نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 30 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

چهار کرمی که برای هر مامانی لازم و ضروریه!

1399/6/24 11:47
926 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

چهار کرمی که برای هر مامانی لازم و ضروریه

اولین - کرم دور چشم !

عواملی مانند آلودگی محیطی و وجود آلاینده ها روند فعالیت سلول های پوستی دور چشم را مختل می کنند و باعث می شوند شادابی پوست از بین برود. برای حل این مشکل، استفاده از کرم دور چشم بهترین گزینه است. این محصولات به دلیل  ساختار قوی خود به راحتی می توانند در برابر عوامل مخرب مقابله کنند و افتادگی پوست دور چشم را تا حد زیادی از بین می برند و شما با استفاده از این محصولات می توانید طراوت، زیبایی و شفافیت را به پوستتان برگردانید.

فواید کرم دور چشم چیه؟

علاوه بر از بین بردن چروک‌های دور چشم، کرم‌های دور چشم خواص دیگری نیز دارند که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم. 

1. آنتی اکسیدان : شاید این ویژگی چیزی نباشد که خیلی زود متوجه آن شوید. وقتی می‌گوییم یک کرم خاصیت آنتی اکسیدان دارد یعنی شما با گذشت زمان باید متوجه تاثیر آن شوید. زمانیکه سایر افرادی که کرم دور چشم نمی‌زنند، دچار چین و چروک اطراف چشم هستند ولی شما بخاطر استفاده مکرر از کرم دور چشم چنین مشکلی ندارید.

2. سفید کننده :  این خاصیت کرم دور چشم برای افرادی که زیر چشمانشان تیره و کبود است بسیار مفید است. زیرا کرم دور چشم کمک می‌کند پوست زیر چشم روشن‌تر شده و مشکل تیرگی آن برطرف شود.

3. آبرسان :  آبرسانی به پوست بسیار مهم است و فرقی نمی‌کند پوست دستانتان باشد یا پوست اطراف چشمانتان. کرم دور چشم به شما کمک خواهد کرد به پوست اطراف چشمانتان که حساس‌تر و نازک‌تر هم هستند به میزان کافی آبرسانی کنید.

4. مرطوب کننده : به مرور زمان که سن افراد بالاتر می‌رود، پوست دور چشم چربی خود را از دست می‌دهد و خشک می‌شود. بنابراین مهم است که پوست اطراف چشم ما مرطوب و چرب باشد تا هنگامی که لبخند می‌زنیم در اثر خشکی زیاد پوستمان، جای خط و خطوط دور چشممان روی پوست باقی نماند.

بهترین نحوه مصرف کرم دور چشم به چه صورته؟

همانطور که بارها به این نکته اشاره شد، پوست اطراف چشم بسیار حساس و نازک است. بنابراین وقتی می‌خواهید به دور چشمتان کرم بزنید باید به آرامی این کار را انجام دهید و از فشار دادن انگشت به روی پوست یا حرکات تند انگشت به این طرف و آنطرف در زیر چشم خودداری کنید تا کرم دور چشم بتواند به بهترین شکل نتیجه دهد. ابتدا کرم را به صورت نقطه‌ای زیر چشمتان بزنید. سپس با کمک انگشت حلقه سعی کنید به آرامی آن را پخش کنید. کرم دور چشم را به پلک بالا و زیر ابروهایتان نیز بزنید تا از افتادگی و چروک افتادن آن‌ها جلوگیری کنید. بهتر است حرکات دست از پایین به بالا و به سمت داخل یا استخوان بینی باشد. همچنین بهترین زمان برای استفاده از کرم دور چشم، شب هنگام خواب است.

دومین - کرم ضد آفتاب !

نور آفتاب موجب رشد و نمو تمام موجودات زمین می‌شود. اما اگر به کمک یک کرم ضد آفتاب مناسب از پوست در برابر اشعه‌های مضر آن محافظت نکنیم، این سلول های سرطانی هستند که فرصت رشد را در بدنمان پیدا می‌کنند.

این روزها الزام استفاده از کرم ضد آفتاب بر کسی پوشیده نیست. اما شاید سوال اساسی این است که چرا پزشکان و متخصصین پوست تا این حد به استفاده از کرم ضد آفتاب تاکید دارند؟

تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با کرم ضد آفتاب بیشتر آشنا شده و انواع آن را بشناسید تا در زمان خرید کرم ضد آفتاب، در انتخاب محصول مناسب دچار مشکل نشوید.

