نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 30 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

هزار ایده جالب برای نوشتن در نی نی وبلاگ

1397/7/27 15:14
5,680 بازدید
اشتراک گذاری

روزهایی هست که کلی حرف در ذهن داریم و یک دنیا ایده برای نوشتن در نی نی وبلاگمون. گاهی برعکس، ذهن آدم قفل میشه و نمیدونی چی بنویسی، اما دوست داری چیزی بنویسیبدبو ! اگر زمانی نوشتنی هاتون تمام شد می توانید برای ایده گرفتن و پیدا کردن موضوع جدید نوشتنی، از این فهرست کمک بگیرید.

1000 ایده برای نوشتن در نی نی وبلاگ

امروز سعی می کنیم تعدادی موضوع و ایده جالب برای مامان ها و باباهای نی نی وبلاگی ارائه بدهیم تا در زمان هایی که دوست داشتند و فرصتش پیش آمد، از اونها در وبلاگشون استفاده کنند.

1. قصه وبلاگتون رو بنویسید : از کجا شروع شد، چطور شروع کردید، چه چیزهایی به اشتراک گذاشتید، اولین مطلب تون رو چه زمانی نوشتید و ...
2. بزرگترین موفقیت هاتون رو بنویسید : ما نی نی وبلاگی ها هر روز درگیر تجربه های جدید با نی نی هامون هستیم، موفقیت های زیادی کسب می کنیم. حتما دوست داریم از موفقیت های بزرگمون بنویسیمزیبا.
3. به کامنت ها پاسخ بدهید : گاهی برخی نظرات بهمون ایده می دهند و ارزش این را دارند که در یک پست، بهشون بپردازیم یا پاسخ بدهیمتلفن.
4. روزهای سخت : قطعا در زندگی موقعیت هایی سخت مثل بیماری کودک یا والدین، پیش میاد، و نوشتن از این روزهای سخت، اینکه چطور از عهده مشکلات برآمدیم و چگونه به کودکمان کمک کردیم، می تواند مفید باشدخسته.
5. کارها و ارزش هایمان : مثلا می توانیم بنویسیم که چرا عکس های کودکمان را در نی نی وبلاگ منتشر می کنیم، یا نمی کنیم!
6. یک پست از طرف کودکمان : می توانیم از کودکمان بخواهیم یک پست برای بیننده های وبلاگ بنویسه. دلبندمون اگر مدرسه رفته، احتمالا خودش بخواد تایپ کنه. یا دست نوشته اش رو منتشر کنه.
7. نوشتن اهداف و آرزوها : برترین هدف ها و آرزوهایمان را برای آینده خودمان، خانواده و کودکانمون بنویسیم.
8. کارهای خیر و خیریه ها : نوشتن درباره کارهای خیری که می توانیم انجام دهیم یا انجام خواهیم داد، سازمان ها و گروه های خیریه ای که میشناسیم و تایید می کنیم، جالب است.
9. چرا بچه می خواهیم، یا نمی خواهیم : به خواننده ها و دوستان تان بگویید چرا فرزند (یا فرزندی دیگر) می خواهید، یا نمی خواهیدنه.
10. مصاحبه : با مامان ها و باباهای دیگر مصاحبه کنید. مثلا مامانِ خودتان! و در یک پست منتشرش کنیدمنتظر.
11. داستان تولد نی نی : نوشتن داستان تولد نی نی ها خیلی جذاب و خاطره انگیز است. حتما این خاطرات را در نی نی وبلاگ ثبت کنید. اگر قبلا کوتاه نوشتید یا چیزی از قلم افتاده، حالا در پست های جدیدتر می توانید آنها را تکمیل کنید.
12. داستان ازدواج : البته که در نی نی وبلاگ خیلی از مامان باباها خاطرات آشنایی و ازدواج شون رو هم نوشتن. شما هم می توانید خاطرات تون رو اینجا به یادگار ثبت کنید. اگر قبلا چیزی از قلم افتاده می توانید مجددا در پست های جدیدتر اونها رو تکمیل کنید.
13. جشن های وبلاگی : در مناسبت های مختلفی مثل جشن نوروز، با نوشتن در وبلاگمون یه نوشته هر چند کوتاه، می تونیم احساس خوبی به مخاطب بدهیمجشن.
14. بهترین روز مامان (بابا) بودن : در نوشته ای بنویسید، بهترین روزتون به عنوان یک مامان یا بابا چه روزی بوده، چه اتفاقاتی افتاده و چه احساساتی داشتید.
15. بدترین روز مامان (بابا) بودن : در یک پست هم می توانید خاطره بدترین روزی که به عنوان مامان یا بابا تجربه کردید را به اشتراک بگذارید.
16. یک عکس بدون کپشن : می توانید گاهی هم یک عکس با توضیح کوتاه بگذارید و از دوستان تون بخواهید برای آن، کپشن مناسب بنویسند.
17. دست انداز ها : درباره دست اندازها و مشکلاتی که خانواده نی نی وبلاگی تون الان باهاش مواجه شده بنویسیدقهر.
18. یک نوشتار هفتگی را شروع کنید : موضوعی انتخاب کنید مثلا ورزش جدید، یا یک زبان جدید، یا هر موضوع دیگری که برای خودتان جالب باشد، و هر هفته یکبار وقت بگذارید و تجربه هایتان در این مسیر را به اشتراک بگذارید.
19. مدیریت و برنامه ریزی : قطعا همه نی نی وبلاگی ها مدیر هستند، همه چیز با حضور نی نی ها به مدیریت، برنامه ریزی و مرتب شدن نیاز دارد. برنامه ریزی مالی، تغذیه، تحصیل، ورزش، تفریح، مسافرت و ... در وبلاگتان از اکتشافات مدیریتی تان بنویسید.
20. از انگیزه ها بنویسید : انسان ها برای هر کاری که می کنند انگیزه دارند. مثلا چرا وبلاگ می نویسید، چرا مطالعه می کنید، چرا ورزش می کنید و ... می توانید از انگیزه هایتان برای کارهای مختلف بنویسید.
