نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 27 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

عادت‌های اشتباهی که تمام تلاش‌ها برای مراقبت از پوست را از بین می‌برد!

1399/2/28 10:34
567 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

فکر نکنید اگر از چندین محصول آرایشی بهداشتی استفاده کنید، پوستتان عالی به نظر می رسد و سالم و شاداب می ماند. مراقبت از پوست فراتر از اینهاست. حقیقت این است که برخی امور عادی روزانه که فکرش را هم نمی کنید، به مرور زمان به پوستتان صدمه می زند. پس، اگر می خواهید زیبایی و شادابی پوست خود را حفظ کنید، علاوه بر استفاده از محصولات با کیفیت باید عادت های نادرست خود را بشناسید و آنها را تغییر دهید. متن ساده و کوتاه زیر که از سایت لافارر https://lafarrerr.com جمع آوری شده را بخوانید تا عادت اشتباه‌تان را شناسایی کنید.

عادت‌های اشتباهی که تمام تلاش‌ها برای مراقبت از پوست را از بین می‌برد!

 
1. خوابیدن با آرایش

خیلی سخت است که بعد از یک روز طولانی و خسته کننده، آرایش خود را قبل از خوابیدن بشویید، اما اگر به این کار عادت کنید، پوستتان هزینه ی آن را خواهد پرداخت.

شاید به نظرتان پوست شما تمیز است و نیازی به شست وشو ندارد، اما اگر آلودگی روی صورتتان را نمی بینید، به این معنا نیست که پوستتان پاکیزه است. گرد و خاک، چربی ها و آلودگی سبب ایجاد التهاب و جوش در پوستتان می شود.

پاک کننده صورت یا آرایش پاک کن

بر اساس میل شخصی تان، می توانید از فوم، ژل یا فرم های دیگر پاک کننده های صورت استفاده کنید. فقط توجه کنید که هیچ یک از این پاک کننده ها نباید باعث خشکی و ناراحتی پوست شما شود.

اگر از لوازم آرایشی ضد آب، 24 ساعته و با ماندگاری بالا استفاده می کنید، حتما قبل از استفاده از فیس واش یا پاک کننده صورت، از محلول های آرایش پاک کن یا میسلارواتر استفاده کنید.

این محصولات حاوی مولکول های روغنی هستند که می توانند مواد آرایشی را به خوبی جذب و از پوست جدا کنند. در نتیجه، برای اینکه از تمیز شدن کامل پوستتان مطمئن شوید‌، اول از میسلارواتر و بعد از پاک کننده صورت خود استفاده کنید.

2. استفاده نکردن از ضد آفتاب

حس تابش خورشید بر پوست خوشایند است، اما این نور حاوی اشعه ی فرابنفش است. این اشعه به پوست صدمه می زند و سبب پیری زودرس و سرطان پوست می شود. استفاده از ضد آفتاب مختص روزهای آفتابی و وقت هایی که به ساحل می روید، نیست. برای حفظ سلامت پوست در روزهای سرد و ابری هم  باید از ضد آفتاب استفاده کنید.

ضد آفتاب طیف گسترده، اشعه ی UVA و UVB را مسدود می کنند و سبب محافظت کامل پوست می شوند. به دنبال ضد آفتاب هایی باشید که SPF  آن حداقل 30 باشد. علاوه بر این، هر 2 ساعت آن را تجدید کنید. مطمئن شوید که به اندازه کافی از ضد آفتاب استفاده کرده اید : یک قاشق چای خوری ضد آفتاب برای صورت، خطوط رویش مو، اطراف بینی و چانه ی شما کافی است.

3. مرطوب نکردن پوست

صرف نظر از اینکه کجا زندگی می کنید و چه نوع پوستی دارید، باید همیشه پوست خود را مرطوب و هیدراته نگه دارید. کرم مرطوب کننده، محصولی است که این کار را برای شما انجام می دهد.

استفاده از مرطوب کننده از خشکی پوست جلوگیری می کند و به این وسیله به پوست شما ظاهر جوانتری می دهد. مرطوب کننده ها همچنین از پوست در برابر محرک های بیرونی که باعث خارش و حساسیت پوستی می شوند، محافظت می کند.