چرا به کرم ضد آفتاب نیاز داریم؟

به طور معمول تمام انسان‌ها در طول روز حداقل یک بار از درب منزل خود خارج می‌شوند. پس می توان گفت که قرار گرفتن در برابر تابش نور خورشید، امری اجتناب ناپذیر است. از سوی دیگر نور خورشید همراه با تمام فواید خود، حاوی دو اشعه مضر فرابنفش است که آن‌ها را با نام‌های اشعه UVA و UVB می‌شناسیم. این دو نوع اشعه در صورت عبور از پوست انسان خساراتی چبرن ناپذیر را برجای می‌گذارند. شاید این جملات ترسناک به نظر برسند (که البته همین طور هم هست)، اما برای پیشگیری از این مشکل راه حلی بسیار ساده وجود دارد!

"کرم ضد آفتاب مناسب با پوست"

با انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب، شما در حقیقت یک سد دفاعی بین پوست خود و اشعه مضر آفتاب ایجاد می‌کنید. اما برای ایجاد این سپر دفاعی برای پوستتان باید ابتدا با بهترین کرم ضد آفتاب آشنا شوید. 

بهترین کرم ضد آفتاب دارای چه ویژگی‌هایی است؟

برای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب باید به چند نکته و ویژگی دقت کنید.

فاکتور محافظتی یا همان SPF :  حتما در زمان خرید کرم ضد آفتاب به عدد نوشته شده مقابل SPF آن دقت کنید. این عدد نشانگر دو موضوع بسیار مهم است. مدت زمان محافظت و میزان محافظت از پوست. به طور مثال کرم ضد آفتاب با SPF30 از پوست شما در برابر آفتاب به مدت 300 دقیقه محافظت می‌کند و همچنین از ورود 97 درصد امواج مضر آفتاب به پوست جلوگیری می‌کند. پس اگر پوست حساسی دارید، بهتر است از کرم ضد آفتاب با SPF های بالای 50 استفاده کنید.

نوع پوست : مانند تمام محصولات پوستی، دقت به تناسب کرم ضد آفتاب و نوع پوستتان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای مثال پوست‌های چرب اگر از کرم ضد آفتاب روغنی استفاده کنند، علاوه بر احساسی ناخوشایند، باعث چرب شدن پوست خود شده و موجب بروز جوش و بسته شدن منافذ پوستی می‌شوند.

ویژگی Braodspectrum : می توان ادعا کرد که بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار، آن کرم‌هایی هستند که دارای ویژگی Broadspectrum هستند. این ویژگی نشان از خاصیت حفاطتی کرم در برابر طیف گسترده ای از اشعه های مضر آفتاب (UVA ،UVB و UVC) دارد.

ترکیبات سازنده : در  کنار تمام موارد گفته شده، خوب است در زمان خرید کرم ضدآفتاب، به ترکیبات سازنده آن دقت کنید. هرچقدر این ترکیبات طبیعی تر باشند، تضمینی محکم تر بر حفظ سلامت پوست شما خواهند بود.

و در انتها این نکته طلایی را به خاطر داشته باشید که برترین کرم‌های ضد آفتاب در دنیا، نیاز به تمدید دارند. پس بهتر است که هر دو ساعت، کرم ضد آفتاب خود را تمدید کنید.

حال که با ویژگی های یک کرم ضد آفتاب مناسب آشنا شدید، می توانید به راحتی محصول مورد نظر خود را از میان برندهای برتر ایرانی و خارجی انتخاب کنید. کارشناسان ما در فروشگاه اینترنتی روژه آماده همراهی و کمک به شما در این مسیر هستند.

فروشگاه اینترنتی روژه

سومین - کرم آبرسان !

کرم آبرسان، محصولی است که قصد داریم درباره آن صحبت کنیم و به بررسی دقیق تر آن بپردازیم. بسیاری از افراد هستند که از مشکل کم آبی رنج می برند که این مشکل می تواند دلایل زیادی از جمله تغذیه نادرست، آب و هوا، کمبود خواب و ... داشته باشد. کسانی که پوستشان دچار این مشکل می شود، برای مقابله با این مشکل باید از کرم آبرسان استفاده کنند. معمولا افرادی که پوست خشکی دارند ، بیشتر از بقیه افراد باید از کرم آبرسان یا مرطوب کننده استفاده کنند. اصولا پوست های خشک ساختاری زبر دارند و در مقایسه با سایر پوست ها ، ناهمواری های بیشتری دارند و به اصطلاح پوسته پوسته می شوند و برای رسیدن به نتیجه ایده آل ، توصیه می شود از کرم آبرسان استفاده کنند. 