21. پروژه های خانگی : درباره پروژه های خانگی و کاردستی هایی که با نی نی ها یا فقط خودتان انجام می دهید بنویسید.
22. دستورهای محرمانه : بعضی خانواده ها دستورهای پخت محرمانه جالبی دارند (چیزی مثل فرمول سرّی همبرگر خرچنگی که پلانکتون دنبالشه!خندونک). شاید دوست داشته باشید کمی از این غذاهای خوشمزه و دستورهای پخت شان با ما به اشتراک بگذارید.
23. عکس کودکی خودم : عکس نی نی ها را کنار عکس دوران کودکی خودتون بگذارید، تا مخاطباتون شباهت ها را کشف کنند.
24. مامان های مدیر : می توانید توضیح بدهید دنیا می توانست جای بهتری باشد اگر مامان ها مسئول و مدیر آن بودند!
25. عکس های با مزه : حداقل یک عکس بامزه از نی نی ها و خانواده تون به اشتراک بگذارید.
26. کشفیات جدید : درباره چیزهایی که مطالعه و جستجو می کنید و نتایج تحقیقات و کشف های جدیدتان بنویسید.
27. علاقمندی های خودتان : مثلا درباره موسیقی هایی که وقتی هنوز مامان (بابا) نبودید بنویسید و مقایسه ای با علاقمندی های امروزتان انجام بدهید.
28. بهترین کامنت ها : در یک پست بنویسید کدام خواننده ها بهترین کامنت ها را برایتان دادند و چرا.
29. بقیه چی می نویسند : در صفحه برترین وبلاگ ها و نوشته های محبوب، چک کنید بقیه نی نی وبلاگی ها درباره چه موضوعاتی می نویسند، و نظرتان را درباره آن موضوع، در یک پست منتشر کنید.
30. مناسبت ها : حواستان به مناسبت ها، عیدها، تولدها، تعطیلی ها، سالگردها و ... باشد و درباره آن روزها چیزی بنویسید.
31. نوشته های آموزشی : از هنرها، مهارت ها و کارهایی که بلد هستید، در حد توان به خوانندگان تان هم بیاموزید. می توانید یک پست یا چند پست در فواصل مشخص منتشر کنید.
32. به بزرگترین خطاهاتون اعتراف کنید : برای همه مامان و باباها پیش میاد که گاهی اشتباهاتی می کنند، می توانید اعتراف هاتون رو توی نی نی وبلاگتون ثبت کنیدنه.
33. نی نی های سلبریتی : سلبریتی هایی که فکر می کنید نی نی تان شبیه اونهاست پیدا کنید و در وبلاگتون درباره اش بنویسید.
34. مامان های حسابدار : درباره روش های مدیریت هزینه های زندگی، صرفه جویی در مخارج، بهترین جاها برای خرید و ... که به دردتان خورده بنویسید تا بقیه هم استفاده کنند.
35. مامان های شاغل : از نظرتان درباره کار کردن والدین، نوع و زمان کارشان، اینکه بیرون از خانه یا در خانه باشد، بنویسید.
36. دوستان وبلاگی : درباره وبلاگ هایی که دوست دارید و سر می زنید، یا بهترین پست هایی که در نی نی وبلاگ خوانده اید بنویسیدبغل.
37. داستان بنویسید : گاهی هم می توانید یک داستان بنویسید و آن را با عکس ها یا نقاشی هایی از خودتان تکمیل کنید و کمی هم از قدرت تخیل تان لذت ببرید.
38. نامه به خودم : یک نامه برای خودتان بنویسید، مثلا می توانید برای 10 سال آینده خودتان نامه بنویسید.
39. معذرت خواهی : طی یک نوشته از کسی در گذشته عذرخواهی کنید. شاید کسی بوده که ناراحتش کردید و فکر می کنید عذرخواهی به او بدهکارید، حتی اگر آن شخص هیچوقت این نوشته را نخواند، اینکار جالب خواهد بودخجالت.
40. معایب و مزایای مامان بودن : درباره معایب و مزایایی که مامان بودن دارد بحث کنید و یا می توانید مامان بودنِ امروز را با 50 سال گذشته مقایسه کنید.
41. خاطرات بزرگتر ها : خاطراتی از والدین خودتان (مامان بزرگ ها و بابا بزرگ ها) بنویسید.
42. اسباب بازی های قدیم : اسباب بازی های نی نی های الان را با اسباب بازی های دوران کودکی خودتان مقایسه کنید.
43. یاد بچگی های خودتان : از کارهایی که نی نی ها می کنن و شما را یاد کودکیِ خودتان می اندازند بنویسید و کارها و رفتارهایی که نی نی ها می کنند که مطمئن می شوید کپیِ ژنتیکِ خودتان هستند.
44. رسوم خانوادگی : از رسم و رسوم خانوادگی ای که دارید و دوستشان دارید، بنویسید.
45. ترندهای روز : نظرات خودتان را درباره مسائل و مطالب جدیدی که در شبکه های اجتماعی ترند شده اند و دوستشان دارید، بنویسید.
46. داستان های عاشقانه : داستان های خیالی یا خاطرات واقعی عاشقانه تان را بنویسیدمحبت.
47. بهترین ها : فهرستی از بهترین هایی که برخورد داشتید تهیه کنید، مثل فهرست بهترین انیمیشن های سال، لیست بهترین فیلم هایی که با خانواده دیده اید، فهرستی از بهترین جاذبه های تفریحی که رفتید و ...
48. راهنمای تازه کارها : از تجربه هایتان برای مامان هایی که تازه وبلاگ نویسی را شروع کرده اند بنویسید.
49. مامان های پیش گو : به این موضوع خوب فکر کنید و در یک پست بنویسید، پیش بینی می کنید ده سال بعد کجا خواهید بود، چه کارها می کنید، چه احساسی دارید و ... عینک
50. حمایت از خوب ها : از هر کالا یا خدمتی که استفاده کردید و رضایت داشتید (ترجیحا ایرانی باشد) در وبلاگتان حمایت کنید. معرفی شان کنید تا مخاطبان تان بدانند.

