نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما

1398/11/23 11:25
1,135 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

اگر به طور مداوم سفرهای هوایی داشته باشید به خوبی می‌دانید که قیمت خرید بلیط هواپیما خارجی و یا داخلی به زمان خرید آن بستگی دارد و اگر در خرید بلیط تازه کار هستید خوب است بدانید که ساعت بر خرید بلیط ارزان هواپیما مهم و اثرگذار است.

در جامعه امروز سفر هوایی نسبت به گذشته رواج بیشتری پیدا کرده است. در گذشته سفرهای هوایی مختص افراد با سطح مالی بالا بود. اما با افزایش توان مالی، کاهش قیمت‌ها، تنوع بالا در هواپیماها و قیمت‌های مختلف امکان خرید بلیط ارزان هواپیما برای اقشار متوسط جامعه هم فراهم شده و می‌توانند سفرهای هوایی را در برنامه خود قرار دهند.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما

برای خرید بلیط ارزان هواپیما چه زمان‌هایی بلیط نخریم؟

همیشه مناسبت‌ها و تعطیلی‌های رسمی بر افزایش قیمت بلیط اثر می‌گذارند. اگر محدودیتی برای زمان مسافرت ندارید و می‌توانید با انعطاف بیشتری بلیط هواپیما تهیه کنید، در مناسبت‌ها و تعطیلی‌های رسمی مانند نوروز و سال نوی میلادی با قیمت‌های بالا در خرید بلیط هواپیما خارجی مواجه می‌شوید پس اگر زمان برایتان مهم نیست، پس از تعطیلات بلیط بخرید. قیمت بلیط پس از تعطیلات به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند و به راحتی می‌توانید بلیط هواپیما خارجی ارزان پیدا کنید. روز تعطیل رسمی در کشورهای اروپایی و بخش بزرگی از جمعیت جهان یکشنبه است. در روزهای یکشنبه قیمت بلیط افزایش پیدا می‌کند پس اگر قصد خرید بلیط هواپیما خارجی دارید، این روز انتخاب خوبی برای شما نیست. روزهای پنجشنبه جمعه که تعطیلات ایرانی به حساب می‌آیند روزهای مناسب‌تری برای خرید بلیط ارزان هواپیما در سفرهای بین‌المللی هستند.

بهترین زمان برای خرید بلیط ارزان هواپیما، سه هفته یا سه هفته و نیم قبل از موعد پرواز است. قیمت بلیط در شروع عرضه بالاتر است. البته این افزایش قیمت طبق استانداردهای سازمان هواپیمایی اتفاق می‌افتد اما با نزدیک شدن به زمان پرواز، در صورت تکمیل نشدن صندلی‌ها قیمت کاهش پیدا می‌کند تا از طرفی مسافران امکان خرید بلیط را داشته باشند و از طرف دیگر، تمامی صندلی‌های یک پرواز پر شوند. به احتمال زیاد خرید بلیط ارزان لحظه آخری به گوشتان خورده است و می‌دانید که خرید بلیط در زمان‌های نزدیک به پرواز با اینکه ریسک بالایی دارد ولی به لحاظ قیمت مقرون به صرفه‌تر است.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما

در هنگام خرید بلیط هواپیما به غیر از قیمت به چه نکاتی باید توجه کنید؟ برای خرید بلیط فقط قیمت مسئله نیست. روش تهیه بلیط هم نکته‌ی مهم دیگری‌ست. در گذشته برای خرید بلیط هواپیما باید به آژانس‌های مسافرتی مراجعه می‌کردید. در زمانی که به شما تعلق داشت سوال‌هایتان در ارتباط با پرواز از قبیل ساعت پرواز، قیمت، مقصد و ... بپرسید و برای خرید بلیط تصمیم بگیرید. اما امروزه سامانه‌های خرید بلیط اینترنتی این فرصت را به شما داده‌اند تا در حالیکه در خانه نشسته‌اید و یا در مترو در حال رفت و آمد هستید و هر شرایط دیگری، با استفاده از سایت و اپلیکیشن‌های خرید بلیط، ساعت‌های مختلف را چک کنید. قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید و سپس بهترین بلیط ارزان خارجی یا داخلی را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید.

نکاتی که تا اینجا گفته شد در مورد بلیط خارجی و داخلی یکسان است. در مورد خرید بلیط خارجی به روز و تاریخ پرواز دقت داشته باشید و در بلیط داخلی، ساعت پرواز هم علاوه بر روز و تاریخ بر روی قیمت اثر می‌گذارد. پروازهای داخلی پرتردد مانند تهران مشهد در حالت عادی قیمت بالایی دارند اما در صورتیکه روز پرواز برای شما مهم نیست و در انتخاب بلیط انعطاف دارید، می‌توانید بلیط لحظه آخری با قیمت مناسب تهیه کنید. پس به ساعت، روز و تاریخ پرواز توجه داشته باشید. خرید بلیط چارتری هم گزینه‌ی مناسب دیگری برای خرید بلیط هواپیماست.

ترفندهای خرید بلیط ارزان هواپیما

تا اینجا گفتیم که بلیط هواپیما در زمان تعطیلات رسمی مانند نوروز و کریسمس و همچنین در فصل‌هایی چون تابستان گران‌تر است. اگر به دنبال بلیط ارزان هواپیما هستیم چه زمانی بلیط بخریم؟ بعد از تعطیلات. یکی از بهترین زمان‌ها برای خرید بلیط هواپیما، زمانی‌ست که همه مسافرت‌هایشان را رفته‌اند و تعطیلات تمام شده است. به خاطر کاهش تقاضا، شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیط را پائین می‌آورند. به همین خاطر بهترین خرید بلیط پس از تعطیلات یک گزینه‌ی عالی برای سفر است. اگر مشغول به تحصیل نیستید، فرزندی ندارید که درگیر مدرسه باشد و می‌توانید از مرخصی‌هایتان استفاده کنید، این زمان موقعیت مناسبی برای سفر خواهد بود که بهتر است از دست ندهید. براس سفرهای داخلی یک زمان مناسب دیگر هم وجود دارد. اواخر اسفند اکثر افراد درگیر تغییر و تحولات پیش از سال نو هستند و این فرصت مناسبی برای کسانی‌ست که امکان مسافرت دارند. چون قیمت بلیط در این تاریخ هم کاهش می‌یابد.

فصل و مقصد با هم ارتباط مستقیم دارند. در فصل گرمی مثل تابستان سفر به شهرهایی با آب و هوای گرم ارزان‌تر است چون تعداد سفرها کمتر می‌شود. پس اگر قصد سفر به نقاط سردسیر دارید فصل زمستان و برای نقاط گرمسیری، تابستان انتخاب مناسبی خواهد بود.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)