مرطوب کننده را بر اساس نوع پوستتان انتخاب کنید. اگر پوستتان مستعد جوش زدن است، از مرطوب کننده های غیر کومدون زا استفاده کنید، زیرا مرطوب کننده هایی که دارای چنین فرمولاسیونی هستند، باعث مسدود شدن منافذ نمی شوند.

4. دستکاری کردن جوش

دستکاری کردن جوش

هنگامی که جوشی به اندازه ی کوه وزوو بر پوستتان ظاهر می شود، انتظار دارید هر‌چه سریعتر از بین برود. ترکاندن جوش ها واکنش درستی نیست، زیرا ممکن است سبب ایجاد عفونت شود. علاوه بر این، بعد از دستکاری جوش، احتمال بیشتری دارد که جای آن روی پوستتان باقی بماند.

5. لایه برداری پوست خشک

پوسته پوسته شدن اولین نشانه ی خشکی پوست است. درست است که لایه برداری پوست، پوسته ها را از بین می برد، اما این درمان خشن به لایه ای از پوست شما که رطوبت آن را در تعادل نگه می دارد، آسیب می رساند. بنابراین، به جای کندن و لایه برداری پوسته ها، خشکی پوست خود را با آبرسانی به آن تسکین ‌دهید.

6. رژیم غذایی نادرست

برخی تحقیقات نشان می دهند که رژیم غذایی پر قند روند پیری را تسریع می کند. رژیم هایی که حاوی تنقلات شیرین مثل آبنبات و بستنی است، از این دسته اند. نشاسته ی موجود در کربوهیدرات های تصفیه شده مانند نان سفید و پاستا هم روند پیری را تسریع می کنند.

7. مصرف زیاد قهوه

کافئین دلیل اصلی خشکی و چروک پوست است. با نوشیدن مقدار زیادی آب، اثر آن بر پوستتان را برطرف کنید. برای بهتر کردن طعم آب تکه های میوه مانند پرتقال و لیمو را به آن بیفزایید.

8. حمام داغ و طولانی

در برخی مواقع، دوش آب داغ خوب است، اما خارجی ترین لایه ی اپیدرم را از بین می برد. به همین دلیل، ممکن است پوست شما را خشک و زبر کند. بنابراین، بهتر است با آب ولرم یا گرم دوش بگیرید. اگر پوستتان در حمام قرمز شد یا شروع به خارش کرد، بهتر است از حمام بیرون بیاید.

9. کم خوابی

هشت ساعت خواب شبانه باعث شادابی و تجدید انرژی شما می شود. علاوه بر این، به باز جذب رطوبت پوستتان کمک می کند. اگر خواب شما ناکافی باشد، پوستتان کدر و منافذ آن مسدود می شود.

10. عدم شستشوی مرتب روبالشی

شب ها که می خوابید، پوستتان استراحت و سلول های مرده را دفع می کند. این سلول های مرده به مرور زمان بر روبالشی شما باقی می مانند و باکتری و سموم روی آن جمع می شوند. به منظور حفظ سلامت پوست، حداقل هر دو هفته یک بار روبالشی خود را بشویید.

11. استعمال سیگار

نیکوتین سیگار، جریان خون صورت را کاهش می دهد. به همین دلیل، پوستتان مواد مغذی و اکسیژن کافی دربافت نمی کند. مواد شیمیایی موجود در توتون و تنباکو، به پروتئین های الاستین و کلاژن موجود در ساختار پوست آسیب می رسانند. پوست افراد سیگاری، نازک و کدر است. علاوه بر این، چروک های زیادی دارد و قابلیت ترمیم آن کمتر است.

 

شما کدام عادت نادرست خود را باید تغییر دهید؟ به نظرتان چه عادت های دیگری به پوست آسیب می رسانند و زمینه ی بروز چین و چروک را فراهم می کنند؟ کدام یک از توصیه های بالا از توصیه های دیگر مفیدتر است؟

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)