نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 18 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

۱۰ نکته برای خرید لباس بچگانه

1399/4/18 11:00
710 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

۱۰ نکته برای خرید لباس بچگانه

خرید لباس بچگانه میتواند بسیار هیجان انگیز باشد. بسیاری از افراد عاشق لباس‌های کودکان هستند و حتی اگر قصد خرید آنها را نداشته باشند، مدت‌ها به تماشای آنها می‌پردازند. اما خرید لباس برای کودکان، نیازمند رعایت کردن ترفندهای خاصی خواهد بود.

در این مطلب قرار است به ۱۰ نکته مهم برای خرید لباس کودکان اشاره کنیم که حتماً باید رعایت گردند. برخی از این نکات، چیزهایی هستند که در هیج فهرست دیگری به آنها اشاره نشده است. پس لطفاً تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

در مورد مفهوم لباس برای فرزندتان فکر کنید

کودکان اغلب چیزها را متفاوت از بزرگسالان می‌بیند و افکار و احساسات آنها درباره لباس‌ها با ما فرق دارد. برای مثال کودکانی که عاشق فوتبال و دومیدانی هستند، ممکن است عاشق لباس‌های تیم فوتبال مورد علاقه‌شان باشند. اما اغلب مادران چنین لباس‌هایی را برای فرزندشان نمی‌پسندند. با وجود این باید در نظر داشته باشید که این لباس، برای کودک شما تهیه خواهد شد و پیش از هر چیز، لازم است که او از لباس خوشش بیاید.

در مورد مفهوم لباس برای فرزندتان فکر کنید

لباس‌های مورد علاقه کودک را عاقلانه تغییر دهید

ما در دنیایی به شادی و راحتی کودکان زندگی نمی‌کنیم. همچنین کودکان نیز نگرانی‌ها و قضاوت‌ها را در نظر نمی‌گیرند. به همین دلیل برخی از والدین نگران هستند که لباس کودک‌شان توسط بزرگسالان و همسالان آنها مورد قضاوت قرار گیرد.

بنابراین گاهی اوقات دشوار است که اجازه دهید کودکان با لباس‌هایی که با سلیقه خود انتخاب کرده‌اند، از خانه خارج شوند. اما اگر با این لباس‌ها راحت هستند، شاید لازم باشد اجازه دهید که از آنها استفاده کنند. با وجود این اگر واقعاً ناراحت هستید، پیش از صحبت کردن با کودک و درخواست برای تعویض لباس، عمیقاً فکر کنید و مطمئن شوید که منطقی رفتار میکنید.

از شعارها و استایل‌های جنسیتی اجتناب کنید

در هنگام خرید لباس بچگانه، بگذارید کودکان خود را تعریف کنید. اجازه ندهید اجتماع به آنها بگوید که خصوصیات آنها چیست. برای مثال برخی از پسران دوست دارند لباس‌های صورتی رنگ بپوشند و برخی دختران تمایل دارند لباس‌های پسرانه را امتحان کنند.

شما نباید کودکان را وادار کنید که خود را با لباس‌شان تعریف کنند. بلکه باید لباسی خریداری کنید که مطابق میل آنها و سرگرم کننده باشد. همچنین شاید گاهی کودکان به سبک‌های عجیبی تمایل داشته باشند. شما نباید آنها را وادار کنید که کاملا مطابق قوانین موجود لباس بپوشند.

از شعارها و استایل‌های جنسیتی اجتناب کنید

طرح‌ها، کثیفی را مخفی میکنند

در صورتی که از لباس‌های طرح‌دار استفاده کنید، میتوانید مطمئن باشید که برخی از کثیفی‌هایی که کودک در طول روز بر روی لباس خود خواهد داشت، مخفی می‌شوند. لباس‌های طرح‌دار همچنین میتوانند استایل کودک را به طور کلی تغییر داده و شادی و نشاط را به آن اضافه کنند.

در مورد لباس‌های طرح‌دار نیز باید در نظر داشته باشید که پسران هم میتوانند از لباس‌هایی با طرح گل، آفتاب و دیگر طرح‌هایی که دخترانه به نظر می‌رسند، استفاده نمایند.

اجازه دهید کودکان پوشیدن لباس را تمرین کنند

کودکان معمولاً در هنگام پوشیدن لباس ناامید می‌شوند و نمیتوانند به تنهایی این کار را انجام دهند. با وجود این باید اجازه دهید کودکان کوچکتر درآوردن و پوشیدن مجدد لباس‌ها را تمرین کنند. اگرچه این کار می‌تواند خسته کننده باشد، اما تمرین بسیار خوبی است و کودک را برای رفتن به مدرسه آماده میکند. همانطور که می‌دانید، در سال اول مدرسه از بچه‌ها انتظار می‌رود بدون کمک، قادر به تعویض لباس خود باشند.

