نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 30 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

طراحی اتاق بازی ایمن در مهدکودک

1397/4/27 9:19
3,457 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :
ایمنی در هنگام طراحی اتاق بازی کودکان بسیار اهمیت دارد، فرض کنید تمامی نکات موجود برای یک اتاق بازی استاندارد را داریم، اسباب بازی های مناسب، مربیان کارآزموده، محیطی پاکیزه و طراحی بانشاط. کافی است مربی برای لحظه ای از کودکان غافل شود، یک هل دادن ساده یا یک سقوط از نیمکت می تواند آسیب جبران ناپذیری به کودک وارد کند.

ایمن سازی مهدکودک در بخش های متفاوتی باید انجام شود: کفپوش، دیوارپوش و گوشه های تیز وسایل. برای هر یک از این موارد راه های بسیاری وجود دارد، روش های سنتی مانند فرش و دیوارپوش های نسبتا نرم تا روش های مدرنی که طرفداران بسیاری در مهدکودک ها دارد.

kindergarten

کفپوش مهدکودک

کفپوش مهدکودک در انواع مختلفی در بازار وجود دارد که یکی از بهترین های آن کفپوش تاتامی است. برخی دیگر از کفپوش های مهدکودکی از پلاستیک تولید شده اند که برای نیاز ما خیلی مناسب نیستند. کفپوش مهدکودک مانند سایر کفپوش ها نیست، چرا که کودکان با آن ها سر و کار دارند، بنابراین باید کاملا استاندارد و مناسب برای کودکان باشد.

kindergarten-flooring

کفپوش مهدکودک از فوم Eva و در ویژگی های متنوعی شامل رنگبندی، طرحبندی، ضخامت، ابعاد، چگالی و ... تولید می شود. درواقع روند تولید کفپوش مهدکودک بسیار شبیه کفپوش تاتامی است، بنابراین مانند تاتامی می تواند با خاصیت ارتجاعی خود به عنوان یک ضدضربه (ضربه گیر) عمل کند.

طراحی اختصاصی کفپوش مهدکودک برای کودکان می تواند دلیلی برای شور و نشاط آن ها باشد. علاوه برآن در طراحی کفپوش مهدکودک می توان از بازی های فکری و یا حروف الفبا و اعداد استفاده کرد، در این حالت کفپوش مهدکودک نه تنها ایمن بودن محیط را باعث می شود، بلکه به عنوان فاکتوری برای رشد خلاقیت و استعدادهای کودکان می باشد.
همانطور که در بالا نیز ذکر شد ویژگی های متنوعی برای کفپوش مهدکودک وجود دارد، در ادامه برخی از آن ها را شرح خواهیم داد.

        ویژگی های کفپوش مهدکودک

1. استفاده دائمی و متنوع: برخلاف نام درنظر گرفته شده برای کفپوش مهدکودک، می توان آن را در کاربری های بسیاری استفاده کرد. سرویس بهداشتی، سالن های ورزشی، اتاق کودک، غرفه های تجاری و درکل هر سطحی که نیاز به یک ضربه گیر داشته باشد، می تواند از کفپوش مهدکودک بهره ببرد.
2. طول عمر طولانی: با توجه به اینکه کفپوش مهدکودک همانند کفپوش تاتامی از فوم Eva تولید شده است، مقاومت بالایی در برابر هرگونه آسیب دیدگی دارد. کفپوش مهدکودک دربرابر کشش، پارگی، سایش، نور خورشید، حرارت، رطوبت و آب مقاومت بالایی دارد. البته تمامی این موارد به نحوه استفاده شما از کفپوش مهدکودک برمی گردد، قطعا هیچ کفپوشی در برابر چاقوهای تیز مقاومتی از خود نشان نمی دهد و سریعا از بین می رود!
3. زیبا و کم هزینه: کفپوش مهدکودک در رنگ ها و طرح های متنوعی در بازار یافت می شود، از طرفی امکان تولید کفپوش مهدکودک براساس طرح سفارشی مشتری نیز وجود دارد. در کنار این تنوع قیمت کفپوش مهدکودک در قیاس با سایر کفپوش ها مانند پارکت بسیار مقرون به صرفه می باشد.
4. نصب ساده و سریع: کفپوش مهدکودک همانند تاتامی در پازل های مربعی ارائه می شود، بنابراین برای نصب آن کافی است از وسط اتاق شروع کنید و پازل ها را کنار هم قرار داده و سپس به یکدیگر چفت کنید. نصب کفپوش مهدکودک به هیچ چسبی نیاز ندارد. لازم به ذکر است برای گوشه های اتاق می توانید از کاتر برای بریدن اضافات پازل ها استفاده کنید.
5. ایجاد یک محیط امن برای کودکان: زمانی که از کفپوش مهدکودک برای پوشش اتاق کودکان استفاده می کتید، یک اتاق امن با فضای رنگی و سرگرم کننده ایجاد کرده اید. فوم نه تنها به حفظ ایمنی کمک می کند، بلکه به عنوان عایق صوتی و حرارتی نیز عمل می کند.
6. ضدآب بودن: کودکان هیچ گاه به تمیز ماندن محیط اطراف خود اهمیت نمی دهند، بنابراین نحوه تمیز کردن کفپوش بسیار مهم است. باتوجه به اینکه کفپوش مهدکودک ضدآب است، به راحتی می توان با یک پارچه خیس کفپوش را تمیز کرد.

دیوارپوش مهدکودک

دیوارپوش مهدکودک تولید شده از فوم Eva یکی از بهترین دیوارپوش های موجود در بازار ایران می باشد، که می تواند مانع از آسیب دیدن کودکان در هنگام برخورد به دیوار شود. جنس دیوارپوش مهدکودک بسیار نرم است، درواقع پس از برخورد کودک با دیوارپوش مهدکودک، دیوارپوش ضربه وارده به کودک را جذب و دفع می کند. همانند کفپوش مهدکودک، دیوارپوش مهدکودک نیز ویژگی های منحصر به فردی دارد که آن را به عنوان بهترین گزینه برای مهدکودک معرفی کرده است.

kindergarten-wall-covering

دیوارپوش مهدکودک هیچ گونه برجستگی و لبه برنده ای ندارد، اما مهم ترین ویژگی دیوارپوش مهدکودک شستشوی آسان و طول عمر طولانی می باشد.

شرکت بهین نو به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان کفپوش و دیوارپوش مهدکودک آماده خدمت رسانی به شما می باشد. برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

تلفن های تماس:  02155606676 - 02155159231 الی 2

پسندها (8)

نظرات (2)

مامان صدرامامان صدرا
27 تیر 97 21:25
👌🌷
مامان و بابای حلما و حسینمامان و بابای حلما و حسین
29 تیر 97 12:40
عالی بود 👌👌👌 ممنون از اشتراک اطلاعات مفید🙏🙏🙏