فعلا فقط چندتا ایده از هزارتا را توانستیم بنویسیم و بعدا این فهرست را گسترش می دهیم. شما نی نی وبلاگی ها قطعا ایده های خیلی زیادی برای نوشته های جذاب و خواندنی دارید. اگر ایده ای داشتید که در این فهرست نیاوردیم حتما اشاره کنید.

منتظر ایده های شما هستیم محبت

نظرات (8)

مامان صدرامامان صدرا
27 مهر 97 21:25
دستتون درد نکنه ایده هاتون عالی بود چن ساله وبلاگ مینویسم ولی بعضیهاشون از قلم افتاده بود 🙏🙏
 
مدیریت نی نی وبلاگ
پاسخ
سلام، اگر در این سال ها ایده های دیگه ای هم داشتید خوشحال میشیم با ما در میان بگذارید گل
مامان نفیسهمامان نفیسه
29 مهر 97 8:54
عالی بود! تشویق
مامان نفیسهمامان نفیسه
29 مهر 97 9:00
آشپزی هم مقوله پر مخاطبی هست.
چ دستور تهی اش، چ تزیینش، چ صبحانه ها و خوراکی هایی که برای کودکمون تهیه میش و...

جاذبه های شهرهامون و معرفی تفریح گاهها و حتی مراکز خرید و رستورانها هم مخاطب زیادی داره...

اولین ها همیشه جذاب هستن. اولین راه رفتن، اولین دندان، اولین محرم و.... (مثل گزینه بهترینها)

من خودمم سعی کردم این مطالب رو در وبلاگ خودم دسته بندی شده داشته باشم.

 
مدیریت نی نی وبلاگ
پاسخ
سلام، دقیقا همین طور هست. به موارد بسیار خوبی اشاره فرمودید. سپاس از شما گل
مامان مهسامامان مهسا
3 آبان 97 13:51
عالی بود
مدیریت نی نی وبلاگ
پاسخ
سلام، ممنون محبت
مامانیمامانی
18 آبان 97 19:29
خیلی ایده های جالبی بودمحبت
دستتون درد نکنه
مدیریت نی نی وبلاگ
پاسخ
سلام، ممنون محبت
مامان مریممامان مریم
20 دی 97 16:09
ایده های جالبی هستن...سپاسگزارمگل

7 دی 99 12:23
خیلی خوب و جالب بود👌
***asal******asal***
24 اردیبهشت 00 20:31
ممنون  من داشتم دنبال یه موضوعی میگشتم