برای خرید لباس بچگانه، فصل را در نظر بگیرید

مطمئن شوید که لباس مناسب برای فصل را انتخاب میکنید. این نکته، به ویژه هنگامی اهمیت دارد که در حراج‌های فصلی به خرید می‌پردازید. 

بسیاری از افراد در پایان زمستان اقدام به خرید لباس‌های زمستانه ارزان‌تر خواهند کرد. اما به یاد داشته باشید که خرید لباس بچگانه برای فصل بعدی نیازمند رعایت یک نکته مهم است. شما باید توجه داشته باشید که کودک شما ممکن است تا سال آینده رشد زیادی داشته باشد و قادر به پوشیدن لباس‌هایی که هم اکنون تهیه می‌کنید، نباشد.

نوع پارچه را در نظر بگیرید

لباس‌های بچگانه اغلب از الیاف طبیعی تولید می‌شوند که پوست را تحریک نمیکنند. اما پشم باعث خارش پوست می‌شود و کتانی گاها باعث ایجاد خراش می‌گردد. پلی استر، ویسکوز و سایر مواد دست‌ساز میتوانند بچه‌ها را بیش از حد گرم کنند.

بنابراین در نظر گرفتن جنس پارچه، اهمیت زیادی در هنگام خرید لباس بچگانه دارد. شما همچنین باید استفاده‌ای که قرار است از آن لباس داشته باشید را نیز در نظر بگیرید. برای مثال اگر می‌خواهید لباسی تهیه کنید که کودکتان در مهدکودک بپوشد، باید پارچه‌هایی با جنس محکم‌تر خریداری کنید که در بازی‌های مداوم و شستن بسیار زیاد، دوام بیاورند.

نوع پارچه را در نظر بگیرید

سایزها در فروشگاه‌های مختلف، متفاوت است

اگر میتوانید یک لباس مناسب و کاملا اندازه کودکتان را با خود به فروشگاه ببرید تا آن را با لباس‌های جدید مقایسه کنید. شما همچنین میتوانید مطابق سن کودک خود، درخواست لباس نمایید.

گشادی و تنگی لباس را در نظر بگیرید

درزهای لباس را کمی بکشید و بررسی کنید که مقدار کمی کش می‌آید یا خیر. همچنین باید توجه داشته باشید که لباس نباید به اندازه‌ای تنگ باشد که هنگام اولین پوشیدن پاره شود.

دستورالعمل های شستشو را بررسی کنید

بررسی کردن دستورالعمل شستشو از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی از لباس‌ها فرآیند شستشوی مشکلی دارند که ممکن است این موضوع، شما را از خرید آنها منصرف سازد.

دستورالعمل های شستشو را بررسی کنید

حرف آخر خرید لباس بچگانه

شاید تصورش را نمی‌کردید، اما برای خرید لباس بچگانه باید نکات زیادی را رعایت کنید. تنها با رعایت این نکات میتوانید یک کودک خوش پوش داشته باشید که در عین حال از لباس‌هایش لذت می‌برد و احساس راحتی می‌کند. اگر بخواهیم این فهرست را ادامه دهیم، میتوانیم نکات بسیار زیاد دیگری را نیز بیان کنیم.

برای مثال سبک‌های مختلفی جهت خرید لباس کودکان وجود دارند. مثلا میتوانید سبک لباس اسپانیایی را برای کودکان خود برگزینید. همچنین لباس‌های کلاسیک، اسپرت و... نیز انتخاب‌های مناسبی برای کودکان محسوب می‌شوند.

لطفاً شما نیز نظر و تجربه خود را در زمینه خرید لباس کودکان بیان کنید. آیا معمولاً این کار را به راحتی انجام می‌دهید؟ یا با یک کودک سخت‌پسند مواجه هستید که هر لباسی را نمی‌پوشد؟ همچنین لطفاً نظر خود را درباره این مطلب بیان کنید.

برای اطلاعات بیشتر و خواندن نکات مفید، می‌توانید به سایت ما سری بزنید. در این سایت امکان خرید بهترین لباس‌های کودکان را نیز خواهید داشت. لباس‌هایی که شما و کودکتان عاشقش خواهید شد.

پسندها (2)

نظرات (0)