نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

11 روش کاربردی برای ثبت خاطرات کودک دلبندمان

1398/2/8 0:16
3,234 بازدید
اشتراک گذاری

خاطرات کودک

1) ثبت خاطرات روی موبایل شخصی

ثبت خاطرات کودک روی موبایل

ثبت و نگهداری ویدیو و عکس از لحظات خاطره انگیز روی موبایل شخصی، اولین و ساده ترین ایده ای است که به ذهن همه مادرها و پدرها می رسد. این روش با اینکه راحت و سریع است اما مشکلاتی نیز دارد :

  • به جهت نداشتن نسخه پشتیبان، در صورت خرابی یا پیشامد هر مشکلی برای تلفن هوشمندمان (به هر دلیلی) این خاطره های ارزشمند و زیبا نیز از دست می روند 😔
  • امکان نوشتن چیزی کنار عکس و ویدیوهایمان آسان نیست.
  • برای نشان دادن همه یا بخشی از این خاطرات به عزیزانمان، مجبوریم خودِ گوشی را بهشان بدهیم!😲

2) استفاده از سرویس های ابری (Cloud)

ثبت خاطرات کودک روی سرویس های ابری

ذخیره فایل ها و ویدیوهای خاطره انگیز در سرویس های ابری می تواند راهکار بعدی باشد. شاید بگوئید خوب! بعد از گرفتن عکس یا ضبط ویدیو آنها را روی سرویس های کلاد آپلود می کنم. این یکی بهتر از هیچی است اما مسائل خاص خودش را دارد :

  • اکثر سرویس های ابری، برای شروع رایگان هستند اما بعد از مدتِ نه چندان زیادی برای بارگذاریِ باقیِ فایل هایتان مجبور به پرداخت هزینه خواهید بود. مثلا در گوگل درایو فقط 15 گیگابایت فضای رایگان در اختیار دارید.
  • سرویس های ابری، گاهی با مشکلات تحریم یا فیلترینگ روبرو می شوند که در این صورت دسترسی به فایل ها با مشکل مواجه خواهد شد. 😐

3) تهیه آلبوم عکس فیزیکی

ثبت خاطرات کودک روی آلبوم عکس

اما با چاپ و نگهداری عکس های کودکانمان داخل آلبوم عکس فیزیکی، دیگر مطمئنیم که همیشه در دسترس هستند و تحریم نمی شوند!

آلبوم عکس فیزیکی زیبایی خاص خود را دارد، بعنوان یکی از گزینه های نگهداری خاطرات بسیار خوب است، اما در تعداد فایل ها و صد البته فایلهای ویدیویی محدودیت دارد. برای اینها فکر دیگری باید کرد. 🤔

4) تابلوی عکس های خاطره انگیز

ثبت خاطرات کودک روی تابلوی عکس

چاپ و نصب تابلوی عکس های خاطره انگیزِ دلبندانمان در دیوار اتاق های منزل هم کمک می کند تا همیشه لبخند زیبایشان جلوی چشممان باشد. اما هر خانه ای بالاخره تعداد محدودی دیوار دارد! بعد از تعداد مشخصی، دیگر ظرفیت نصب یک تابلوی اضافه را هم ندارد! 🙄

تابلو عکس کودک

5) ثبت خاطره ها در یک حافظه جانبی

ثبت خاطرات کودک در حافظه جانبی

ثبت عکس و ویدیوی خاطره های قشنگ دلبندمان در یک حافظه جانبی (مثل هارد اکسترنال) می تواند یکی از راه حل های خوب باشد. هر از گاهی فایل های جدید را روی این حافظه اضافه کنید و آن را در جایی امن نگهداری کنید.

6) دفتر خاطرات فیزیکی

ثبت خاطرات کودک در دفتر خاطرات

با تهیه یک دفتر خاطرات کاغذی و ثبت و نگهداری خاطره های فرزندمان در دفتر خاطرات فیزیکی هم می توانیم خاطرات مان را همیشگی کنیم. خوبی اش این است که با دستخط خودمان، کلمات را می نویسیم و احساس مان را در صفحاتش جاری می کنیم. گاهی چسباندن چند عکس هم مشکل نخواهد بود. 😉

7) ثبت در اینستاگرام

ثبت خاطرات کودک در اینستاگرام

یک راه دمِ دستیِ دیگر، ایجاد یک حساب اینستاگرام برای نی نی و ثبت ویدیوها و عکس های بچه ها در این جامعه مجازی است. اشکالاتی که برای این روش هست :

  • برای آپلود ویدیوها محدودیت زمانی دارد.
  • نوشته ها، که بدنه اصلیِ خاطرات مان هستند، محدودیت دارند و چندان برجسته (جلوی چشم) نیستند.
  • دسته بندی زمانی و موضوعی منظمی ندارد.
  • متاسفانه مشکلاتی مثل تحریم و فیلتر می تواند دسترسی را مشکل کند.

8) ثبت خاطره در یوتوب و تویتر

ثبت خاطرات کودک در یوتیوب و توییتر

ایجاد یک حساب و بارگذاری ویدیوها و عکس های فرزندانمان در این شبکه های اجتماعیِ غیرِ ایرانی روش دیگری است که اگر اهل این شبکه ها باشید و البته با موضوع تحریم ها مشکل نداشته باشید، می تواند بسیار کمک کننده باشد.

