نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

سرگرمی کودکان با جوجه یک روزه پرندگان

1399/6/10 17:36
1,452 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

سرگرمی کودکان با جوجه

سرگرمی کودکان با جوجه یک‌روزه پرندگان، ایده بسیار جالبی می‌تواند باشد! همان‌طور که می‌دانید سرگرم کردن کودکان، همواره یکی از دغدغه‌های اساسی والدین بوده و والدین، گزینه‌های مختلفی را برای این منظور در دسترس آن‌ها قرار می‌دهند. البته اهمیت سرگرم شدن کودک، صرفاً به جنبه‌ی تفریحیِ قضیه، خلاصه نمی‌شود. نوع سرگرمی و آن چیزهایی که کودک در اوقات فراغت با آن‌ها سروکار دارد، می‌تواند روی رفتار او تأثیر معناداری بگذارد. ضمن اینکه سرگرمی‌های خوب و سازنده، به تقویت مهارت یادگیری و شکوفایی پتانسیل‌های درونی کودک کمک بسزایی می‌کنند.

جهت‌دهی صحیح به سرگرمی کودکان در عصر حاضر، بالأخص بعد از روی کار آمدن گوشی‌های هوشمند، به چالشی دشوارتر از همیشه تبدیل شده است. معضل استفاده بیش‌ازحد کودکان از گوشی، تبلت و کامپیوتر و غرق شدن آن‌ها در بازی‌ها و انیمیشن‌های مختلف و اغلب کم محتوا، نشانه‌ای نگران‌کننده است که والدین باید برای مدیریت آن، تدبیری بیندیشند. در این شرایط، جلب‌توجه کودکان به فعالیت‌های سرگرم‌کننده و سازنده‌ای که درعین‌حال، ماهیت جذاب و متفاوتی داشته باشند، یکی از بهترین راهکارهای ممکن است.

تعامل با حیوانات، مخصوصاً جوجه پرنده‌ها، همواره برای انسان، یک تعامل خوشایند بوده که هنوز هم می‌توانیم از جذابیت آن، برای سرگرم کردن کودکانمان استفاده کنیم. شاید در بدو امر، این‌طور به نظر برسد که سبک زندگی شهری، اجازه چنین کاری را به ما نمی‌دهد، اما وجود دستگاه جوجه‌کشی خانگی، این امکان را به‌سادگی برای همه مقدور می‌سازد.

خرید دستگاه جوجه‌کشی خانگی، این امکان را برایتان فراهم می‌کند که بتوانید، فرایند تبدیل تخم‌های نطفه‌دار پرندگان مختلف به جوجه‌ها را مدیریت نموده و هم‌زمان با انجام این کار، کودکان را نیز وارد ماجرا کنید. این کار به‌قدری مفرح و لذت‌بخش است که به‌سرعت، توجه و علاقه کودک را به خود جلب می‌کند و خیلی زود برای او به یک سرگرمی دوست‌داشتنی می‌شود. یک سرگرمی کاملاً متفاوت با سرگرمی‌های تکراری این روزها که کودک را به جهان دیگری می‌برد.

نخستین مواجهه‌ی کودک با جوجه‌های تازه از تخم بیرون آمده را تصور کنید و ببینید چنین موقعیتی، چقدر می‌تواند تماشایی باشد و چه احساس فوق‌العاده‌ای را در او ایجاد کند؟ از اینجا به بعد، کودک، بخش عمده‌ای از زمانش را صرف تعامل با جوجه‌های نورس می‌کند و از کودک بودن، به معنای واقعی کلمه لذت می‌برد. احساس نابی که کودک هنگام تبدیل شدن ده‌ها تخم به جوجه تجربه می‌کند، انگیزه مضاعفی در او به وجود می‌آورد تا در دوره‌های بعدی جوجه‌کشی با دستگاه، با شور و رغبت بیشتری مشارکت کرده و متعاقباً بخش بیشتری از زمان روزانه‌اش را به این کار اختصاص دهد.

جوجه‌کشی با دستگاه علاوه بر اینکه یک سرگرمی جالب برای کودک است، نوعی کلاس مهارت‌آموزی برای اوست. در اینجا کودک پس از مدتی، اصول و قواعد جوجه‌کشی را نیز به‌خوبی فرامی‌گیرد و چه‌بسا در آینده‌ای نه‌چندان دور، از همین مهارت برای کسب درآمد استفاده کند. اتفاقاً بد نیست بدانید که بسیاری از افراد با استفاده از همین دستگاه جوجه‌کشی خانگی در استان‌های مختلف ایران، مشغول فعالیت‌های اقتصادی هستند و جوجه‌کشی با دستگاه، حالا به یکی از مشاغل خانگی پرطرفدار، بالأخص نزد بانوان خانه‌دار، تبدیل شده است.

با این توضیحات، واضح است که سرگرم کردن کودک با خرید دستگاه جوجه‌کشی، برای والدین هم می‌تواند منافع زیادی داشته باشد. چون والدین هم می‌توانند علاوه بر لذت بردن از انجام این کار، چم‌وخم داستان را ظرف مدت کوتاهی یاد بگیرند و روی ایده‌ی جوجه‌کشی با دستگاه، به‌عنوان یک فرصت اقتصادی بالقوه، بیشتر فکر کنند. درهرصورت، حتی اگر هم انگیزه اقتصادی از خرید دستگاه جوجه‌کشی نداشته باشید، باز هم باید برای سرنوشت جوجه‌های متولدشده، از قبل برنامه‌ریزی کنید. اگر قصد یا امکان نگه‌داری از جوجه‌ها را نداشته باشید، آنگاه فروش آن‌ها تنها کاری است که می‌توانید انجام دهید و این‌گونه است که جوجه‌کشی با دستگاه، چه بخواهید و چه نه، برایتان به یک تفریح درآمدزا تبدیل می‌شود!

مشاوره خرید دستگاه جوجه کشی

کسب مشاوره و انتخاب یک عرضه‌کننده معتبر، دو اصل مهم در خرید دستگاه جوجه‌کشی خانگی هستند. شرکت بلدرچین دماوند، مجموعه‌ای متخصص در حوزه ساخت انواع دستگاه جوجه کشی است که ضمن ارائه خدمات مشاوره‌ای، گزینه‌های خرید متنوعی را در معرض انتخابتان قرار می‌دهد. به‌این‌ترتیب، شما می‌توانید ضمن خرید مقرون‌به‌صرفه‌ی یک دستگاه باکیفیت، راندمان کاری‌تان را در تولید جوجه یک‌روزه به حداکثر برسانید.

مشاوره خرید دستگاه جوجه کشی

پسندها (1)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)