده کرد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)