نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 5 ماه و 20 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

درمان سیاهی و چروک زیر چشم با نانوفت

1403/2/23 8:39
340 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

نانوفت زیر چشم یکی از روش ‌های بسیار پرطرفدار و محبوب در دنیاست که تاثیر معجزه آسایی در جوانسازی و طراوت پوست زیر چشم داره. برای اون دسته از افرادی که تمایل دارن با این روش و مزایای اون بیشتر آشنا بشن توصیه می‌کنیم در ادامه ما رو همراهی کنن.

نانوفت زیر چشم چیست؟

پوست بدن ما در گذر زمان و بعد از ورود به دوره میانسالی و کهنسالی رفته رفته طراوت و شادابی خودش رو از دست میده و حالت چین افتاده به خودش می‌گیره. پوست زیر چشم یکی از حساس ‌ترین بخش ‌های صورت هست که معمولاً به دلایل مختلف دچار تیرگی، کبودی و گودی میشه. عوامل ژنتیکی، عدم رسیدگی درست به پوست صورت، مشکلات و ناراحتی ‌های روحی و عاطفی، کمبود انواع ویتامین در بدن، افزایش سن و … از جمله مهم ‌ترین دلایلی هستن که می ‌تونن باعث بروز این علائم در پوست زیر چشم بشن.

خوشبختانه پیشرفت علم پزشکی به قدری بوده که امروزه برای حل این مشکلات راهکارهایی وجود داره. نانوفت زیر چشم یک روش بسیار موثر برای جوانسازی پوست زیر چشم هست که در اون از چربی فرآوری شده بدن خود بیمار استفاده میشه. این چربی فرآوری شده سرشار از سلول ‌های بنیادی هست که می‌ تونه با انتقال به نواحی زیر چشم علائم پیری، چین و چروک، کبودی و گودی رو از بین ببره. نانوفت زیر چشم می ‌تونه مشکلاتی نظیر آفتاب سوختگی رو برطرف کنه و زیبایی از دست رفته این ناحیه رو مجدداً به اون برگردونه. درباره این روش مطالب زیادی در سایت های بچرخیم، چطور و سایر منابع خارجی نوشته شده ولی برای استفاده از این روش حتما باید به متخصص جراحی پلاستیک معتبر مراجعه کنید که دچار عوارض نشید.

درمان سیاهی و چروک زیر چشم با نانوفت

روش انجام نانوفت زیر چشم

منظور از عمل نانوفت عملی هست که در اون ذرات بسیار کوچک چربی طی فرایندی خاص فیلتر، تصفیه و خالص میشن و بعد از پایدار شدن، عملیات انتقال چربی به نواحی مورد نظر صورت می‌گیره. با پایدارسازی چربی، ذرات نانو حاصل میشن که مجموعه ‌ای از سلول ‌های بنیادی شامل مونوسیت ‌ها، گرانولوسیت ها، سلول های اندوتلیال و ماکروفاژها در اون ‌ها وجود دارن.

با تزریق این چربی پایدار شده به نواحی زیر چشم و فعال شدن سلول ‌های بنیادی، عملیات کلاژن سازی بیشتر میشه و به این شکل پوست حالتی جوان و شاداب به خودش می‌گیره. پس مراحل کلی نانوفت زیر چشم به این صورته که ابتدا پزشک مقدار چربی مورد نظر رو از نواحی خاصی از بدن به کمک وسیله ‌ای به نام کانول استخراج می‌کنه. سپس این چربی ‌ها فیلتر میشن تا نهایتا سلول‌ های غنی ایجاد کنن.

در انتها ماده حاصل شده به اندازه ‌ای رقیق میشه تا بشه اون‌ رو از از کانول 0.7 میلی متری عبور داد. این ماده رو میشه به راحتی به نواحی خاصی از پوست زیر چشم که نواحی هدف هستن تزریق کرد.

مهم ترین مزایای نانوفت زیر چشم

خب تا اینجا به خوبی در جریان قرار گرفتین که اصلی ‌ترین هدف افراد از انجام نانوفت زیر چشم برای جوانسازی پوست این ناحیه هست. اما برای شناخت بهتر این روش به بررسی چند مورد از مهم ترین مزایای اون می ‌پردازیم:

  • نانوفت باعث میشه تا حلقه ‌های تیره ‌ای که اطراف چشم ایجاد شدن از بین برن.
  • نانوفت زیر چشم ظاهر خسته و بی ‌حال چشم‌ ها رو از بین می ‌بره.
  • این روش در عین حال که اثرگذاری فوق العاده بالایی داره از ماندگاری بالایی هم برخورداره.
  • این روش زیبایی از مواد کاملاً طبیعی استفاده میشه (چربی استخراج شده از بدن خود فرد گرفته میشه) پس بدن بیمار بیشترین سازگاری رو با مواد نانوفت داره و هیچ مشکلی برای اون پیش نمیاد.
  • معمولا دوران نقاهت و ریکاوری این روش بسیار کوتاه هست. با رعایت توصیه ‌های پزشک درمان اون معمولاً یک روزه تموم میشه و افراد آزردگی بسیار جزئی دارن.
  • این روش زیبایی جزء روش ‌های کم تهاجمی به شمار میاد و به همین دلیل عوارض اون بسیار کمتر از روش ‌های دیگه هست.
  • در نواحی که از اون ‌ها چربی گرفته میشه اسکارهای بسیار کمی ایجاد میشه و در پوست زیر چشم که عملیات تزریق روی اون انجام شده هم هیچ اثری از اسکار نخواهد بود.
  • نواحی که چربی از اون ‌ها استخراج شده و ناحیه ‌ای که چربی به اون تزریق شده به سرعت بهبود پیدا می‌کنن.

میزان ماندگاری نانوفت زیر چشم

از اونجایی که در روش ‌های تزریق چربی از مواد کاملاً طبیعی استفاده میشه، معمولاً نتایج عمل ماندگارتر از روش ‌های دیگه هست. این موضوع در مورد روش نانوفت زیر چشم هم کاملاً صدق می‌کنه. اما باید بدونین که بعد از تزریق، مقداری از چربی انتقال یافته جذب بدن میشه و اثرات اون‌ کمی کاهش پیدا می‌کنه.

اما بعد از اینکه فرایند جذب به طور کامل تموم شد و جلسات درمانی هم خاتمه یافت، می ‌تونین اطمینان حاصل کنین که نتایج ایجاد شده روی پوست برای سالیان سال پایدار و ماندگار خواهند بود. این موضوع برای برخی از افراد حتی برای دهه ‌ها ادامه داره. اون ها می ‌تونن بعد از گذشت ده ها سال همچنان از نتایج شگفت انگیز نانوفت زیر چشم بهره مند باشن. البته این موضوع به پوست و شرایط هر فرد بستگی داره.

نکته بسیار مهمی که در رابطه با نانوفت زیر چشم بایستی بدونین اینه که این چربی تزریق شده مثل چربی نواحی دیگه ‌ای از بدن کاملاً طبیعی هست و بر اثر کاهش وزن می‌تونه آب بشه و از بین بره. پس اگه بعد از تزریق چربی شما دچار کاهش وزن شدین احتمال اینکه چربی این ناحیه هم حذف بشه وجود داره. پس اگه تصمیم به لاغری و کاهش وزن دارین بهتره حتماً قبل از تزریق چربی این کار رو انجام بدین.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)