  • یوتوب یکی از شرکت های زیرمجموعه گوگل و سرویس بسیار معتبری است و احتمال اینکه فایل هایمان از دست بروند کم است. اما در این سرویس هم مثل اینستاگرام، هدف اصلی ویدیو است و ابزارهای کافی برای نوشته های زیبا و سریع را ندارد.
  • سرویس تویتر هم بیشتر برای نوشته های بسیار کوتاهِ روزمره است و خیلی زود خاطره های مهم تان در میان روزمرگی ها فراموش خواهند شد.

9) وبلاگ نویسی

ثبت خاطرات کودک در وبلاگ

ایجاد یک وبلاگ (مثلا در سرویسی مثل بلاگفا) و ذخیره خاطره هایمان با وبلاگ نویسی، یک روش خوب می تواند باشد. مثل دفتر خاطرات، با این تفاوت که به جای نوشتن با قلم، با کیبورد تایپ می کنیم. اما محدودیت این یکی هم این است که برای بارگذاری عکس ها، ابزاری در اختیار نداریم و بهتر است خاطرات مان فقط نوشته باشند!

10) وبسایت اختصاصی

ثبت خاطرات کودک در وبسایت شخصی

با سفارش یک وبسایت اختصاصی، ثبت و نگهداری خاطرات مان در وبسایت خودمان میسر خواهد شد البته با این نکته که هزینه های طراحی، و فضای میزبانی فایل ها را خودمان می پردازیم.

می توانید سفارش راه اندازی وبسایت تان را به کدنویس هایی که عاشق برنامه نویسی و طراحی سایت هستند، بسپارید و با هزینه ای حدود 2 میلیون تومان (و شاید کمی بیشتر)، یک وبسایت کاملا اختصاصی به همراه فضای میزبانیِ کافی برای فایل ها داشته باشید. اما باید توجه داشته باشید که برای داشتن وبسایت اختصاصی، گاهی کمی دانش فنی لازم دارید و همچنین هزینه هایی مثل هزینه ی میزبانی را بصورت سالیانه می پردازید.

11) نی نی وبلاگ

ثبت خاطرات کودک در نی نی وبلاگ

و بالاخره، قهرمانِ خاطره ساز برای کودکان امروز و قهرمانان آینده ی نزدیک : نی نی وبلاگ 😍

برای ثبت خاطره کودکانه در نی نی وبلاگ، تحریم و فیلتری در کار نیست. هزینه ای نمی پردازید. نگرانی ای بابت از دست رفتن فایل ها هم ندارید.

نی نی وبلاگ با تجربه 8 ساله در کارِ خاطره نگاری، ابزارهای کاملی برای نوشتنِ سریع و آسان خاطره ها فراهم کرده است. 😏

در نی نی وبلاگ، ابزارهایی مثل ربات تلگرامی، ثبت خاطره ها را آسان تر از همیشه کرده است.

نی نی وبلاگ در کنار ابزارهای کامل و رایگان برای خاطره نویسی، یک جامعه مجازی برای خانواده های ایرانی است و می توانید از تجربیات سایر مادران بهره ببرید.

در کمتر از یک دقیقه، با کلیک اینجا می توانید در نی نی وبلاگ یک صفحه برای فرزند خود بسازید و از همین امروز خاطرات کوچولوی خود را ثبت کنید.

پسندها (14)

نظرات (9)

🥀نوزیتا🥀🥀نوزیتا🥀
8 اردیبهشت 98 0:33
من همشونو امتحان کرده ام هیچ کدومشون جای نی نی وبلاک و نمیده  نی نی وبلاک بهترین  هست حرف نداره من که خیلی راضیم خدا خیرتون بده بی نهایت ممنوتم از زحمات تون🌷🌷
✿‿✿𝑀𝑜𝑏𝑖𝑛𝑎✿‿✿✿‿✿𝑀𝑜𝑏𝑖𝑛𝑎✿‿✿
8 اردیبهشت 98 0:39
😍😍
مامان ارشیا و پانیامامان ارشیا و پانیا
8 اردیبهشت 98 6:52
فقط نی نی وبلاگ. 😊
خاله ی مهربونخاله ی مهربون
8 اردیبهشت 98 16:41
قهرمانِ خاطره ساز برای کودکان امروز و قهرمانان آینده ی نزدیک : نی نی وبلاگ 😍 ........................................................................................................ جمله ی قشنگی بود. موافقم👌. یاد «میتی کومان» بچگی هامون افتادم یهویی. واقعا نی نی وبلاگ برای من یه چیز دیگه هست. دوسش دارم😍
نرگسنرگس
8 اردیبهشت 98 17:45
آرامش نی نی وبلاگ مهم ترین عاملیه که ما رو اینجا نگه داشته ... درست بر خلاف هیاهوی اینستاگرام... نی نی وبلاگ خیلی دوست دارم❣️
مامان صدرامامان صدرا
9 اردیبهشت 98 14:22
منم نمیتونم هیچ برنامه و خاطره نویسی رو جای نی نی وبلاگ قرار بدم و با یک کلمه میتونم بگم عاشقش هستم چون خاطرات پسرمو برام محفوظ نگه میداره .پایدار باشین🌹🌹🌹🌹
دایی رضادایی رضا
9 اردیبهشت 98 17:27
هارد و نی نی وبلاگ بهترین گزینه ان بقیه اش به آدم انگیزه نمیده بخاطر گرونی هارد فقط نی نی وبلاگ
مامانیمامانی
11 اردیبهشت 98 11:00
من که عاشق نی نی وبلاگم😊
مامان آیسلمامان آیسل
15 اردیبهشت 98 0:22
خیلیی خوشحالم عکسای دخترم حرفای دخترم و احساسات مادرانه ام در یک محیط صمیمی ومادرانه حفظ میشه