نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 27 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

راه کارهایی جهت درمان ریزش مو مادران شیرده

1399/9/2 13:39
960 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

مقدمه

اختلال در عملکرد هورمون‌ها، مشکلات مختلفی برای سلامت بانوان باردار و مادران شیرده ایجاد می‌کند. در واقع اختلالات هورمونی از شایع‌ترین مشکلات در دوران بارداری، زایمان و دوران شیردهی هستند. به هم خوردن این تعادل در بدن با عوارض متعددی همچون افسردگی، کم‌خوابی، تغییر دمای بدن، عفونت مجاری ادرار، اضطراب، سردرد و ... همراه است.

راه‌کارهایی جهت درمان ریزش مو مادران شیرده

تغییرات هورمونی در دوران شیردهی

ریزش مو، یکی از رایج‌ترین مشکلات ناشی از اختلالات هورمونی در دوران شیردهی مادران است. به طور معمول بانوان در دوران شیردهی از عادت ماهیانه محروم هستند، این امر موجب بروز تغییراتی اساسی در عملکرد هورمون‌ها می‌شود.

همچنین بعد از زایمان هورمونی به نام پرولاکتین در سینه مادر ترشح می‌شود. این تغییر امری کاملاً طبیعی بوده و به کنترل سطح هورمون‌هایی همچون استروژن کمک می‌کند. این تغییر در عملکرد هورمون منجر به افزایش شیر مادر خواهد شد.

همان‌طور که ذکر کردیم، ریزش مو مشکلی جدی در دوران شیردهی است. ریزش مو برای بعضی از مادران بدون دخالت دارو یا مکمل‌های تقویتی برطرف شده و موهای جدید بعد از گذشت مدت زمانی مشخص رشد مجدد خود را آغاز می‌کنند.

در صورتی که این موضوع بعد از دوران شیردهی نیز برطرف نشد، شخص باید به پزشک متخصص مراجعه کرده و ریشه مشکل را پیدا کند و به درمان ریزش موی خود اقدام کند. در برخی مواقع اختلالات هورمونی باعث بروز بیماری‌های مختلفی همچون تیروئید یا بیماری دیابت خواهند شد.

ریزش مو در دوران شیردهی

زمان مشخصی برای شروع ریزش مو در دوران شیردهی وجود ندارد. این فرایند ممکن است برای هر شخص زمان متفاوتی داشته باشد. به طور کلی مادران باید از شروع زمان شیردهی به اختلالات هورمونی و به خصوص ریزش مو توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ تا به محض بروز مشکل برای تقویت خود و رفع آن اقدام کنند.

شروع ریزش مو در دوران شیردهی بین سنین 2 تا 4 ماهگی نوزاد، بیشترین احتمال را دارد. مادران باید به تغییرات جدی که بعد از زایمان در بدن به وجود می‌آید، توجه داشته باشند. تعداد موهای ریخته شده و کم شدن حجم مو از مواردی هستند که در صورت بررسی و پیگیری، قابلیت کنترل و بهبود خواهند داشت.

ریزش مو در دوران شیردهی

با تغییر در سطح و کارکرد نرمال هورمون‌ها، ساختار مو با تغییری ناگهانی روبرو شده و مادر متوجه ریزش مو می‌شود. این فرایند ممکن است چند ماه و حتی یک سال بعد از زایمان نیز ادامه داشته باشد. در بسیاری از مادران شیرده ریزش مو بعد از گذراندن دوره قطع خواهد شد و شکل ظاهری مو به حالت اول خود بازمی‌گردد.

فرایند ریزش مو ممکن است تمام سر را تحت تأثیر قرار دهد و در برخی از مادران نیز تنها به هنگام شانه کردن ریزش مو اتفاق می‌افتد. معمولاً ریزش مو در ناحیه جلوی سر بیشتر از پشت سر خواهد بود.

مادران توجه داشته باشند که ریزش مو ارتباط مستقیمی با شیردهی ندارد. دلیل عمده این مشکل تغییرات هورمونی و اختلال در ساختار آن‌هاست. همچنین استرس و مشکلات خواب نیز باعث ریزش مو در مادران شیرده می‌شود.

درمان ریزش مو در دوران شیردهی

ریزش مو در دوران شیردهی باعث نازک شدن تارهای مو می‌شود و همچنین حجم مو نیز به میزان قابل مشاهده‌ای کاهش پیدا می‌کند. مادران می‌توانند از شامپوهای طبیعی که باعث بروز مشکل یا حساسیت نمی‌شوند، برای شستشوی موهای و درمان ریزش مو خود استفاده کنند.

استرس از دیگر دلایل مهم ریزش مو در دوران شیردهی است. کاهش سطح استرس و اضطراب از مهم‌ترین عواملی هستند که مادران شیرده باید به آن توجه داشته باشند.

تغذیه از دیگر مواردی است که به درمان ریزش مو در دوران شیردهی کمک می‌کند. رژیم غذایی در این دوران باید به شکلی باشد تا انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی به بدن مادر برسد. هرچه بدن با کمبود بیشتری از ویتامین و مواد معدنی روبرو شود به همان نسبت در ریزش مو نیز تأثیرگذار خواهد بود.

