نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 30 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

3 غذای لذیذ و فوری که با نودالیت پخته می شوند

1399/7/16 11:30
704 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

استفاده از نودالیت به‌عنوان یک وعده غذایی سریع و خوشمزه، انتخاب بسیار مناسبی برای زندگی‌های پرمشغله امروزی است. این روزها که ممکن است برخی اوقات فرصت کافی برای پخت و پز نداشته باشیم، چه چیزی بهتر از یک غذای خوشمزه و سریع می‌تواند ما را از گرسنگی‌های وقت و بی‌وقت نجات دهد؟ نودالیت غذایی است که می‌توانید ظرف مدت ۳ دقیقه آن را آماده کنید، اما با اندکی صرف زمان و مواد اولیه بیشتر، می‌توانید غذایی خوشمزه‌تر و البته مقوی‌تر برای خود و خانواده‌تان تهیه کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا روش تهیه چند غذای خوشمزه و مقوی با نودالیت را به شما آموزش دهیم.

نودالیت مرغ همراه با سبزیجات

نودالیت مرغ همراه با سبزیجات

مواد لازم برای تهیه نودالیت مرغ همراه با سبزیجات :

  • نودالیت مرغ
  • فلفل دلمه رنگی
  • جوانه گندم یا ماش
  • رب گوجه‌فرنگی
  • برگ ریحان

تهیه این غذا بسیار آسان است. ابتدا مقداری فلفل دلمه رنگی را به برش بزنید و با حرارت بالا و مدت‌زمان بسیار کم تفت بدهید.

سپس نودالیت را داخل مقداری آب ریخته، چاشنی مخصوص داخل بسته را به آن اضافه کنید. حال اجازه دهید نودالیت شما پخته شود. در لحظات پایانی پخته شدن نودالیت مرغ، مقدار کمی رب گوجه به آن اضافه کنید و صبر کنید تا بوی پختگی رب گوجه بلند شود (در این مرحله لازم است از حرارت زیاد استفاده کرده و از غذای خود غافل نشوید، چرا که احتمال سوختگی آن بالاست). نودالیت پخته‌شده با رب و چاشنی را درون ظرفی بریزید. فلفل دلمه‌ای‌های تفت‌داده شده را به همراه جوانه ماش یا گندم (بسته به سلیقه خودتان) و برگ‌های ریحان را نیز به آن اضافه کنید و به هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند.

حال غذای شما آماده است، گرم نوش جان‌کنید!

نودالیت همراه با قارچ و سبزیجات

نودالیت همراه با قارچ و سبزیجات

تهیه‌ی نودالیت همراه با قارچ و سبزیجات، تفاوت چندانی از نظر زمانی با پختن نودالیت به‌تنهایی ندارد اما از ارزش غذایی بسیار بالاتری برخوردار است و می‌توانید به‌عنوان یک وعده غذایی مقوی از آن استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه نودالیت همراه با قارچ و سبزیجات :

برای تهیه این غذا، ابتدا کف یک ظرف را اندکی چرب کنید. قارچ‌های ریز شده و کلم بروکلی‌ها را درون آن بریزید و روی حرارت زیاد قرار دهید. علت استفاده از حرارت زیاد در این مرحله آن است که قارچ‌ها تحت حرارت ملایم و طولانی آب خواهند انداخت. در این مرحله اگر علاقه داشته باشید می‌توانید تعدادی فلفل دلمه ریز شده نیز اضافه و سرخ کنید.

پس از سرخ شدن سریع قارچ و کلم بروکلی، نودالیت قارچ و پنیر را داخل آب بریزید و ادویه مخصوص آن را اضافه کنید. اجازه دهید نودالیت شما بپزد. پس از پخته شدن، نودالیت و مخلوط سرخ‌شده قارچ و کلم بروکلی را با آن مخلوط کنید. اگر علاقه دارید، پیش از سرد شدن مخلوط، اندکی پنیر پارمزان برای زیبایی و البته ایجاد طعم بهتر روی غذای خود بریزید.

نودالیت همراه با قارچ و سبزیجات شما آماده خوردن است، برای تجربه بهتر این غذا را گرم نوش جان‌کنید!

نودالیت مرغ همراه با سس سفید

نودالیت مرغ همراه با سس سفید

اگر هوس پاستا با سس آلفردو کرده‌اید اما وقت کافی برای پخت مرغ یا آبکش کردن پاستا را ندارید، این هوس را با استفاده از نودالیت مرغ می‌توانید برطرف کنید.

مواد لازم جهت تهیه نودالیت مرغ همراه با سس سفید :

  • نودالیت مرغ
  • پنیر پارمزان
  • سیر یا پودر سیر
  • خامه
  • کره
  • برگ ریحان خردشده

برای تهیه این غذا، ابتدا مقداری کره را روی حرارت آب کنید و خامه را به آن بیفزایید و خوب به هم بزنید. حال سیر یا پودر سیر را به خامه و کره یکدست شده اضافه و اندکی پنیر پارمزان نیز به مخلوط اضافه کنید.

بسته نودالیت که شامل خود نودالیت و ادویه مخصوص آن است را درون آب در حال جوش ریخته و اجازه دهید نودالیت مرغ شما بپزد. حال سس سفید تهیه‌شده را به نودالیت داغ اضافه کنید. برگ‌های ریحان خردشده را نیز داخل مخلوط بریزید و کمی به هم بزنید. برای تزیین بیشتر، می‌توانید از مقداری پنیر پارمزان و برگ‌های سالم ریحان نیز استفاده کنید.

این غذای خوشمزه، می‌تواند در کمتر از ۵ دقیقه آماده شود!

پسندها (1)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)