عملکرد کرم آبرسان 

آبرسان پوست یا هیدرودرمی یعنی رطوبت رساندن به پوست که با آبرسانی پوست سلول های پوستی شاداب و متورم می شوند و در نتیجه با این کار پوست سرزنده می شود. کرم آبرسان حاوی روان کننده بوده و مانع از دست رفتن رطوبت و آب موجود در پوست می شوند. این کرم ها به جذب رطوبت و آب از محیط ، توسط پوست کمک می کنند و از این طریق آبرسانی و هیدارتاسیون خوبی رو برای پوست به همراه می آورند. مهمترین فایده ی آبرسانی به پوست افزایش خاصیت الاستیسیته و کشسانی پوست است که باعث از بین رفتن خطوط و چین و چروک های ریز پوست می شود. همچنین آبرسانی به پوست باعث از بین رفتن چربی های اضافی پوست شده و با افزایش رطوبت مانع ایجاد جوش و آکنه می شود. آبرسانی به پوست، باعث شفافیت و شادابی آن شده و تیرگی های پوست را محو می کند. پوست آبدار هیچ وقت دچار خشکی و اگزمای پوستی نمی شود. لازم به ذکر است آبرسانی به پوست روند پیری آن را به تعویق انداخته و ظاهر پوست شما را جوان و شاداب می کند. وقتی که پوست هیدراته و آبدار است به راحتی می تواند از طریق تعریق کافی با سموم و آلودگی های محیطی که وارد آن می شود مقابله نموده و مواد زائد را از خود دور سازد.

چند نکته مهم درباره کرم آبرسان 

1. قبل از خشک شدن کامل صورت، کرم آبرسان را روی آن بمالید.

2. آبرسان نباید ایجاد حساسیت نکند و هنگام مصرف آلودگی میکروبی و قارچی ایجاد نکند.

3. این محصول باید رنگ و بوی مناسب داشته باشد و دارای شفافیت، جلای خوب و ظاهر کاملا یکنواخت باشد.

4. پس از شست و شو باید سریع پاک شود و پس از مصرف، نباید در پوست احساس چربی نکنیم.

5. همچنین، باید به صورت سریع و چس از مصرف جذب پوست شود. 

چهارمین - کرم ضد لک !

لک‌ها چرا و چطور روی پوست ظاهر می‌شوند؟ 

اگر بخواهیم خیلی مختصر و مفید توضیح دهیم، تغییرات رنگ پوست به 2 شکل است. یا رنگ ذاتی و ژنتیکی یا اکتسابی که در اثر مواجهه با نور خورشید بروز می‌کند. در نواحی مختلف بدن چون تراکم ملانوسیت‌ها یا سلول‌های حاوی ملانین تفاوت دارد، رنگ پوست ممکن است متفاوت باشد. در اثر تحریکات درونی و بیرونی و افزایش سلول‌های رنگ‌‌ساز، لک‌های پوستی ظاهر می‌شود. عوامل مختلفی در این بین نقش دارد که از آن جمله می‌توان به اختلالات ژنتیکی، عفونت‌های موضعی، داروها، مواد‌شیمیایی، تغذیه و سوءتغذیه، بدخیمی‌های پوستی، اختلال‌های هورمونی، بارداری و … اشاره کرد.

کرم ضد لک، بهترین راه درمان لک های پوستی

بدون شک، استفاده از کرم ضد لک یک راه شایع برای درمان لک های صورت و بدن است که می تواند شادابی و شفافیت پوست و چهره ای زیبا را برایتان به ارمغان آورد. این دسته از محصولات مراقبتی که معمولا از مواد موثری مانند عصاره جلبک، آربوتین، ویتامین سی، عصاره شیرین بیان و ... تشکیل می شوند، به راحتی می توانند لک های پوستی شما را برطرف کنند. معمولا جوش های صورت، گاهی اوقات بعد از بهبود، بر پوست افراد اثر و لک به جای می گذراند. برای روشن کردن این لکه ها نیز، استفاده از کرم ضد لک بسیار تاثیر گذار خواهد بود. جالب است بدانید، این محصولات توانایی این را دارند که از بروز لک و کک و مک بر روی پوست جلوگیری کنند. 

کرم ضد لک برای اینکه بتواند لک را از بین ببرد، معمولا از 5 مرحله عبور می کند.

1. سلول های رنگ ساز را به کمک آربوتین، هیدروکینون و اسید آزلائیک را نابود می کند.

2. با فریب دادن سلول های رنگ ساز، به سلول ها پیام می دهند که رنگ زیادی زیر پوست تولید شده است و در نتیجه سلول های رنگ ساز دیگر دانه های رنگی تولید نمی کنند. کرم ضد لک معمولا با استفاده از موادی مانند عصاره شیرین بیان و رزورسینول عمل بالا را انجام می دهد.

3. با کمک کوجیک اسید، مانع از رسیدن مواد لازم برای تولید رنگ به سلول های رنگ ساز می شوند.

4. دانه های رنگی تولید شده را در سطح پوست پخش می کنند و مانع از تجمع دانه های رنگی و لک شدن پوست می شوند.

5. در نتیجه، مانع از انتقال دانه های رنگ تولید شده به سطح پوست می شوند.

پسندها (3)

نظرات (1)

❤️Maman juni❤️Maman juni
26 شهریور 99 2:25
من اصلا شبا یادم میره از کرمم استفاده کنم  همسرم یادم میندازه 😅