مادران می‌توانند از لبنیات، حبوبات، میوه و سبزی، غلات، مواد خوراکی پروتئینی و انواع مواد غذایی سالم و مفید، در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنند.

درمان ریزش مو در دوران شیردهی

استفاده از قرص و مکمل‌های تقویتی در دوران شیردهی

بسیاری از پزشکان قرص‌های مولتی‌ویتامین یا انواع مکمل‌های تقویتی را به مادران شیرده توصیه می‌کنند. مادران می‌توانند از این مکمل‌ها در دوران شیردهی یا سه ماه اول بعد از زایمان استفاده کنند. انواع ویتامین B، آهن، کلسیم، ویتامین D، اسید چرب امگا 3 و ... از مواردی هستند که به تقویت و سلامت بدن مادر در دوران بعد از زایمان و همچنین به درمان ریزش مو کمک می‌کنند.

خرید قرص ریجن دایت

قرص ریجن دایت، به عنوان مکملی مؤثر جهت درمان ریزش مو شناخته شده است. این قرص از انواع ویتامین و مواد معدنی مفید برای تقویت و حفظ سلامت مو، پوست و ناخن تشکیل شده است. از مهم‌ترین مزایای خرید قرص ریجن دایت باید به موارد زیر اشاره کنیم.

  • کاهش ریزش مو
  • پیشگیری از ریزش مو
  • افزایش سرعت رشد مو
  • افزایش ضخامت تارهای مو
  • کاهش التهاب پوست سر
  • تقویت مو و ناخن
  • پیشگیری از پیری زودرس
  • مؤثر در جوان‌سازی پوست
  • بهبود در عملکرد سلول‌ها
  • حالت پذیری مو

ریجن دایت

همان‌طور که ذکر کردیم این قرص مکمل از ویتامین‌ها و مواد معدنی مفیدی تشکیل شده است. متیونین، سیستین، ویتامین B5، ویتامین E، زینک یا روی، سلنیوم، بیوتین، مس و فولیک اسید از ترکیبات به کار رفته در ساختار قرص ریجن دایت هستند. قرص ریجن دایت محصول شرکت اسی ESI ایتالیا است. در مصرف قرص ریجن دایت محدودیتی وجود ندارد و تا به حال عوارض جدی از مصرف این قرص مکمل گزارش نشده است. به مادران شیرده توصیه می‌شود قبل از مصرف با پزشک متخصص خود مشورت داشته باشند.

مولتی‌ویتامین مادران باردار و شیرده

یکی دیگر از مکمل‌های مفید برای دوران شیردهی مولتی‌ویتامین است. مولتی‌ویتامین مادران شیرده را به شکلی اختصاصی برای مادران شیرده و باردار تولید کرده است که نیاز بدن مادر به انواع ویتامین و مواد معدنی را برآورده می‌کند. مولتی‌ویتامین مادران شیرده از آهن، زینک، ویتامین‌های E ،B12،C ،A و D تشکیل شده است.

داروخانه اینترنتی باهمانه

باهمانه؛ نامی مطرح در زمینه فروش آنلاین محصولات مکمل تغذیه ای، آرایشی، بهداشتی و مراقبتی است. در این داروخانه آنلاین محصولاتی معتبر و باکیفیت از برندهای مطرح ایرانی و خارجی به فروش می‌رسد.

پرداخت آسان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سایت باهمانه است. شما می‌توانید پس از تحویل گرفتن کالا وجه مورد نظر را پرداخت کنید. تضمین اصالت کالا از دیگر دلایل اعتبار فروشگاه آنلاین باهمانه است. مخاطبان باهمانه می‌توانند با اطمینان خاطر از کیفیت و اورجینال بودن محصول از این سایت «www.bahamaneh.com» خرید کنند.

به مادران عزیزی که در دوران شیردهی هستند، توصیه می‌کنیم تا برای خرید قرص ریجن دایت، مولتی‌ویتامین مادران شیرده از داروخانه اینترنتی باهمانه دیدن کنند.

همچنین مولتی‌ویتامین‌های مخصوص دوران بارداری و شیردهی دیگری نیز همچون مولتی‌ویتامین پرینامکس نیومام، پرگنالایف مولتی‌ویتامین مینرال، مولتی‌ویتامین پرگنانسی و جینجر، پرینامکس دیورینگ و ... در این فروشگاه آنلاین موجود است.

سلامت مادر و جنین ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند. به همین منظور مادران در دوران بارداری و همچنین به هنگام شیر دادن نوزاد باید به تغذیه و مراقبت از سلامت جسم و روح خود توجه داشته باشند. ریزش مو تنها یکی از مشکلاتی است که در دوران شیردهی برای مادر به وجود می‌آید.

برای رفع مشکلات ناشی از این دوران مادران می‌توانند تحت نظر پزشک از انواع قرص‌ها و مکمل‌ها در جهت تقویت و حفظ سلامت خود استفاده کنند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)